karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بهترین رستوران هندی لندن

لندن از شهرهایی است که افراد زیادی در دنیا علاقمند هستند به آن سفر کنند و در آن به گشت و گذار بپردازند. این دیار پایتخت و مهم ترین شهر انگلستان است و ایرانیان زیادی هم در آن ساکن مهستند. از قطب های مهم گردشگری در اروپا به حساب می آید و به همین دلیل هزاران مرکز تفریحی، تجاری، هتل و رستوران در آن ساخته اند.

آن قدر تنوع فرهنگی در این شهر زیاد است که سبب شده انواع و اقسام خوراکی ها در این مکان وجود داشته باشد و این موضوع انتخاب ساکنان و توریست های لندن را بسیار دشوار کرده است. همه نوع غذایی که تصورش را کنید در این شهر پیدا می شود به همین دلیل کارناوال اینبار قصد دارد به لندن سفر نموده و کمی بیشتر با خوراکی های جاب این شهر آشنا شود. یکی از سبک هایی که طرفداران زیادی در انگلستان و بخصوص لندن دارد غذاهای هندی است. ما هم می خواهیم به یکی از بهترین و معروف ترین رستوران این شهر به نام کیشمیش سر بزنیم و کشف کنیم غذا و خوراکی های این مرکز به چه صورت هستند.

اگر علاقمند هستید بیشتر درباره ی مراکز دیدنی لندن بدانید کافی است روی لینک های زیر کلیک نمایید:

باغ کیو لندن | معروف ترین باغ گیاهشناسی دنیا

چشم لندن | تکاپویی برای در آغوش گرفتن آسمان شهر

کافی شاپ کافئین ؛ لندن | از بهترین کافی شاپ های دنیا

کارناوال شما را به رستوران کیشمیش با غذاهای حیرت انگیزش دعوت می کند.

بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن

چرا رستوران کیشمیش؟


- غذاهای این رستوران کیفیت خوبی دارند.

- همه ی خوراکی های کاملا به سبک هندی طبخ و آماده سازی می شوند.

- از معروف ترین رستوران های سبک هندی در لندن است.

بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن

آشنایی با سبک غذای هندی

پیش از ورود به رستوران کیشمیش خوب است  کمی با سبک و سیاق غذاهای کشور هند آشنا شویم تا بهتر بدانیم که با ورود به این رستوران با چه غذاهایی رو به رو خواهیم شد و اصلا مردمان هند چه نوع غذاهایی را می پسندند.

غذاهای هندی را با طعم تند و آتشین فلفل می شناسند اما حقیقت این است که تنها فلفل مصرف زیادی در این کشور ندارد بلکه همه نوع ادویجات به مقدار زیاد در خوراکی های هندی یافت می گردد و حتی افرادی در هند هستند که اصلا طعم تند را نمی پسندند. برای مثال اقوام ساکن در شمال هند مزه ی شیرین را دوست دارند و غذاهایشان اغلب شیرین است.

کشور هند در طول تاریخ بارها دچار تجاوز کشورهای استعمارگر قرار گرفت به همین دلیل خوراکی های زیادی هم از سرزمین های استعمارگر به هند وارد شد. مثلا سیب زمینی که امروزه یکی از اجزای اصلی سفره های هندی ها است از پرتغال به این دیار آورده شد.

امروزه ادویه و ترشیجات هند در دنیا صاحب شهرت و آوازه است و کیفیتی که این محصولات دارند بسیار برتر از همین محصولات در کشورهای دیگر می باشد که علت اصلی آن آب و هوای مناسب سرزمین و مهارت هندی ها در تولید آن ها است.

اگر به صورت خلاصه بخواهیم بیان کنیم غذاهای هندی با صفت سرشار بودن از ادویه شناخته می شوند. نکته ی دیگر این که گذشتگان هندوها خوردن گوشت قرمز را امری قبیح می دانستند و سعی در مصرف نکردن این نوع گوشت داشتند اما امروزه شاهدیم که انواع گوشت به وفور در غذاهای هندی یافت می شود.

