karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

10 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر کردن همیشه برای بسیاری می تواند لذت بخش و هیجان انگیز باشد ولی خوب می دانیم که نیرویی ماورایی باعث می شود تا سفر را آغاز کنیم. گاهی اوقات دلمان برای طبیعت تنگ می شود تا غرق در آرامش شویم. ممکن است روزهایی دلتان بخواهد به مکانی تاریخی در دوردست سفر کنید و ... همه ی این ها دلایلی هستند که شما را وادار به سفر کردن می کنند.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به دلایلی که باعث می شوند سفر کنید و خاطراتی ارزشمند را ثبت کنید و از فواید سفر کردن نیز برای شما خواهیم گفت و متوجه می شوید که این عمل چقدر می تواند در رشد و حرکت به سمت تعالی به شما کمک کند.

سفر کردن نه تنها روح و وجود شما را تازه می کند بلکه می تواند راهی باشد برای رهایی از روزمرگی ها.

همراه با کارناوال باشید.

دلایلی برای سفر به دور دنیا

1) سفر کردن از آن چه که فکر می کنید آسان تر است

ما بر این عقیده هستیم که #سفر به دور دنیا آنقدرها هم که تصور می شود سخت نیست، بلکه باید هر شخصی حتی برای یکبار هم که شده در طول زندگی خود چنین تجربه ی سفری را داشته باشد. شما می توانید چند سال و یا چند ماه را صرف سفر کردن بر روی سیاره ی زیبایمان کنید، مهم است تا ندیده ها را ببینید و تازه ها را کشف کنید.

این به شما بستگی دارد که اولین قدم را بردارید و سفر کردن را آغاز کنید. نقشه ای بردارید، مسیرها را مشخص کنید و سپس راه بیفتید.

مطمئن نیستید به کجا می خواهید سفر کنید؟ نگران نباشید، گشتی در کارناوال بزنید و تصمیم بگیرید.

2) سفر چشمان شما را باز خواهد کرد

اگر خودتان بخواهید سفر کردن باعث می شود تا وسعت دیدی بیشتر از قبل داشته باشید و به نوعی تازه به همه چیز بنگرید. هدف همین هست، مگرنه؟

3) سفر کردن باعث می شود تا خودتان را بشناسید و بدانید که هستید

در طول مسیر چالش ها و اتفاقات زیادی برای شما رخ خواهد داد و مطمئنا عکس العمل های متفاوتی نیز در مواجه با هر کدام خواهید داشت. این موضوع باعث می شود تا خودتان را در شرایط مختلف ببینید و بشناسید. 

سفر به دور دنیا

4) در طول سفر با انسان هایی ارزشمند ممکن است برخورد کنید

افرادی که در سفر با آن ها آشنا و همسفر می شوید ممکن است تبدیل به مهم ترین افراد زندگی شما شوند. این افراد باعث می شوند تا شما درباره ی آن ها به فکر بیفتید تا بهتر بشناسیدشان و در عوض می توانند تبدیل به دوست های خوبی برای شما شوند.

برخی علاقه مند به سفرهای انفرادی هستند ولی آن دسته که سفرهای گروهی را دوست دارند آشنایی با اشخاص جدید برایشان اهمیت زیادی دارد.

5) در سفر از مهارت هایی که داشته اید ولی نمی دانستید با خبر می شوید

گاهی اوقات زمانی که از خانه و محل زندگی خود دور می شوید متوجه قابلیت های تازه ی خود می شوید که با دور شدن از زندگی عادی خود را نمایان کرده اند. سفر کردن است که زمینه ی شکوفایی این قابلیت ها را فراهم می کند و لبخند را بر روی لبانتان می نشاند. بطور مثال ممکن است در حال حاضر ندانید که می توانید به بلندترین قله ی جهان برسید، ولی می توانید.

6) سفر باعث می شود تا زبان های جدیدی را یاد بگیرید

زمانی که وارد کشور دیگری می شوید گوشتان در حال شنیدن زبان جدیدی است که مردم در حال استفاده کردن از آن هستند. بطور خودکار گوش شما می شنود و مغز نیز تحلیل می کند. فقط کافی است خودتان نیز کمی برای یادگیری زبان تلاش کنید و آن جاست که بعد از گذشت مدت کمی خود را در حال آموختن زبان جدیدی خواهید یافت.

هیچ چیز لذت بخش تر از یادگیری تازه ها نیست، حتی اگر زبانی دیگر باشد.

