karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همراه کارناوال بیایید که قرار است امروز سفری به سراسر دنیا داشته باشیم . وقتی صحبت از سفر می شود ، اقامت در یک هتل یا یک اقامتگاه شاید اولین چیزی باشد که به آن فکر میکنیم ، این که هتل باید چه امکانات و استاندادهایی داشته باشد ، هزینه های آن چقدر باشد و ...

اما امروز لیستی از هتل ها را به شما معرفی می کنیم که به هیچ وجه حتی اگر اقامت در آن ها رایگان هم باشد ، آن ها را انتخاب نمی کنید چرا این لیستی از هتل های متروکه و ترسناک در دنیا است.هتلهایی که هر کدام داستانی عجیب برای خود دارند ، هر کدام روزی برای خود رونق و ابهتی داشتند تا این که گرفتار مشکلاتی شدند و بعد از آن درهایشان را برای همیشه به روی میهمانانشان بستند.

برخی اثیر ارواح و برخی دیگر گرفتار مشکلات مالی شدند...

همراهمان بیایید تا به جای جای دنیا برویم و با هتل های متروکه و مخوف دنیا آشنا شویم ؛ هتل هایی که خوابیدن زیر آسمان شب را به ماندن در آن ها ترجیح خواهید داد.

هتل های متروکه دنیا
photo by Andrés Felipe

 1 ) هتل دل سالتو | کلمبیا

هتل دل سالتو ( Hotel Del Salto ) ابتدا در سال 1923 و به عنوان یک عمارت خصوصی ساخته شد. در سال 1950 آن را به یک هتل 8 طبقه تغییر کاربری دادند و تا این که محلی باشد برای اسکان گردشگران آبشار Tequendama . همه چیز عالی بود ، میهمانان با اقامت در این هتل از طبیعتی بی نظیر و آبشاری و رودخانه ای شگفت انگیز لذت می برند تا این که این هتل کم کم از رونق افتاد.

دلیل هم آلوده شدن آب رودخانه ی پایین دست هتل در سال 1990 بود . همچنین دلیل دیگری که شاید اصلی ترین هم باشد ، خودکشی های بسیاری بود که در محوطه ی هتل صورت می گرفت چرا که ساختمان در مقابل آبشار در لبه صخره واقع شده است.

اینها تماما دلایلی بودند که سبب شدند تا هتل دل سالتو در اوایل دهه 90 بسته و متروکه شود .

برخی افراد معتقدند که این هتل توسط ارواح عذاب کشیده ی کسانی که اینجا خودکشی کرده اند ، تسخیر شده است.

امروز ساختمان هتل ، بازسازی و به موزه تنوع زیستی تبدیل شده است.

آدرس: سچا، کوندینمرکا، کلمبیا

Address: Soacha, Cundinamarca, Colombia

هتل دل سالتو | کلمبیا
هتل دل سالتو | کلمبیا
هتل دل سالتو | کلمبیا

2 ) هتل دیپلمات | فیلیپین

یکی دیگر از هتل های متروکه در دنیا ، در فیلیپین و در شهر باگیو ( Baguio ) قرار دارد. 

هتل دیپلمات ( Diplomat Hotel در سال 1915 به سفارش #دومینیکن به عنوان محلی برای گذران تعطیلات با نام "دومینیکن هیل" ( دومینیکن هیل ) افتتاح شد. در طول جنگ جهانی دوم این محل توسط پناهندگان ژاپنی اشغال شد و به همین دلیل به شدت بمباران شد .

این هتل در سال 1947 بازسازی شد و در سال 1973 ساختمانش توسط فیلیپین خریداری شد و به یک هتل 33 اتاقه تبدیل شد . هتلی پر رونق تا این که مالک آن ، تونی آگپاوآ ( Tony Agpaoa ) از دنیا رفت . این اتفاق کافی بود تا دلیلی باشد برای توقف فعالیت هتل.

فعالیت متوقف شد و کم کم این جا تبدیل به یک مکان متروکه شد.

آدرس: فیلیپین ، منطقه یبو 6000 ، شهر سبوآ

Address: F. Ramos St, Cebu City, 6000 Cebu, Philippines

هتل متروکه دیپلمات فیلیپین
هتل متروکه دیپلمات فیلیپین
هتل متروکه دیپلمات فیلیپین

3 ) هتل کت اسکیل گروسیگر | ایالات متحده آمریکا

یکی دیگر از هتل های متروک دنیا ، کت اسکیل گروسیگر ( Grossinger’s Catskill Resort Hotel ) نام دارد و در شمال ایالت نیویورک قرار دارد.

