karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرنا، پس از انتشار اخبار مربوط به ابتلای صدها گردشگر روس در ترکیه به ویروس کوکساکی، سازمان نظارت بر بهداشت روسیه، به طور رسمی از شهروندان این کشور خواست که به ترکیه سفر نکنند.

سازمان نظارت بر بهداشت روسیه با توجه به گسترش روزافزون ویروس کوکساکی و آلوده شدن صدها گردشگر روس در بیانیه ای به ساکنان این کشور در مورد خطرات سفر به ترکیه هشدار داد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه با انتشار متن کامل این بیانیه اعلام کرد:

در روزهای اخیر حدود 500 گردشگر روس بر اثر آلودگی به ویروس کوکساکی بیمار شده اند.

در گزارش این رسانه چنین آمده است:

بر پایه اطلاعات انتشار یافته، منطقه گردشگری آنتالیا خطرناک ترین وضعیت را از نظر انتشار ویروس کوکساکی دارد.

کوکساکی ویروس ها، زیر گروه بزرگی از انتروویروس ها هستند که بر اساس توان بیماری زایی به دو گروه A و B تقسیم می شوند و موجب بروز  انواع مختلفی از عوارض مانند مننژیت آسپتیک، بیماری تنفسی و بیماری های تب دار نامشخص را در انسان می گردند.

آنژین تبخال، بیماری دست، پا، دهان و التهاب ملتحمه چشم هموراژیک حاد نیز توسط برخی از سروتیپ های کوکساکی ویروس گروه A ایجاد می شود. پریکاردیت و بیماری های ژنرالیزه در کودکان هم در اثر برخی از کوکساکی ویروس های گروه B بروز پیدا می کند و افزون بر این برخی از سروتیپ های گروه A و B هم می توانند مننگوانسفالیت و نوعی فلج غیر ماندگار ایجاد نمایند.

کوکساکی ویروس ها، خاصیت بیماری زایی بیشتری نسبت به اکوویروس ها دارند. ویروس های کوکساکی گروه B شایع ترین عوامل بیماری های قلبی در انسان هستند و برخی انتروویروس های تازه شناخته شده نیز خواصی مشابه این ویروس ها دارند.

ویروس کوکساکی در ترکیه

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

محمد

به نظرتون ترکیه از روسیه انتقام گرفت یا چیز دیگس ؟؟؟ به نظر من (نظری شخصی ) واقعا به ترکیه نمیشه اعتماد کرد حتی اگه راستشو بگه ....

انتشار:24 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ابراهیم

 ایران چقدر میگه به ترکیه سفر نکنین  مگه گوش میکنن
ترکیه نماد حقه و کلک ونامدری و خیانته

حمید

آقاجان حرام است. ح ر ا م. میفهمی؟؟ والا خب. ضمن اینکه همه بد هستند برای ایران و ایرانی مگر اینکه خلافش ثابت بشه که تا الان هم ثابت نشده. ما خوب ما صادق ما درستکار ما ماه. بقیه بد جنایتکار حقه باز خبیث.

25 مرداد 1396

انتشار:24 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.