karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد بن ناصر المحروزی -وزیر گردشگری عمان- از سفر به ایران و دیدار با مسوولان ایرانی ابراز خرسندی کرد و گفت:

خوشبختانه ایران دارای جاذبه‌های بی نظیری است و گردشگرانی از عمان برای استفاده از خدمات پزشکی به خصوص عمل‌های جراحی چشم و عمل‌های زیبایی و نیز برای زیارت اماکن مقصد ایران به این کشور می آیند.

وی در ادامه اظهار کرد:

این در حالی است که ایران ظرفیت‌های ویژه دیگری مانند اسکی روی برف نیز دارد که گردشگران عمانی از آن اطلاع کمی دارند. لذا می‌توانیم با تشکیل شرکت‌‌های مشترک گردشگری همکاری ها و تبادل توریست را افزایش دهیم.

المحروزی خاطرنشان کرد:

در کنار این ظرفیت‌ها ما شاهد وجود جزیره‌ای زیبا به نام قشم هستیم که با تقویت همکاری‌های گردشگری بین دو کشور، عمانی‌های بیشتری می توانند از این جزیره بازدید کنند.

او از پیشنهاد ایران در خصوص برپایی نمایشگاه ها و فروشگاه دایمی صنایع دستی ایران در عمان استقبال کرد و گفت:

از این موضوع استقبال می کنیم چرا که اعتقاد داریم گردشگری بدون توجه به صنایع دستی امکان پذیر نیست.

وزیر گردشگری عمان با اشاره به آثار فرهنگی تاریخی این کشور و  با تشریح نحوه مرمت آنها توضیح داد:

تمایل داریم که در این خصوص با برادران ایرانی‌مان همکاری کنیم.

المحروزی افزود:

در خصوص گردشگری دریایی قبلا یک خط بین بندرعباس و عمان وجود داشت که در حال حاضر فعال نیست. این در حالی است که مسقط جاذبه‌های زیادی دارد و در حال حاضر شاهد استقبال گردشگران ایرانی برای سفر به مسقط هستیم. زیرساخت‌های گردشگری در مسقط در حال گسترش است و اگر تعداد تخت‌ها را با تعداد گردشگران مقایسه کنیم نسبت به سیر صعودی این تعداد کم است و باید گسترش یابد.

این مقام عمانی به طبیعت این کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد:

ساحل‌های شنی آرام، صحرا و... از جاذبه‌های طبیعی عمان است.

وی بیان کرد:

موافق این هستم که گام‌به‌گام و پله‌پله جلو برویم و روابط سیاسی ایران و عمان روابط بسیار خوبی است و چشم‌انداز خوبی دارد و باید این روابط تقویت شود.

المحروزی گفت:

ایران کشور دوست و برادر ماست و اعتقاد دارم که گردشگری می‌تواند دو کشور را به هم نزدیک کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح ظرفیت‌های گردشگری عمان و بنادر موجود در این کشور پرداخت و بر راه‌اندازی خطوط دریایی با هدف تقویت و توسعه روابط گردشگری بین عمان و سایر کشورها به ویژه ایران تاکید کرد.

او اظهار کرد:

باعث افتخار ما است که در حوزه گردشگری دریایی با ایران همکاری کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توافق ایران و عمان برای همکاری در حوزه اسناد تاریخی دو‌ کشور گفت:

عمان در این باره یک‌ تفاهم‌نامه با ایران امضا کرده است. ما علاقه‌مند هستیم که اسناد تاریخی مرتبط با عمان را جمع آوری کنیم و با توجه به غنی بودن ایران‌ در این حوزه امیدوارم این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

وزیر گردشگری عمان در ایران

وزیر گردشگری عمان در ایران

وزیر گردشگری عمان در ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.