این هتل در دهه 60 میلادی به عنوان یک مرکز اردوگاه تعطیلات شهرت داشت و نزدیک به 150.000 نفر از افراد معروف و مشهور مثل سیاستمداران ، ورزشکاران و ... آن زمان را میزبانی که برای گذراندن تعطیلات به این هتل می آمدند را میزبانی کرده است.

همه چیز برای این هتل خوب پیش می رفت تا این که دیگر صاحبان آن نتوانستند منابع مالی برای ادامه ی فعالیت آن را تامین کنند و هتل بسته شد.

بعد از این اتفاق بود که کم کم هتل متروک و شاید کمی ترسناک شد.

آدرس : ایالت متحده آمریکا ، لیبرتی ، منطقه گلف کرس ، منطقه گروسینگر 127 

Address: 127 Grossinger Golf Crse, Liberty, NY 12754

هتل متروک در آمریکا
هتل متروک در آمریکا
هتل متروک در آمریکا

4 ) هتل White Pines | ایالات متحده آمریکا

هتلی ساخته در سال 1892 در زمینی به مساحت 12.000 هکتار برای اسکان دادن مسافران یهودی آلمانی در ایالات متحده ی آمریکا با نام White Pines  که امروز متروک و رها شده روزگار می گذراند. اقامتگاهی که بسیار هم پر رونق بود و میهمانان زیادی را میزبانی می کرد.

این هتل توسط سازمانی با نام ILGWU که در اصل اتحادیه ی خانم های شاغل در زمینه صنعت و پوشاک بود ، خریداری شد و در همین راستا هم از آن استفاده هایی شد.

تا این که در خلال جنگ جهانی دوم کم کم از رونق افتاد و درهایش را در سال 1990 برای همیشه بست و دیگر تا به امروز هرگز باز نکرده است.

هتل White Pines | ایالات متحده آمریکا
هتل White Pines | ایالات متحده آمریکا

5 ) هتل بیکر | ایالات متحده آمریکا

هتلی با نام هتل بیکر ( Hotel Baker ) که در ایلات متحده آمریکا واقع شده است.

هتلی ساخته شده در سال 1926 در یک شهر کوچک در تگزاس ، که نمونه ای بسیار عالی بود پروژه های بلند پروازانه برای ساخت اقامتگاه های ساحلی.

این هتل ، اولین هتلی بود که در تگزاس ساخته شده بود که استخری بزرگ را در خود جای داده بود و می توانست تا 2500 نفر را در خود جای دهد.

اوضاع خوب بود تا این که در سال 1929 مشکلات مالی گریبان گیر این هتل شد و سهام آن افت کرد. همین اتفاقات شروع دورانی سیاه برای این هتل بود.

این مشکلات تا پایان جنگ جهانی دوم با این هتل همراه بود و سبب شد تا هتل تا سال 1963 بسته باشد. تا این که صاحبان آن عوض شد و دوباره برای مدت کوتاهی هتل مجدد در سال 1965 بازگشایی شد ، اما این دوران هم خیلی طول نکشید و فعالیت های هتل باز بنا به مشکلات مختلف در سال 1972 تا به امروز بسته شد. 

این ها دلایلی بودند که این هتل که می توانست در زمان خود یه یک پروژه ی موفق تبدیل شود را به یک هتل متروکه و شکست خورده تبدیل کند.

با وجود آن که عده ای پیشنهاد دادند و حتی برای بازگشایی آن تلاش کردند هنوز این هتل متروکه و رها شده است.

آدرس: ایالات متحده آمریکا ، تگزاس ، منطقه ی آی ال 600174 ، خیابان چارلز ، خیابان مین دبلیو 100


Address: 100 W Main St, St Charles, IL 60174

هتل بیکر | ایالات متحده آمریکا
هتل بیکر | ایالات متحده آمریکا
هتل بیکر | ایالات متحده آمریکا

6 ) هتل پولیسیا | اوکراین

هتل پولیسیا ( Polissya ) واقع در اوکراین ، که یکی از بلندترین هتل های شهر ارواح ، پریپیات که در دهه ی 70 میلادی ساخته شده است.

