karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

08 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر زمانی است برای استراحت و آسودگی خیال. ولی این مدت زمان لذت بخش به سرعت می تواند تبدیل به یک کابوس شود اگر از شما دزدی شود، مخصوصا وقتی که از خانه و شهر خود دور هستید. در هر شهر و کشوری دزدهایی هستند که منتظر کوچکترین اشتباهی از سوی مردم هستند تا در موقعیت مناسبی کار خود را انجام دهند و فرار کنند. اگر گردشگر باشید مطمئن باشید که در معرض خطر بیشتری قرار دارید.

برای مثال می توان به کشور برزیل اشاره کرد که آمار زیاد سرقت هم از شهروندان برزیلی و هم گردشگران بسیار بالا می باشد و دلیل آن را می توان وضعیت اقتصادی مردم برزیل دانست.

در این مطلب راهکارهایی را با هم مطالعه می کنیم و می آموزیم که چگونه می توانیم از سرقت شدن در امان باشیم.

همراه با کارناوال باشید.

امنیت در سفر

پول خود را مخفی نگاه دارید

خوب گوش کنید، ما می دانیم که در سفر همه به همراه خود پول کافی حمل می کنند تا در صورت نیاز آن را خرج کنند ولی بیایید سعی کنیم تا جایی که امکان دارد این موضوع را مخفی نگاه داریم. هرچه بیشتر در اماکن شلوغ جلب توجه کنید و نشان دهید که پول زیادی به همراه خود دارید مطمئنا خطر بیشتری شما را تهدید می کند و سارقان را به خود جذب خواهید کرد. 

بیایید با Stephen Roe که در کشور مکزیک به مدت 5 سال است زندگی می کند آشنا شویم. او می گوید در طی این سال ها حتی یکبار هم از من سرقت نشده است. به نظر شما راز او چیست؟ در جواب این سوال می گوید من هیچگاه پول خود را بطور کامل از جیب و یا کیف پولم خارج نمی کنم و همیشه مخفی نگاهشان می دارم و به همین دلیل توجه سارقان به من جلب نمی شود. برخی زمانی که می خواهند پولی را پرداخت کنند تمام پول را از کیف در می آورند و این یک اشتباه بزرگ است. بهتر است از قبل مقدار پولی که قرار است خرج کنید را مشخص کرده و آماده کنید تا به هنگام نیاز تنها آن را از کیف پول خود خارج کنید.

پیشنهاد دیگری برای شما داریم. اگر از بانک پول گرفه اید و یا در زمان خرید پول شما خورد شده است بهتر است وارد یک بانک شوید و سپس شروع به شمارش ان کنید، زیرا این گونه به لطف نگهبانان بانک از امنیت بیشتری برخوردار هستید.

امنیت در سفر

از کارت های اعتباری خود عاقلانه استفاده کنید

اولا تا جایی که امکان دارد از کارت اعتباری در سفر استفاده نکنید زیرا اگر به سرقت برود دیگر پولی ندارید که بخواهید از آن استفاده کنید ( اگر همه ی پول های شما در کارت اعتباری باشد ) و اگر بانک شما مطمئن شود که مسئول این اتفاق نیستید مدتی طول می کشد تا کارت جدیدی برای شما صادر کند. سعی کنید قبل از این که سفر خود را آغاز کنید به این موضوعات کمی فکر کنید.

به گفته ی کسانی که در زمینه ی سرقت در سفر تحقیقاتی انجام می دهند در کشورهای کم تر توسعه یافته و فقیر تر بهتر است در اماکن پر رفت و آمد از کارت های اعتباری استفاده نکنید زیرا هم احتمال دزدیده شدنش بالا است و هم آشکار شدن رمز کارت شما. ( زیرا محیط شلوغ می باشد )

البته استفاده از کارت های اعتباری مزیت هایی نیز دارد. برای مثال خیلی بهتر است تا کارت شما دزدیده شود و نه پول نقد. سارق نمی تواند به پول های داخل کارت دسترسی داشته باشد و سرمایه ی شما در امان خواهد بود. ( در صورت ندانستن رمز کارت شما )

اگر روزی از شما سرقت شد و کارت اعتباری خود را از دست دادید هرچه سریع تر به بانک خود مراجعه کرده و کارت را بسوزانید.

