karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 مهر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، در چند روز گذشته فیلمی از یک گردشگر روسی در فرودگاه امام خمینی (ره) منتشر شد که وی در آن ادعا می کند، مجبور شده برای چند ساعت در صف های طولانی بایستد و در زمان ارائه ی ویزا نیز مامور ایرانی توانایی تشخیص ویزای شینگن را نداشته است. این گردشگر مدعی شده که وقتی به مامور ایرانی کنترل پاسپورت گفته ویزای شینگن دارد؛ این مامور به اشتباه شینگن را شهری در یک کشور اروپایی تصور کرده و از تایید آن ممانعت ورزیده است.

این خانم روس با نگاهی انتقادی در فیلم می‌گوید که اگر ایرانی ها قصد دارند نسبت به افزایش تعداد گردشگران خارجی خود اقدام کنند با این زیرساخت ها به جایی نخواهند رسید؛ زیرا فرودگاه امام خمینی (ره) بدترین فرودگاهی است که وی تاکنون با آن مواجه شده است.

به دنبال این اتفاق، کوروش فتاحی، سرپرست شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) در یادداشتی، پاسخ هایی جدی به این گردشگر روس داده و تقریبا تمامی ادعاهای او را تکذیب کرده است.

طبق توضیحات فتاحی سیستم گذرنامه ی ایران از کشورهای پیشرو در امور مرزی به حساب می آید، به حدی که در حال حاضر ایران عضو پایگاه اطلاعات سیستم PKD می باشد. علاوه بر این، ایران در حوزه پاسپورت های الکترونیکی نیز از سال ها پیش جزو کشورهای پیشرو به حساب می آید.

مطابق توضیحات فتاحی، فرودگاه امام خمینی (ره) از معدود فرودگاه های جهان است که در آن ویزای فرودگاهی صادر می شود و در طول سال حداقل چهار میلیون مسافر، خروجی دارد.

با توضیحات سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مشخص می شود نه تنها افسران گذرنامه فرودگاه امام خمینی (ره) مشکلات مطرح شده را ندارند که حتی آنها در منطقه به عنوان بهترین تشخیص دهنده ی ویزای درست از تقلبی به شمار می روند و مدت زمان چک گذرنامه در گیت های فرودگاه امام خمینی (ره) به طور متوسط تنها شش ثانیه است.

فتاحی به دیگر ادعای مسافر روس که زمان معطلی خود در صف ها را بیش از دو ساعت اعلام کرده نیز پاسخ داده و اظهار کرده است:

طولانی ترین صف در این فرودگاه تنها بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد.

فرودگاه امام خمینی (ره) در حال حاضر در شرایطی به ۹ میلیون مسافر به طور سالانه سرویس می دهد که ظرفیت سالانه این فرودگاه تنها حدود ۴.۵ میلیون نفر تخمین زده شده و اوج فشار پروازهای این فرودگاه بین المللی ایرانی در پروازهای تابستانی و پروازهای حج خلاصه می شود.

ویدیویی که این گردشگر روس از فرودگاه منتشر کرده است

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

14 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

Iran Gazette

این فیلم برای بخش صدور ویزا نیست  احتمالا برای بخش ورود به ایران یا زمان کنترل پاسپورت برای خروج میباشد که در هنگام ورود هواپیما در بیشتر کشورها به همین شکل میباشد چون بسیاری از مسافران ایستاده در صف ایرانی هستند

انتشار:25 مهر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

امیرحسین تاتاری

کارشکنی در فرودگاه و تاخیر پروازها فقط مختص ایران نیست،
بعضا تو فرودگاه مدرن کشورهای همسایه هم این کارهارو میبینیم!!!
اما اینکه در ایران این اتفاقات بیشتره واقعیتی هست که باید باهاش کنار بیایم و بیش از پیش به دنبال پیشگیری چنین اتفاقاتی بود

انتشار:11 مهر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ناشناس

تو این فرودگاه  ادم احساس بدی پیدا میکنه 

انتشار:03 مهر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.