سفر به دور دنیا

7) سفر کردن یعنی ماجراجویی

شما هر تصمیمی که بگیرید و بخواهید به هرجایی سفر کنید باید ماجراجویی کنید. تصور کنید قصد دارید به یک #جنگل بارانی سفر کنید، تمام تجهیزات مورد نظر را در اختیار دارید و کاملا آماده شده اید. حتما به این موضوع فکر می کنید که اگر راه را گم کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و یا اگر چگونه می توانم از سفر بیشتر لذت ببرم؟ برای پاسخ به این سوال ها باید ماجراجویی کرد و راه دیگری ندارد.

همه ی ما قسمتی از وجودمان تشنه ی ماجراجویی بوده و هست و خواهد بود.

8) چشم اندازهایی نو که سفر به شما هدیه می دهد

آشنایی با مردم دیگر که از دل فرهنگی کاملا متفاوت خارج شده اند باعث می شود که شاهد موضوعات جدیدی باشید. از نوع حرف زدن گرفته تا رفتار و ... در واقع دیدن جهان از نزدیک و لمس کردن آن باعث می شود تا چشم اندازی کاملا متفاوت داشته باشید. 

9) سفر کردن باعث می شود تا به جلو حرکت کنید

اگر در زندگی خود میان شغل، رابطه و ... گرفتار شده اید سفر کردن می تواند راه رهایی از همه ی این ها باشد. این عمل تنها شما را مدتی از زندگی عادی شما جدا نمی کند بلکه باعث می شود تا فرصت هایی تازه را ببینید و با گرفتن تصمیم درست به سمت آن ها حرکت کنید.

سفر به دور دنیا

10) سفر کردن آموختن است

زمانی که در سفر هستید با موضوعاتی برخورد می کنید و درس هایی می گیرید که هیچ یک را در مدرسه و دانشگاه نخواهید یافت. سفر به شما سیاست، فلسفه، جغرافیا، تاریخ، فرهنگ و ... را می آموزد، البته به روش کاملا جالب و بدون خستگی.

11) شما با در سفر به چالش های مختلفی دعوت خواهید شد

داشتن زندگی تکراری هیچگاه باعث نمی شود تا شما با چالش های مختلفی مواجه شوید. زمانی که وارد مسیر سفر می شوید چالش ها آغاز می شوند. بطور مثال برای غذا خوردن، برای استراحت و ... چالش هایی هستند که باید قبولشان کرد.

12) سفر همه چیز را عوض می کند

دیگر به هنگام سفر نمی توانید طبق برنامه ریزی های گذشته زندگی کنید. همه چیز تاثیر گذار شده، حتی شلوغی جاده و شرایط آب و هوایی. باید سعی کنید خودتان را با همه چیز وفق دهید و این گونه می توانید از سفر لذت ببرید.

به یاد داشته باشید که هیچ چیز مثل گذشته نخواهد بود.

سفر به دور دنیا

13) سفر باعث می شود تا رویاها به حقیقت تبدیل شوند

شما رویایی را در سر می پرورانید، درباره ی آن خیالبافی می کنید و برای رسیدن به آن تلاش. شاید تنها راه رسیدن به آن آغاز کردن سفری باشد و در ادامه شما می توانید آن را لمس کنید و لذتش را ببرید. بطور مثال اگر رویای شما سفر به دور دنیا است باید از جایی شروعش کنید.

منتظر چه هستید؟ برنامه ریزی کنید و حرکت خود به سمت آرزوهایتان را آغاز کنید.

14) خاطرات زیادی را می توانید با سفر کردن برای خود ثبت کنید

بیایید با حقیقت رو به رو شویم، هیچ چیز به اندازه ی سفر کردن نمی تواند خاطره ساز باشد. هر لحظه، هر مکان می تواند خاطره ای تازه را برای شما رقم بزند و این یعنی این که در انتهای مسیر کوله باری از تجربیات و اتفاق های تازه را در اختیار دارید.

15) سفر غذای مغز شما است

شاید بر اثر عوامل مختلف ذهن شما خسته شده باشد و یا دیگر توان بهتر فکر کردن و پیشرفت را نداشته باشید. یکی از بهترین روش ها برای خارج شدن از این وضعیت سفر کردن و وارد شدن به محیط تازه می باشد.

سفر به دور دنیا

سخن آخر

نظر شما درباره ی این دلایل چیست؟

اگر بخواهید در یک جمله از سفر بگویید چه خواهید گفت؟

دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.