ویدیو HD
بهاره فلاح

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 اردیبهشت 1398

به روز رسانی

02 اردیبهشت 1398

به گزارش خبرگزاری ایسنا، هفته گذشته بود که دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری از اصلاح بازارهای هدف گردشگری بدون اشاره به جزئیات خبر داد. حالا این دفتر، فهرستی از نمایشگاه‌هایی که امسال قرار است در آن‌ها حضور داشته باشد را اعلام کرده که نام چین در بین آن‌ها از همه پررنگ تر است. بازارهای سنتی نیز که بیشتر به حوزه اروپا مربوط می‌شوند همچنان جایگاه خود را در این فهرست حفظ کرده‌اند. در این میان نمایشگاه عراق نیز به چشم می خورد که چند سالی است شماری از آژانس‌های گردشگری، با سرمایه شخصی و بدون حمایت دولت ایران، حضور در آن را تجربه کرده‌اند. یک غایب بزرگ نیز در این فهرست وجود دارد و آن هم نمایشگاه گردشگری انگلیس است که به بازار جهانی سفر شهرت دارد. در حالی که دولت ایران نزدیک به یک دهه است در آن حضور رسمی ندارد اما به دلیل جایگاه پر اهمیت این نمایشگاه، آژانس‌های گردشگری به صورت خصوصی در آن شرکت می‌کنند.

روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نقل از محمد ابراهیم لاریجانی -مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری- فهرست نمایشگاه‌هایی که ایران امسال در آن‌ها حضور رسمی دارد را به این شرح اعلام کرد:

AITF آذربایجان، COTTM چین، ATM دبی، عراق، Kotfa کره جنوبی، CMT چین، پاکستان، OIPYKA روسیه، CITM چین، JATA ژاپن، TOP RESA فرانسه، عمان، هند، IITT هند، Fitur اسپانیا، EMITT ترکیه، TTG ایتالیا، ITB برلین، MITT روسیه و Gitf چین، نمایشگاه‌هایی هستند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری در آن‌ها حضور خواهد داشت.

لاریجانی درباره نحوه انتخاب این فهرست گفت:

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های خارج از کشور با حضور رؤسا و نمایندگان تشکل‌های گردشگری از جمله انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران، جامعه تخصصی تورگردانان، انجمن راهنمایان ایران، انجمن بوم گردی‌های ایران، جامعه هتلداران ایران و شرکت‌های تابع سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف تصویب فهرست نمایشگاه‌های خارجی و چگونگی روند برگزاری نمایشگاه‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد:

سال گذشته پس از استعلام از تشکل‌های مختلف گردشگری برای تنظیم فهرست نمایشگاه‌های خارجی و تطبیق آن با فهرست کشورهای اولویت‌دار بازار هدف، ۲۰ نمایشگاه در دستور کار قرار گرفت.

لاریجانی توضیح داد:

در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه‌های خارج از کشور، فهرست نهایی نمایشگاه‌های خارجی به تصویب رسید و مقرر شد صنعت گردشگری کشور به طور متمرکز و در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در آن شرکت کند.

به گفته مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری در این نشست و در راستای چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های خارجی این موارد مورد بررسی قرار گرفت: نقش استان‌ها، جوامع و تشکل‌ها، حضور فرهنگ، آداب و موسیقی ایران، ضرورت توجه به نمایشگاه‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ظرفیت رسانه‌های داخلی و خارجی.

Photo by : Unknown

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید.

همراه ما باشید
عضویت در خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی برای کارناوال محفوظ است. استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط کارناوال امکان پذیر است.