karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 آذر 1402

به روز رسانی

14 آذر 1402

به نقل از قطبنما

عربستان میزبان نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو ۲۰۳۰ میلادی» شد. ۱۸۲ عضو دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها، روز سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ در پاریس، به سه نامزد میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ میلادی یعنی رم در ایتالیا، بوسان در کره‌جنوبی و ریاض در عربستان رای دادند و در نهایت عربستان موفق شد میزبانی این رویداد مهم جهانی را از آن خود کند. 

رم، بوسان و ریاض در یک رقابت نفس‌گیر، مدعیان اصلی میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ میلادی بودند. هر سه شهر با برگزاری کمپین‌های مختلف و ارائه ایده‌های خلاقانه، تلاش‌ بسیاری برای تضمین میزبانی معتبر از این رویداد جهانی را به نمایش گذاشتند. 

رم در یک ویدیوی تبلیغاتی با حضور راسل کرو، شخصیت محبوب فیلم «گلادیاتور»، آمادگی خود برای میزبانی از اکسپو را به نمایش گذاشت؛ این شهر همچنین در هتل پلازا آتنی پاریس (Plaza-Athenee) میزبان نمایندگان دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها بود و از آن‌ها با یک وعده غذایی ستاره‌دار میشلن و روغن زیتون فوق بکر پذیرایی کرد. ساخت بزرگ‌ترین پارک خورشیدی شهری جهان و ایجاد یک مسیر سبز برای اتصال محل نمایشگاه به مکان‌های تاریخی رم مانند جاده آپیان (Appia Antica)، یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جاده‌های امپراتوری رم، از دیگر ایده‌های رم برای میزبانی این نمایشگاه بود.

شهر بندری بوسان در کره جنوبی نیز در کمپین تبلیغاتی خود از حضور کی‌پاپ‌های معروف کره‌ای، همانند گروه بی‌تی‌اس (BTS) و سای، خواننده آهنگ گانگنام استایل (Gangnam Style)، بهره گرفته بود. این شهر با تاکید بر قابلیت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی و فناوری اینترنت نسل ششم (6G) با هدف جذب میلیون‌ها بازدیدکننده و تشویق به اشتغال‌زایی، خود را به‌عنوان میزبان یک نمایشگاه فناورانه پیشرفته معرفی کرد.

ریاض نیز کمپین بازاریابی «ریاض ۲۰۳۰» را در نزدیکی برج ایفل برگزار کرده و تبلیغات گسترده‌ای در سراسر پاریس به راه انداخت. ریاض در حالی در سراسر پاریس تبلیغات خود را به نمایش گذاشت که دولت فرانسه در جولای ۲۰۲۳ میلادی، با انتشار بیانیه‌ای از حمایت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از تلاش عربستان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و تقویت جایگاه بین‌المللی این کشور خبر داده بود. 

اکسپو نام یک رویداد نمایشگاهی بسیار مهم است که از سال ۱۸۵۱ میلادی، هر ۵ سال یکبار در یک کشور برگزار می‌شود؛ نمایشگاه اکسپو در طول تاریخ همواره محلی برای نمایش آخرین پیشرفت‌های بشری مانند لامپ، چرخ و فلک و خود برج ایفل بوده است که برای نمایشگاه ۱۸۸۹ میلادی ساخته شد.

اکسپو ۲۰۲۰ میلادی آخرین دور برگزاری این رویداد نمایشگاهی بود که به‌دلیل شیوع کرونا، با یکسال تاخیر در سال ۲۰۲۱ میلادی در امارات و به میزبانی دبی برگزار شد. این نخستین‌بار بود که این رویداد نمایشگاهی بین‌المللی در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شد، حال با میزبانی عربستان، خاورمیانه برای دومین بار در طول تاریخ، میزبان رویداد اکسپو خواهد بود. 

نمایشگاه اکسپوی بعدی قرار است در سال ۲۰۲۵ میلادی در اوزاکای ژاپن برگزار شود.

عربستان میزبان اکسپو ۲۰۳۰ میلادی شد

جدیدترین خبرهای گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.