karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بار دیگر می خواهیم از شهر و شلوغی دور شویم و به طبیعت  پناه ببریم و نفسی تازه کنیم.

قصد داریم به یک ساحل بسیار رمانتیک و زیبا سفر کنیم ، ساحلی که به طور طبیعی مثل قلب برش خورده و آب آن را احاطه کرده است و از این منظره ی شگفت انگیز و آرام لذت ببریم.

برای سرزدن به این ساحل زیبا و خیره کننده باید به پرتغال برویم ، کشوری که به دلیل جاذبه های طبیعی و هنری همواره مورد توجه گردشگران بوده است، اما #ساحل قلب آن قدر زیبا و شگفت انگیز است که به سمبلی برای پرتغال تبدیل شده است ، بدون شک سفری رمانتیک و پر از آرامش در پیش خواهیم داشت.

با کارناوال همراه باشید. 

ساحل قلب پرتغال

ساحل قلب | پرتغال

پرتغال جاذبه های گردشگری زیادی دارد و همه ساله توریست های زیادی را به سمت خود می کشاند ، آنقدر این ساحل قلب ( Heart sea arch ) زیبا و شگفت انگیز است که جزو 10 جاذبه ی برتر پرتغال و 100 ساحل برتر جهان محسوب می شود . 

ساحل قلب در منطقه ی آلگارو ( Algarve ) که یکی از زیباترین روستاهای ساحلی پرتغال است قرار گرفته است و ساحل در این قسمت دریا به طور طبیعی به شکل قلب برش خورده و اگر از زوایای مختلف به این ساحل نگاه کنید آن را کاملا شبیه قلبی می بینید که آب آن را احاطه کرده است، و صخره ی زیبای قلب مانند این ساحل 20 متر بالاتر از سطح دریا است ،  وقتی قدم به این ساحل شگفت انگیز می گذارید دوست دارید بر لبه ی صخره ها بنشینید و از زیبایی های این ساحل لذت ببرید و ساعت ها سپری می شود و متوجه گذر زمان نمی شویم.

ساحل دریای قلب، پرتقال

ساحل مشهور قلب

این ساحل زیبا در سراسر جهان به زیبایی و رمانتیک بودن شهره است تا این حد که در سال 1998 میلادی به دلیل کیفیت و زیبایی طبیعی فوق العاده اش جایزه ی ساحل طلایی "Golden Beach" را از آن خود کرد و سمبلی شد برایپرتغال ، عکس و پوستر های زیبای این ساحل در سراسر جهان پخش شده است و به عنوان تبلیغات زیبایی اسپانیا معروف شده است حتی عکس های زیبای این ساحل را می توانید در تمامی بروشورهای راهنمای پرتغال ببینید.

ساحل قلب دریای آرچ ، پرتقال

امکانات تفریحی ساحل قلب

در این ساحل زیبا می توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید و لذت ببرید . این تفریحات عبارت اند از :

صخره و غار نوردی

ساحل قلب ساحلی صخره ای است و در بیشتر نقاط جنس گرانیتی دارد ، بازدید کنندگانی که علاقه به صخره نوردی دارند می توانند بر فراز این صخره ها بروند و هیجان و زیبایی را در کنار هم تجربه کنند و از دیدن غار های زیبای زیر این صخره ی زیبا لذت ببرید.

صخره های ساحل قلب، پرتقال
صخره های ساحل قلب، پرتقال

شنا در آب های زلال

منحصر به فرد بودن ساحل قلب تنها به دلیل زیبایی و برش قلب مانند صخره های این منطقه نیست بلکه آب های این ساحل که جزئی از آب های اقیانوس اطلس است بسیار تمیز و شفاف بوده و مناسب شنا کردن است، البته برای امنیت بیشتر بهتر است که در مناطق حفاظت شده ی ساحل شنا کنید. 

افرادی به این ساحل می آیند و در آب های زلال اش غواصی می کنند ، به زیر آب می روند و از انواع ماهیان که در این منطقه زندگی می کنند دیدن می کنند.

تفریح و شنا در سواحل دریای آرچ

اسنک خوشمزه کنار ساحل

در کنار ساحل قلب رستورانی ساحلی وجود دارد که غذاهای فست فود و اسنک و نوشیدنی و آب میوه سرو می کند و شما می توانید در ساحل لم بدهید و اسنک بخورید و غروب خورشید را همراه با نوشیدنی نظاره گر باشید.