حال که کمی با فرهنگ غذایی هندوستان آشنا شدیم به قلب لندن و رستوران کیشمیش می رویم تا طعم خوراکی های هندی را در اروپا امتحان کنیم.

فرهنگ غذایی هند
فرهنگ غذایی هند
فرهنگ غذایی هند

معرفی رستوران کیشمیش لندن | Kishmish 

رستوران کیشمیش (kishmish) مکانی لوکس است که در آن انواع غذاهای مدرن و سنتی هندی پخته و آماده می شود. دکوراسیون آن مدرن، زیبا و آرامش بخش است و کارکنانش خوش رو و مودب هستند.

همه ی غذاها با مواد غذایی تازه تهیه می شود و در پخت آن ها از روش هایی بهره می برند که نسل به نسل میان هندی ها دست به دست شده است. تیم آشپزی این رستوران ماهرند و به صرف غذا در این رستوران می توانید مطمئن باشید که بهترین ادویه ها و ترشیجات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

با این که مشتری هایی که در بریتانیا به رستوران می روند به دلیل ازدیاد رستوران ماهر و ریزبین شده اند اما این رستوران توانسته با بهره گیری از نیروهای با استعداد جایگاه خوبی در لندن به دست آورد.

از نکاتی که در این رستوران جلب توجه می کند غذاهای کاملا سنتی در فضایی کاملا دوستانه و خودمانی است. به محض ورود به رستوران کیشمیش عطر و بوی غذای هندی بینی شما را پر می کند، آن قدر که اگر طرفدار رستوران های هندی هم نباشید مشتاق دیدن و چشیدن غذاها خواهید شد.

در ادامه بیشتر با غذاها و خوراکی هایی که در این رستوران سرو می شوند آشنا خواهیم شد.

بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن

منوهای رستوران کیشمیش

از رستورانی به پر طرفداری کیشمیش انتظار می رود که منوی گسترده ای هم پیش روی میهمانان قرار بدهد. در واقعیت هم همین طور است این مرکز به میمهمانانش 5 منو ارائه می دهد که به شرح زیر می توان آن ها را تقسیم بندی کرد:

*منوی غذای اصلی

*منوی نوشیدنی بدون الکل

*منوی  نوشیدنی با الکل

*منوی دسر

*منوی بیرون بر

اگر علاقمند هستید که با همه ی غذاهای این رستوران آشنا شوید روی لینک رو به رو کلیک کنید: لینک در ادامه از هر منو مواردی که از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند را با هم مرور می کنیم.

1- منوی غذای اصلی

منوی این رستوران تقریبا گسترده است و منوی اصلی را می توان به 6 قسمت عمده ی زیر تقسیم کرد:

*شروع کننده ها (استارترز)

*غذاهای تنوری: کاملا در تنور و در دمای 40 درجه پخته می شوند.

*غذاهای سبک (سایدز)

*غذاهای کلاسیک ادویه دار

*غذاهای برنجی

*انواع نان

از بهترین غذاهای این منو می توان به این موارد اشاره کرد:

1- داب چینگری | Daab Chingri: یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ی این منو است که مواد تشکیل دهنده ی اصلی آن میگو و آب نارگیل است که در بمبئی و بنگلور طرفدار دارد.

2- بالتی | Balti: بالتی یا بالتی با گوشت یک نوع غذای خوش طعم هندی است که با گوشت، کاری، سیر، پیاز، زردچوبه و طعم دهنده هایی این چنینی درست می شود.

3- انواع مرغ: منوی این رستوران غذاهایی که در آن ها از مرغ استفاده شده هم زیاد در خود جای داده است که از محبوب ترین آن ها می توان از کوپاتوری (Chicken Kolhapuri) نام برد.

