karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 اردیبهشت 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، موسسه میراث انگلستان اعلام کرد تکه‌ سنگی از سازه‌ مرموز «استون هنج» واقع در جنوب انگلستان که در جریان کاوش‌ باستان‌شناسان از این مکان جابه‌جا شده بود، پس از 60 سال به بریتانیا بازگردانده شد. این استوانه سنگی که ۱.۰۸ متر طول دارد، سال ۱۹۵۸ از تخته‌سنگی که توسط داربست‌های فلزی حفاظت می‌شد، جدا شده است.

به گفته‌ این موسسه که یک موسسه خیریه برای حفاظت از آثار باستانی انگلستان است، «رابرت فیلیپ» کسی بود که این تکه سنگ را از تخته سنگی عظیم جدا کرد و بعدها آن را به همراه خود به به ایالات متحده و جایی که به آن مهاجرت کرد، برد. سال گذشته این فرد در جریان تولد نود سالگی‌اش تصمیم گرفت این تکه‌سنگ را به موسسه میراث انگلستان تحویل دهد.

مدیر موسسه میراث انگلستان بیان کرد:

به هیچ وجه انتظار نداشتیم با تماس تلفنی یک فرد آمریکایی مواجه شویم که مدعی است تکه سنگی از «استون هنج» را در اختیار دارد.

مدیر موسسه میراث انگلستان گفت:

کشف این تکه سنگ مفقود شده که از مرکز تخته‌سنگ عظیم «استون‌هنج» جدا شده است می‌تواند ما را در پیدا کردن منشأ اصلی این تخته سنگ کمک کند.

بررسی انجام شده با کمک روش تاریخ‌گذاری کربنی، نشان می‌دهد قدمت این سازه به ۴۰۰۰ الی ۵۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. در این میان هنوز هیچ پاسخ قاطعی برای علت ساخت این سازه وجود ندارد؛ با این حال فرضیه‌هایی مبنی بر ساخته شدن این سازه به عنوان مکانی برای انجام اعمال مذهبی و یا مکانی برای بررسی پدیده‌های نجومی مطرح شده است.

به گفته‌ مدیر موسسه‌ی میراث انگلستان، یک آکادمی تحقیقاتی بریتانیایی با همکاری پروفسور «دیوید ناش» استاد دانشگاه «برایتون»،‌م طالعاتی را درخصوص ساختار شیمیایی تخته‌سنگ‌های «استون هنج» برای بررسی منشا آن‌ها آغاز کرده‌اند. این افراد معتقدند تکه‌سنگ کشف شده از مرکز یکی از تخته‌سنگ‌های عظیم این سازه، می‌تواند فرصت منحصر به فردی در اختیار این مطالعات قرار دهد.

استون هنج

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.