تنها دلیلی که باعث متروکه شدن آن شد ، فاجعه ی هسته ای چرنوبیل بود ، حادثه ای وحشتناک که سبب شد تا در تاریخ 26 آوریل 1986 این هتل پر رونق خالی از سکنه و متروک شود و تا به امروز دیگری کسی برای اقامت در آن قدم نگذارد.

امروز خطر سقوط ساختمان این هتل را تهدید می کند ، البته تهدیدی که شامل تمام ساختمان های منطقه می شود.

آدرس : اوکراین ، منطقه ی کیو ، میدان شوچنکا

Address : shevchenka square, kiev ,ukraine

هتل پولیسیا | اوکراین
هتل پولیسیا | اوکراین
هتل پولیسیا | اوکراین

7 ) هتل لی پلازا | ایالات متحده آمریکا

هتل لی پلازا ( Lee Plaza ) یک ساختمان 15 طبقه است که در سال 1929 در دیترویت ساخته شده است. قرار بود این یک هتل تمام عیار باشد ، میهمانان می توانستند تا هر چند روز که می خواهند با کمترین دردسر ممکن در هتل اقامت داشته باشند .

مالک هتل فکر همه جا را کرده بود ؛ هتل سالن آرایشگاه مخصوص خود را داشت. کتابخانه ای کامل و زیبا ، فروشگاه های متعدد و ... از امکانات رفاهی این اقامتگاه بودند. تمام تزئینات به بهترین کل ممکن انجام شده بود و در کل همه چیز عالی بود.

تا این که چنیدن بار مالکان هتل بین دهه های 70 و 80 میلادی عوض شدند و این دلیلی بود برای این که هتل وارد روزهای سخت خود بشود. هتل لی پلازا نتوانست این روهای سخت را تاب بیاورد و در نهایت درهای خود را در سال 1997 به روی میهمانانش بست ، شاید قتل یکی از میهمانان هتل کافی بود تا این تصمیم با جدیت گرفته شود.

اما ساختمان هتل به دلیل معماری زیبایی که دارد امروز بیشتر از 80000 ساختمان متروکه دیترویت اهمیت دارد.

آدرس : ایالات متحده آمریکا ، دیترویت ،غرب بلوار بزرگ 2240 

Address : 2240 West Grand Boulevard

هتل لی پلازا | ایالات متحده آمریکا
هتل لی پلازا | ایالات متحده آمریکا
هتل لی پلازا | ایالات متحده آمریکا

8 ) هتل قصر دوکور | لیبریا

هتل قصر دوکور ( Ducor ) ، کاخی مجلل و 5 ستاره که در سال 1962 در لیبریا بازگشایی شد تا محلی باشد برای اقامت سیاستمداران و افراد مطرح در سفرهایشان به لیبریا.

این هتل معتبر و خوش نام در دهه ی 80 میلادی بسته شد ، دلیل اش هم وضعیت سیاسی نامناسب لیبریا بود .

به دنبال این ناآرامی های سیاسی #لیبریا جنگ داخلی رخ داد و همین سبب شد تا برخی خانواده های فقیر به این هتل پناه ببرند.

هتل دوکور سال هاست که متروک شده ، تا حدی که حتی هیچ کس را هم برای بازدید به خود راه نمی دهد ، تنها می توان با دیدن تصاویر سفری مجازی به این هتل داشت.

هتل قصر دوکور | لیبریا
هتل قصر دوکور | لیبریا
هتل قصر دوکور | لیبریا

9 ) هتل بزرگ کوپاری| کرواسی

 هتل بزرگ کوپاری ( Kupari ) ، روستایی در یکی از روستای کوپاری در #کرواسی است که در روزهای اوج خود ، محلی برای گذراندن تعطیلات افسران ارشد ارتش یوگسلاوی بود. این هتل که به احل دسترسی داشت در دهه ی 20 میلادی ساخته شده بود اما تا دهه ی 60-70 میلادی خیلی هتل مطرحی نبود تا این که بمبی از گردشگران در منطقه منفجر شد و هتلو امکانات رفاهی اش بر سر زبان ها افتاد .

در سال 1990 در حالی که هتل در روزهای طلایی خود بود ، در جریان جنگ داخلی که رخ داد ، غارت شد.

از آن موقع تا به امروز هنوز این هتل جان دوباره نگرفته است ، حتی هنوز می توان آثاری از شلیک گلوله های جنگ را روی دیوارها آن دید.