هزینه:

استارتر یا شروع کننده ها: از 2 تا 10 یورو (حدود 9 تا 50 هزار تومان)

غذاهای سبک یا ساید: 5 الی 6.5 یورو (حدودا 20 تا 30 هزار تومان)

غذاهای تنوری: 8 الی 16 یورو (حدود 32 تا 65 هزار تومان)

غذاهای اصلی: 11 تا 16 یورو (حدود 45 تا 64 هزار تومان)

مرغ: 9.95 یورو (حدود40 هزار تومان)

بره: 10.95 یورو ( حدود 43 هزار تومان)

شاه میگو: 15.95 یورو (حدود 65 هزار تومان)

بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن

2- منوی دسر

منوی دسر این رستوران کوتاه، خلاصه و مفید است، محتویات آن به شرح زیر می باشد:

- اسپرسو، قهوه و ماهیاتو

هزینه: 

2.5 یورو (حدودا 10 هزار تومان)

- دبل اسپرسو، کاپوچینو، لاتی

هزینه: 

3 یورو (حدودا معادل 12 هزار تومان)

- رویال کافی، آیریش کافی، کالیپسو، قهوه، کافی آماراتو

هزینه:

5.5 یورو (حدودا معادل 22 هزار تومان)

بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن

3- منوی نوشیدنی

منوی نوشیدنی این رستوران هم بسیار گسترده و قابل قبول است و نوشیدنی های آن به دو دسته ی با الکل و بدون الکل دسته بندی می شوند که در اینجا به معرفی نوشیدنی های طبیعی و بدون الکل می پردازیم:

منوی نوشیدنی بدون الکل در رستوران کیشمیش به 5 قسمت زیر تقسیم می شود:

1- نوشیدنی های مخصوص کیشمیش

2- انواع موهیتو

3- نوشیدنی های کلاسیک

4- کوکتل و آبمیوه های طبیعی

5- آب و توشیدنی های سبک

در این منوها 25 نوشیدنی وجود دارد که می توانید به راحتی از بین آن ها آنچه بیشتر می پسندید را انتخاب نمایید.

از محبوب ترین نوشیدنی های این رستوران این موارد هستند:

- بمبئی تایپ: نوشیدنی مخصوص بمبئی.

- آیس تی: نوع خاصی از چای سرد

- نوشیدنی توت فرنگی: که در آن طعم توت فرنگی با حباب های ریز و درشت مخلوط شده است.

هزینه:

 شما می توانید بین 3 الی 11.5 یورو ( 12 الی 47 هزار تومان) از این منو انتخاب کنید.

بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن

4- منوی بیرون بر

در کیشمیش اگر علاقمند باشید می توانید از سرویس بیرون بر هم استفاده کنید منوی بیرون بر این رستوران کمی با منوی اصلی متفاوت است به همین دلیل در این بخش به صورت جداگانه به معرفی آن خواهیم پرداخت. منوی بیرون بر طرفداران زیادی دارد زیرا در شب هایی که لند ن شلوغ است اغلب افراد ترجیه می دهند غذاهایشان را در منزل میل کنند، توجه داشته باشید که اگر غذا را از این رستوران به صورت بیرون بر سفارش دهید 10 درصد مالیات بر روی هزینه ی غذاها  اضافه می شود. با هم با این منو بیشتر آشنا می شویم:

- همه ی غذاهای موجود در منوی اصلی

- غذاهای سنتی هندی

- مرغ، میگو و گوشت

- نوشیدنی

هزینه:

همه ی هزینه ها مطابق با هزینه هایی است که در قبل تر در منوهای دیگر بیان کردیم فقط باید در نظر داشته باشید که برای غذاهایی که هزینه ی آن ها بیش از 12 یورو (حدود 50 هزار تومان) است هزینه ی ارسال رایگان است در غیر این صورت 2 یورو (حدود 8.5 هزار تومان) هزینه ی ارسال باید پرداخت نمایید.

* نکته ی مهم این که کیشمیش برای افراد زیر 18 سال نوشیدنی های الکلی ارسال نمی کند.

بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن

تشریفات و تهیه غذا

در رستوران کیشمیش امکان برپایی مراسم و جشن های مختلف هم وجود دارد و اگر شما و دوستان و آشنایانتان از طرفداران غذای هندی هستید می توانید این مکان را رزرو کرده و جشنی متفاوت در لندن برپا کنید.

