karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 مهر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به گزارش خبرگزاری ایسنا، رییس اداره گردشگری قطر از کشورهای عربی همسایه به سبب استفاده از گردشگری به عنوان یک سلاح، به شدت انتقاد کرد. بر اساس این گزارش و به نقل از فوربس، قطری ها بعد از تحریم های اعمال شده توسط عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده به شدت در تلاش هستند تا صنعت گردشگری شان را از بحران نجات دهند. 

بر اساس آمارهای منتشر شده، تعداد گردشگران ورودی به قطر در نیمه نخست ابتدایی سال 2018 بیش از یک سوم کاهش داشته و به 945 هزار نفر رسیده است، در حالی که این رقم در نیمه نخست سال 2017 میلادی 1.5 میلیون نفر بود. قسمت بزرگی از این کاهش به دلیل سقوط زیاد تعداد گردشگران ورودی به قطر از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بوده است. کاهشی که در نتیجه تحریم یک جانبه قطر از سمت عربستان، بحرین و امارات از ژوئن سال 2017 میلادی به وجود آمده است. 

بعد از این تحریم، تعداد 538 هزار گردشگر کمتر از کشورهای عضو شورای خلیج فارس به قطر سفر کردند و شمار گردشگران ورودی به قطر از سایر بخش های جهان عرب نیز در حدود 45 درصد افت پیدا کرد. کاهشی که حتا با رشد ورود گردشگران از دیگر مناطق چون آسیا، اروپا و آمریکا جبران نشده است. 

"حسن الابراهیم" رییس اجرایی اداره گردشگری قطر در همین زمینه گفت این کشور در حال حاضر با شرایطی رو به رو است که کشورهای همسایه در حال سو استفاده از گردشگری به عنوان یک اسلحه هستند و گردشگری قطر به دنبال اعمال استراتژی‌ هایی برای تنوع بخشیدن بیشتر به بازارهای منبع گردشگری خود است. طرحی که در نهایت این کشور را از وابستگی به منطقه آزاد می کند. 

آقای ابراهیم همچنین در ادامه گفت که تحریم ها باعث شده اند تا قطر استراتژی های گردشگری اش را بسیار سریع تر از پیش بینی ها توسعه دهد و موجب تسریع برنامه های آینده ما شود. قطر تا پیش از اعمال این تحریم ها به تنوع بخشیدن به بازارهای هدف خود فکر نکرده بود و تنها روی منطقه عرب زبان و خاورمیانه تمرکز داشت. 

در همین رابطه مسوولان گردشگری قطر برای متنوع کردن بازارهای جذب گردشگر خود، از سال گذشته تاکنون توانسته شرایط لغو ویزا برای 88 کشور را فراهم کند. امروز دارندگان پاسپورت 88 کشور می توانند به راحتی و بدون ویزا به قطر سفر کنند. در کنار این بزرگترین برگ برنده قطر برای شناساندن جایگاه خود به عنوان مقصدی گردشگری، جام جهانی فوتبال است که قرار است در سال 2022 میلادی برگزار شده و با 8 استادیوم میزبان این رقابت ها باشد. 

حسن ابراهیم در مورد ایجاد ظرفیت هتلی مناسب برای میزبانی از رقابت های جام جهانی 2022 چنین می گوید: 

هدف ما ساخت و سازی است که در نهایت بیهوده نباشد و هزینه های سنگین نگهداری بر ما تحمیل نکند، بنابراین برای تعداد ساخت و سازها و طرح های توسعه سقف تعیین کردیم. قطر اقامتگاه های موقتی چون کشتی های تفریحی بزرگ را در نظر گرفته است و تلاش ما این است که بیش از حد ساخت و ساز نکنیم بلکه به اندازه کافی و برای ایجاد یک صنعت گردشگری پایدار ساخت و ساز کنیم. 

رییس اجرایی اداره گردشگری قطر درباره ایده استفاده از جزایر ایرانی (کیش و قشم) برای اسکان برخی گردشگران در جام جهانی نیز گفت من از چنین چیزی اطلاع ندارم. 

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.