karnaval.ir

فهیمه دزفولی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به گزارش یک کارشناس ارشد بازاریابی در شرکت‌ ارایه‌دهنده سرویس فروش بلیت پرواز بین‌المللی به سراسر کشور، در اقدامی عجیب ایرلاین‌های خارجی حاضر در ایران با صدور بخشنامه‌های جداگانه، تعرفه نرخ دلار بلیت پروازهای خود را از 4200 تومان به 8800 تومان افزایش داده‌اند و پس از اعتراض سرویس‌های فروشنده بلیت، امکان رزرو بلیت های خود را محدود کرده یا بطور کامل بسته‌اند. از ساعت 16:00 دیروز تا ساعت انتشار این مطلب بسیاری از سامانه‌های خرید و رزرو بلیت سیستمی غیرفعال شده‌است و در عمل کسی نمی‌تواند بلیت ایرلاین‌های بین‌المللی را بخرد!!!

سردرگمی، بهت و بی پاسخ ماندن اعتراض مسافران ایرلاین‌های خارجی

با توجه به بخشنامه‌های ناگهانی صادر شده در واپسین ساعات کاری روز چهارشنبه، بسیاری از آژانس‌ها با تغییر ناگهانی قیمت بلیت های رزرو شده مسافران‌شان، مواجه شده‌اند در نتیجه از دیروز نتوانسته‌اند برای مسافران‌شان بلیت صادر کنند و به آنها پاسخگو باشند.

مسافران در کمال تعجب با این پاسخ روبرو هستند که برای دریافت بلیتی که از قبل رزرو کرده‌اند باید دو برابر پرداخت کنند!

این اقدام از سوی خطوط بین‌المللی مانند هواپیمایی امارات، فلای دبی، اطلس گلوبال، ایرعربیا، عمان و ترکیش درحالی صورت گرفته که دولت ایران هنوز هیچ دستورالعملی مبنی بر محاسبه تعرفه آزاد ارز برای خطوط هوایی اعلام نکرده است.

در نتیجه هم‌اکنون امکان صدور بلیت برای این شرکت‌ها به حالت تعلیق درآمده است و مسافران تنها می‌توانند از خطوط ایرانی مانند ماهان، ایران ایر و ... بلیت تهیه کنند. اگرچه به هم ریختگی پیش آمده موجب شده است پروازهای ایرانی نیز روی سیستم‌ها بسته باشند و نمایش داده نشوند.

در نامه‌های منتشر شده توسط این خطوط به بخشنامه 2270 خزانه‌داری ایران ایر اشاره شده است که طی آن این شرکت نرخ برابری به ازای هر دلار امریکا را  88000 ریال اعلام کرده است؛ درحالی که در اخبار و منابع رسمی ایران چنین بخشنامه‌ای رسانه‌ای نشده است.

با توجه به عدم پوشش رسانه‌ای این مساله در روزهای پایانی هفته و سردرگمی مسافران، کارناوال تلاش می‌کند مخاطبان را در جریان آخرین اخبار این موضوع قرار دهد. برای آگاهی بیشتر در روزهای آینده اخبار کارناوال را دنبال کنید.

خزانه داری ایران ایر پرواز خارجی را دوبرابر کرد

تعرفه ارزی پروازها افزایش یافت

پرواز بین المللی دوبرابر شد

پرواز خارجی گران شد

پروازهای سیستمی بسته است

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

گاهی عکس می‌گیرم، بیشتر می‌نویسم، ساعات اداری را پشت مانیتور می‌گذرانم، عصرها در ترافیک می‌مانم، صبح‌ها بین صفحات کتاب و صدای فروشنده‌های مترو چرت می‌زنم‌‌، آخر هفته‌ها را با دوست و آشنا کافه و پارک می‌روم؛ اما لابه لای این روزمرگی‌ها زندگی هم می‌کنم. لابه‌لای

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.