اینجا ظرفیت پذیرایی از 50 مهمان را به صورت هم زمان دارد بنابراین از بهترین مکان ها برای طرفداران خوراکی های هندی می باشد. همچنین این امکان هم وجود دارد که اگر غذا یا دسر خاصی را مد نظر داشتید در هنگام رزرو آن را با آشپزان در میان گذاشته و در میهمانی خود سرو کنید. این نکته به دلیل وجود آشپزان خلاق و ماهر در کیشمیش است که هم مدرن و هم به صورت سنتی می توانند به شما و میهمانانتان خدمات ارائه دهند.

هزینه: 

بنابراین که در چه زمانی و با چه منویی قصد پذیرایی از مهمانانتان را داشته باشید هزینه ی تشریفات بسیار متفاوت است برای اطلاع دقیق از هزینه ها با شماره تلفن مندرج تماس بگیرید و برای رزرو ایننترنتی هم می توانید رویلینک مقابل کلیک کنید: لینک 

Tel: 020 7385 6953 / 020 7381 2588

بهترین رستوران هندی لندن
بهترین رستوران هندی لندن

اطلاعات تکمیلی و دسترسی

احتمال تغییر در منوی این رستوان کم است اما در نظر داشته باشید ممکن است در فصول مختلف کمی هزینه ها تغییر کند.

ساعت کار رستوران:

7 روز هفته از ساعت 5 عصر تا 11 شب

برای صرف غذا در بهترین رستوران هندی در لندن باید به جاده ی فولهام لندن بروید این رستوران در کیلومتر 448 تا 450 این جاده قرار گرفته است. اگر قصد رفتن به این رستوران با وسایل نقلیه عمومی را دارید می توانید از ترن استفاده کنید زیرا دو ایستگاه ترن به این رستوران نزدیک هستند. کافی است از هر نقطه ی لندن سوار بر ترن شده و در ایستگاه Fulham Broadway و یاWest Brompton از ترن پیاده شوید.

آدرس: لندن، جاده ی فولهام، کیلومتر 448 تا 450.

.Address: 448 - 450,Fulham Road,London

رستوران هندی کیشمیش را در نقشه کارناوال بیابید

لندن

دیدنی های اطراف

در شهر لندن آن قدر دیدنی و مکان گردشگری زیاد است که باید پیش از سفر حتما برای همه ی روزهای اقامتتان برنامه ریزی کنید تا پس از سفر دچار پشیمانی نشوید. کارناوال پیشنهاد می کند در سفرتان به لندن از این مکان ها حتما دیدن نمایید:

- برج لندن | Tower of London

- کاخ باکینگهام | Buckingham Palace

- کلیسای وستمینستر | Westminster Abbey

- گالری ملی لندن | National Gallery

- پل برج | Tower Bridge

برج لندن

برج لندن

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام

کلیسای وستمینستر

کلیسای وستمینستر

توصیه کارناوال

لازم است بدانید با این که رستوران کیشمیش غذاهایی فوق العاده خوشمزه و خوشبو دارد اما سبک پذیرایی در آن کاملا مدرن است و هیچ رنگ و بویی از هندوستان ندارد بنابراین تنها با چشیدن طعم های هندی می توانید سفری مجازی به هند داشته باشید.

در ضمن اگر این رستوران را انتخاب کردید و پس از ورود متوجه شدید که اصلا غذای هندی دوست ندارید می توانید غذاهایی که کمتر رنگ و بویی از هند دارند را انتخاب کنید مانند مرغ و گوشت پخته شده اما اگر عاشق غذاهای این کشور هستید شک نکنید که اینجا از بهترین رستوران های سبک هندی در لندن است.

رستوران کیشمیش لندن
رستوران کیشمیش لندن

سخن آخر

آیا تا به امروز غذای هندی خورده اید؟

آیا دوست دارید این نوع غذا را امتحان کنید؟

در لندن چه رستوران هایی از نظر شما بهترین هستند؟

نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.