karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 مهر 1398

به روز رسانی

09 مهر 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، جبرئیل نوکنده - مدیر کل موزه ملی ایران- از بازگشت الواح هخامنشی به ایران خبر داد و گفت:

۱۷۸۳ گل‌نبشته هخامنشی با همراهی اسکورت ویژه از فرودگاه امام خمینی (ره) به موزه ملی ایران رسید و چهارشنبه دهم مهر، این آثار تاریخی بعد از ۸۴ سال در موزه مادر ایران نمایش داده می‌شوند.

وی با تبریک این موفقیت بزرگ در حوزه فرهنگی کشور اظهار داشت:

شامگاه هشتم مهر ۱۳۹۸، گل‌نبشته‌های باروی تخت جمشید پس از ۸۴ سال به کشور برگردانده شد و با همراهی اسکورت ویژه به سلامت وارد موزه ملی ایران شد که با توجه به علاقه‌مندی دوستداران این آثار تاریخی، الواح هخامنشی رسیده به موزه ملی ایران، چهارشنبه دهم مهر در این موزه رونمائی می‌شوند.

او با اشاره به اینکه گل‌نبشته های ارسالی به همراه نمایندگان اعزامی از موسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو آمریکا و از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به ایران وارد شدند، افزود:

پروفسور کریستوفر وودز ، رئیس موسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو، شخصاً به تهران سفر کرد تا این امانت را به موزه ملی ایران تحویل دهد.

او این اسناد ارزشمند را رمزگشای بخش مهمی از تاریخ مکتوب هخامنشیان در دوره داریوش اول دانست و اضافه کرد:

این رویداد بزرگ مرهون تلاش‌های حقوقی و دیپلماسی فراوانی است که برای احقاق مواریث فرهنگی ایران صورت گرفته است.

محموله ۱۷۸۳ گل‌نبشته هخامنشی با اعلام ناگهانی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از ۸۴ سال به ایران برگردانده شد. این آثار بدون حضور رسانه‌ها در فرودگاه امام خمینی (ره) تحویل مسئولان موزه ملی ایران شدند و اکنون در این موزه قرار دارند.

تصاویری که در ادامه می بینید در وبسایت خبرگزاری میراث آریا منتشر شده اند و اولین تصاویر پس از ورود الواح به کشور هستند.

ورود الواح هخامنشی به ایران

ورود الواح هخامنشی به ایران

ورود الواح هخامنشی به ایران

الواح هخامنشی در ایران

الواح هخامنشی در ایران

الواح هخامنشی در ایران

الواح هخامنشی در ایران

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.