هتل بزرگ کوپاری| کرواسی
هتل بزرگ کوپاری| کرواسی
هتل بزرگ کوپاری| کرواسی

10 ) هتل ریوگیونگ | کره شمالی

هتل ریوگیونگ ( Ryugyong ) یک آسمان خراش هرمی 105 طبقه، واقع در مرکز پایتخت کره شمالی است که گاها آن را با نام ساختمان ۱۰۵ هم می شناسند که اشاره به تعداد طبقات هتل دارد

. ساخت و ساز هتل در سال 1987 آغاز و قرار بود هتل در سال 1989 به طور رسمی بازگشایی شود . اما متاسفانه برنامه ریزی ها درست از آب در نیامد؛ چرا که ساخت و ساز در سال 1992 به دلیل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در آن زمان که بسیاری از مواد اولیه و ودجه ی ساخت هتل را تامین می کرد ، پروژه متوقف شد. پروژه ی ساخت 16 سال بعد یعنی در سال 2008 با سرمایه گذاری یک شرکت مصری مجدد آغاز شد . دولت کره شمالی اظهار کرده بود که هتل تا سال 2012 تکمیل و بازگشایی می شود ، اتفاقی که هنوز عملی نشده است.

شاید چیزی که باعث شده تا این هتل هم در ان لیست باشد ، 3000 اتاق خالی ، 105 طبقه ی متروک و 300 متر ارتفاع سازه باشد که می تواند به اندازه ی کافی این سازه ی ناکام را ترسناک و وهم آور کند.

آدرس : کره شمالی ، منطقه پیونگ‌یانگ

Address: Pyongyang, North Korea

تصویری از سازه هتل در سال 2005 و 2011

هتل ریوگیونگ
هتل ریوگیونگ
هتل ریوگیونگ

سخن آخر

نظرتان چیست ؟ کدام یک از این هتل ها به نظر شما ترسناک تر و مخوف تر بود ؟ آیا حاضرید در یکی از این هتل ها اقامت کنید ؛ حتی برای یک شب ؟ آیا هتل متروکه ی دیگری می شناسید ؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

هتل دل سالتو رو دوست دارم یک شب بگذرونم

انتشار:20 شهریور 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام . اینبار هتلی ۷ طبقه در،ایران را برایتان بازگو میکنم. این هتل در سال ۱۳۴۵ ساخته شد و در سال ۱۳۵۰ رئیس این هتل جان خود را از دست داد. این هتل در سال های ۱۳۵۰ تا ۱۳۶۵ رونق زیادی داشت ، اما از سال ۱۳۶۵ به بعد به دلیل اینکه در همان دوران ( ۱۳۶۳ ) یک دانشجو وقتی که به سرویس بهداشتی میرفت دیگه از آنجا سالم بیرون برنگشت و همچنین در سال ۱۳۶۴ یک روح را در پشت بام این هتل دیده اند . به خاطر همین هم این هتل از سال ۱۳۶۵ پلمپ شده و هیچ کس جرات رفتن به این هتل را نداشته است. در سال ۱۳۷۹ یک مرد که خود را نترس جلوه میداد ، وارد هتل شد. در همان روز بعد از ۱۰ دقیقه صدای جیغ و فریاد خیلی بلندی از آن هتل به گوش اهالی شنیده شد. در سال ۱۳۸۰ یک مهندس وقتی با یک هلیکوپتر به پشت بام این هتل رفت و شروع به عکسبرداری از آنجا شد و سپس از هتل خارج شد. ظاهرا که اتفاقی برایش نیفتاده . ولی ............... روز بعد که مرد در حال گذر از کنار هتل بوده یک هو جلوی مردم تکه تکه شد. فکر کنم که شما باورتان نشود ولی این یک حقیقت است......... از آن زمان تاکنون هیچ کس به اطراف آن هتل نرفته است. آدرس : هتل پنج ستاره نور_ ایران _ مازندران

انتشار:13 شهریور 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

کرکره اتوماتيک

ممنون از سایت خوبتون، مطالب قشنگتون ارزش سپاس گذاری داره

مهسا محرابی

سلام همراه کارناوالی عزیز ممنون از وقتی که گذاشتید و مطلب رو مطالعه کردید. امیدواریم از همراهان همیشگی کارناوال باشید.

17 آبان 1395

انتشار:17 آبان 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.