اسنک بار، ساحل پرتقال

ماهی گیری

ساحل قلب در روستای کوچک آلگارو قرار گرفته است و مردم این روستا مثل خیلی از روستاهای ساحلی دیگر در این منطقه از راه ماهی گیری امرار معاش می کنند و امکان دارد هنگامی که برای بازدید از این ساحل می روید مردم محلی را ببینید که با تور و سبد و قلاب در حال ماهی گیری هستند و اگر از آنها بخواهید اجازه می دهند با آنها ماهی گیری کنید و یا اگر وسایل ماهی گیری همراه داشته باشید می توانید ماهی گیری کنید.

در آلگارو فروشگاه های ماهی فروشی هم وجود دارد که در اکثر آنها 33 گونه ی مختلف از ماهی پیدا می شود و می توانید اگر اهل ماهی هستید از این فروشگاه ها ماهی تهیه کنید، ساعت 6 یا 7 صبح بهترین زمان برای تهیه ی ماهی از این فروشگاه است البته در فروشگاه های دیگر این منطقه می توانید محصولات کشاورزی و سبزیجات روستایی را هم بخرید.

فروشگاه های محلی ماهی، پرتقال

قایق سواری و غارنوردی

در زیر صخره ی قلب شکل طونل های تو در تو و غار مانند و زیبایی وجود دارد که با قایق های کوچک می شود در این ناحیه قایق سواری کرد و لذت برد ، برای سوار شدن بر قایق ها باید از پله هایی که از فراز صخره ها تا پایین سنگ ها ساخته شده است استفاده کرد، قدم زدن بر روی پلکانی که از آب اقیانوس تا بالای صخره ها کشیده شده است هم تجربه ای کم نظیر است.

در این ساحل زیبا کایاک سواری هم رایج است و می توانید کایاک هم سوار شوید و از این ورزش آبی پر هیجان در مکانی رمانتیک بهره مند شوید و به قلب صخره ها بروید.

قایق سواری بر آب های ساحل قلی
کایاک سواری بر آب های ساحل قلب

موج سواری

در منطقه ی آلگارو و ساحل صخره ای قلب اکثر فصل های سال باد می وزد و همین باد ها موجب شده موج های بلندی در این منطقه ایجاد شود و مکانی مناسب برای ورزش های بادی گردد، ورزش هایی مثل موج سواری یا اسکی روی آب .

ورزش های آبی در سواحل پرتقال
موج سواری در ساحل پرتقال

غروب در فضای رمانتیک ساحل قلب

اگر به دنبال مکانی می گردید برای سفر ماه عسل رمانتیک و فوق العاده زیبا باشد و یا اگر به سواحل خاص جهان علاقه دارید و حتی اگر دوست دارید تعطیلاتتان را در مکانی دنج و زیبا سپری کنید ساحل قلب بهترین مکان برای شما ست.

در تمام طول روز این ساحل خاص و شگفت انگیز زیبا است اما غروب در قلب دریای آرچ ( Arch ) حال و هوای دیگری دارد ، هنگام غروب خورشید بازی با رنگ ها در این ساحل بی داد می کند ، آسمانی سرخ و نارنجی رنگ و گاهی قرمز و صورتی بر فراز آبی آسمان و ساحلی قلب مانند تصورش هم زیبا ست .

غروب خورشد در قلب ساحل پرتقال
غروب خورشد در قلب ساحل پرتقال
غروب خورشد در قلب ساحل پرتقال

ویدئویی زیبا از ساحل قلب و روستایی ساحلی  آلگار

ساحل قلب کجاست ؟ 

این ساحل زیبا در روستایی کوچک و ساحلی به نام آلگارو در پرتغال قرار گرفته است .

آدرس: اسپانیا، پرتغال، آلگارو، منطقه ی کاویرو، منطقه ی ساحلی پریا دامارینا.

.Address: praia damarinha,cavoeiro, Algarva, portugal 

ساحل قلب دریای آرچ ، پرتقال

توصیه کارناوال

ساحل قلب پرتغال ساحلی بسیار زیبا با شن های طلایی و صخره های قلب مانند است ، سفر به این ساحل رمانتیک را از دست ندهید بد نیست از ایراد های کوچکی که ساحل قلب دارد هم با خبر باشید، این ساحل پارکینگ ندارد اما می توان ماشین را به مناطق نزدیک ساحل برد همچنین رستوران های اطرافش بسیار محدود و به شکل اسنک بار است اما با گذر از این اشکالات کوچک این ساحل شگفت انگیز و زیبا است.

صخره ی قلب مانند دریای آرچ، پرتقال

کلام آخر

امروز به ساحلی از سواحل زیبای #اقیانوس اطلس سفر کردیم که به طور طبیعی به شکل قلب برش خورده بود امیدواریم خوش گذشته باشد.

منتظر نظر و پیشنهادات شما هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

نوید سرقینی

بسیار زیبا بود

انتشار:19 تیر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.