امنیت در سفر

احتیاط در استفاده از تاکسی ها

در برخی از موارد و کشورهای خاص تاکسی ها و راننده های آن ها می توانند خطری بالقوه محسوب شوند. قبل از این که سوار تاکسی شوید شماره پلاک آن را بردارید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. مثلا اگر چیزی را در اتومبیل جا گذاشتید به راحتی بتوانید آن تاکسی را پیدا کنید. اگر چمدان های خود را در صندوق عقب قرار داده اید و به مقصد رسیده اید تا وقتی که راننده از اتومبیل پیاده نشده خارج نشوید زیرا ممکن است راننده شما را جا بگذارد و چمدان هایتان را بدزدد. 

اگر برای انجام کاری از تاکسی پیاده شده اید لوازم خود را به همراه خود ببرید، ممکن است راننده ی تاکسی فرار کرده و لوازم شما را با خود ببرد. در هر کشور و شهری از تاکسی هایی استفاده کنید که رسمی هستند و دارای علامت های تاکسیانی می باشند، این گونه خطرات کمتری شما را تهدید می کنند.

امنیت در سفر

استفاده از یک کیف پول ساختگی

دلتان می خواهد سر سارقان را کلاه بگذارید؟ یکی از روش های جالب و کار آمد استفاده از کیف پول های ساختگی می باشد. از این طریق شما باید کیف پول را در معرض دید بگذارید به نوعی که سارق را به خود جلب کند و با خیال راحت به کار خود ادامه دهید. این گونه احتمال این که به کیف پول اصلی شما حمل شود کمتر می باشد و خیالتان کمی آسوده خواهد بود.

کیف هایی نیز هستند که با بند به شما متصل می شوند و در صورت کشیده شدنشان به هیچ عنوان از شما جدا نمی شوند. در کل بهتر است کیف پول خود را در جیب های جلوی شلوار خود قرار دهید.

امنیت در سفر

مقداری پول نقد را در لباس خود مخفی کنید

بهتر است همیشه جدا از پولی که در کیف پول و یا جیب خود دارید مقداری نیز در لباس خود مخفی کنید. مانند جیب های داخلی، جوراب، کفش و ... اگر این کار را کنید بعد از سرقت مقداری پول دارید که به هتل و یا ایستگاه پلیس برسید.

در بسیاری از مواقع رخ داده است که سارقان تنها به کیف پول و یا اشیای مهمی که به همراه دارید توجه می کنند پس نگران پول ذخیره ی خود نباشید. کارناوال یک پیشنهاد دوستانه برای شما دارد. در صورت مورد سرقت واقع شدن به هیچ عنوان درگیر نشوید زیرا ممکن است اتفاق ناگواری رخ دهد و کسی آسیبی جدی ببیند، شاید به هیچ عنوان کیف پول و یا موبایل شما ارزش چنین اتفاقی را نداشته باشد.

امنیت در سفر

به همراه داشتن یک کوله پشتی کوچک جداگانه برای اشیاء با ارزش

یکی از دلایل مهمی که سرقت از مسافران در سفر صورت می گیرد این است که لوازم مهم و گران قیمت خود را در یک چمدان قرار می دهند و سارق به خوبی از این واقعه مطلع است و از توجه زیاد مسافر نسبت به چمدان خود این موضوع را خواهد فهمید. در فرصتی مناسب مثلا اگر چمدان در جایی جا بماند و یا حواس مسافر به آن نباشد سارق کار خود را در نهایت دقت انجام می دهد و می گریزد.

بهتر است از یک کیف کوچکتر برای قرار دادن لوازم مهم و گران خود استفاده کنید و جلوی چشمانتان باشد.

به این نکته توجه کنید که فریب افرادی که در اطراف شما هستند را نخورید و از آنان کمک نگیرید، زیرا هر کسی می تواند در موقعیتی خاص از شما سرقت کند. 

امنیت در سفر

حواستان را خوب جمع کنید

مطمئن باشید اگر به محیط اطراف دقت داشته باشید اتفاقی برای شما رخ نخواهد داد. سعی کنید به مکان هایی که پلیس گشت نمی زند نروید، از خیابان های تاریک دوری کنید و هیچ گاه به همراه کسی که نمی شناسیدش جایی نروید. اگر در رستورانی ناشناس به همراه شخص رفته اید حواستان به غذاهایی که می خورید باشد چون ممکن است شما را مسموم کنند و سپس مورد سرقت قرار بگیرید.

اگر در ساعات شلوغ به خیابان ها می روید حواستان به جیب و کیف پولتان باشد.

امنیت در سفر

سخن آخر

نظر شما درباره ی سرقت در سفر چیست؟

آیا تا به حال از شما به هنگام سفر سرقت شده است؟

دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.