karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ژاپنی ها را به گردشگرانی محتاط و شاید بهتر است بگوییم «محافظه‌کار و ترسو» می شناسند؛ اما شاید دانستن این که گروهی موتورسوار ژاپنی از روسیه راه می افتند و به ایرانِ بحران زده یِ خاورمیانه می آیند و سفرشان را با ترکیه ای پایان می هند که به تازگی کودتا را تجربه کرده، مجوزی باشد تا بتوان لقب  "سامورایی‌های شجاع" را به آن ها داد.

در گزارشی که ایسنا در این باره تهیه کرده، آمده است:

 ۱۱ مرد و ۲ زن ژاپنی از روسیه به راه افتادند و از قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران گذشته‌اند و حالا به ترکیه رسیده اند و مقصد نهایی شان استانبول است و در کل چیزی نزدیک به ۱۴ هزار کیلومتر را طی کرده اند.

13 موتور سوار ژاپنی برای 7 روز در ایران اقامت داشتند و با موتور به دل جاده هایی در کمربند شمالی کشور رفتند که کمتر گردشگری از آن گذر کرده و مخصوص ماجراجویاناند. آن ها در کل 1850 کیلومتر را در کمربند شمالی کشور  طی کردند.

مسن ترین عضو این گروه متولد سال ۱۹۴۵ (۷۱ ساله) و جوان ترین فرد گروه متولد سال ۱۹۶۸ (۴۸ ساله)، قبلا سفر به ایران را تجربه کردند؛ سفری که انگیزه ای شد برای شروع این ماجراجویی از روسیه تا ایران. آن ها حتی نگرانی برای موتورسواری از شرق تا غرب ترکیه را نداشتند.

مجری و برنامه‌ریز این تور،  رامین نوری پیرامون این اتفاقبه ایسنا می گوید:

سعی شد این تور در مسیر غیرکلاسیک اجرا شود تا علاوه‌بر استفاده از امکان اقامتی شهرهای غیر توریستی، مثل اصفهان و شیراز، مسیر جدیدی به گردشگران خارجی معرفی شود و گردشگران از غذاهای بومی خطه‌ی شمال ایران بهره‌مند شوند و امنیت را در سراسر ایران شاهد باشند.

ورود این 13 موتور سوار به ایران از مرز «لطف‌آباد» در خراسان شمال صورت گرفت؛ ورودی که کار خیلی ساده ای هم نبود. نوری در این باره می گوید : 

متاسفانه با وجود هماهنگی با این گروه برای ورود از مرز باجگیران (خراسان رضوی)، یک روز پیش از رسیدن آن‌ها متوجه شدیم مرز از طرف کشور ترکمنستان بسته شده است. برای همین به مرز لطف‌آباد هدایت شدیم. البته که آن گردشگران چنین شرایطی را درک می‌کردند، اما مساله‌ی اصلی آن است که مرز لطف‌آباد خیلی هم برای ورود گردشگران همراه با وسایل نقلیه، آماده نشده است.

او ادامه می دهد :

در مرز گفته شد باید از این گردشگران انگشت‌نگاری شود، در حالیکه ماموری برای انجام این کار وجود نداشت، برای همین ما حدود یک ساعت معطل شدیم تا ماموری برای این کار به مرز بیاید.

نوری ادامه می دهد که این معطلی ها می تواند مدیریت و زمانبندی سفر را دچار مشکل کند؛ چرا که در چنین سفرهایی همه چیز بر اساس زمان برای گردشگران درنظر گرفته می‌شود و حتی یک تاخیر کوتاه می تواند مشکلات بعدی به همراه داشته باشد.

نوری می‌گوید:

مرز باجگیران که بیشتر گروه‌های موتورسوار، دوچرخه‌سوار و ماشین‌سوار از آن وارد ایران می‌شوند، از ۲۵ مردادماه از طرف کشور ترکمنستان بسته شده و این درحالی است که بسیاری از آژانس‌های مسافرتی از این موضوع بی‌اطلاعند و وقتی به مرز مراجعه می‌کنند، تازه متوجه می‌شوند چه اتفاقی افتاده است. از طرف دیگر وقتی قرار است از مرز دیگری استفاده شود، بهتر است دست‌کم آن را آماده کنند تا این گروه‌ها که راه زیادی را طی کرده‌ان، د با معطلی در مرز مواجه نشوند.

سامورایی‌های موتورسوار در ایران
سامورایی‌های موتورسوار در ایران
سامورایی‌های موتورسوار در ایران
سامورایی‌های موتورسوار در ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.