karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

24 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دورچرخه سواری را می توان یکی از لذت بخش ترین ورزش ها و تفریحات دانست. امروز یعنی در تاریخ 24 شهریور ماه سال 1395 گروهی متشکل از 27 دوچرخه سوار وارد ایران شدند. این افراد با شرکت در #تور جاده ی ابریشم که هر دو سال یکبار برگزار می شود و از چین آغاز و در ترکیه به پایان می رسد و امسال برای سومین بار این تور انجام شده و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. 

دوچرخه سواران از کشورهای مختلفی هستند و با داشتن آمادگی فیزیکی مناسب در این تور شرکت کرده اند.

دوچرخه سواران ابریشمی 4 ماه پیش از چین راه افتادند و امروز وارد ایران شدند. این مسیر در کل 12 هزار کیلومتر می باشد و با توجه به وضعیت نا مناسب کشور ترکیه این تور لغو نشده و امسال نیز انجام شد.

همراه با کارناوال باشید تا با این دوچرخه سواران رکاب بزنیم.

تصویر دوچرخه سواران ابریشمی در ایران

دوچرخه سواران ابریشمی

دوچرخه سواری در جاده ی ابریشم

این دوچرخه سواران می گویند ایران کشوری استثنائی در مسیر جاده ی ابریشم است، سرزمینی که به هنگام ترک کردن آن بسیار غمگین خواهیم شد. این 27 دوچرخه سوار از چین به سمت مقصد خود یعنی ترکیه در حرکت هستند و امروز از مرز لطف‌آباد در خراسان شمالی به ایران وارد شدند و تا رسیدن به مقصد 1 ماه دیگر پیش رو دارند. گفته می شود در تاریخ 27 شهریور به سمت ترکیه حرکت خواهند کرد.

این گروه را دوچرخه سوارانی از کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، آفریقای جنوبی، ایرلند، سوئد، نیوزلند و استرالیا تشکیل می دهند.

برای اولین بار است که به ایران سفر می کنند و تجربه ی خود را شگفت انگیز توصیف کرده اند. تا جایی که این پیام را برای دیگر دوچرخه سواران در نقاط مختلف کره ی زمین ارسال کرده و خاطرات خود را با همگان در میان گذاشته اند. این گروه همانطور که گفته شد از مرز لطف آباد در خراسان شمالی وارد ایران شدند و سپس با عبور از شهرهای قوچان، گنبد قابوس، شاهرود، دامغان، سمنان، ری، تهران، قزوین، زنجان، تبریز و ماکو، از مرز بازرگان خارج خواهند شد.

دوچرخه سواران ابریشمی در ایران روزانه حدود 90 تا 100 کیلومتر را رکاب زده اند و البته باید به این نکته اشاره کرد که شرایط جوی و آب و هوایی در حرکت آن ها تاثیر گذار بوده است.

دوچرخه سواران ابریشمی

مجری اصلی این تور

یک شرکت کانادایی به نام TDM که #تورهای بلند مدت دوچرخه سواری را در 7 قاره برگزار می کند و تور جاده ی ابریشم ار طولانی ترین مسیر در این تورها برخوردار می باشد. پیمودن این مسیر 5 تا 6 ماه طول می کشد و هر وقت که این تور برگزار شده 20 تا 40 نفر شرکت داشته اند.

این افراد متشکل از دوچرخه سوارانی حرفه ای و آماتور هستند که در کنار هم تجربه ای فوق العاده از سفر با دوچرخه را بدست می آورند. این شرکت کانادایی امید دارد تا بتواند مسیرهای بیشتری را به تورهای خود اضافه کند و ایران نیز یکی از بهترین مسیرها را دارد. دوچرخه سواران بارها و بارها از ایران تعریف کرده اند. جالب است که بدانید در طول مسیر این گروه توقف می کند تا دوچرخه سواران استراحت کنند و از طبیعت اطراف لذت ببرند.

دوچرخه سواران ابریشمی

درباره ی دوچرخه سواران این دوره از تور

میانگین سنی دوچرخه سوارانی که امسال در تور شرکت کرده اند بین 19 تا 70 سال می باشد. 2 ماه می گذرد که از چین حرکت کرده اند و با عبور از کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان هم اینک در ایران به سر می برند و تا رسیدن به مقصد، یعنی استانبول 1 ماه دیگر پیش رو دارند.

در بین افراد این گروه 3 خانم به چشم می خورد که یکی از آن ها بانویی 58 ساله می باشد که  یکی از قهرمانان زن مسابقات سه گانه (دومیدانی، شنا و دوچرخه) به نام Ironman در #کشور آمریکا است.

دوچرخه سواران ابریشمی

راهنمای تورهای طبیعت گردی ایرانی ، همراه این دوچرخه سواران در ایران

فریدون نجفی تبار که یک راهنمای #تور طبیعت گردی می باشد و همراه با #دوچرخه سواران ابریشمی در ایران سفر می کند به ایسنا گفته :

تنوع جغرافیایی ایران، این گردشگران را شگفت‌زده و شوکه کرده است. آن‌ها تحت تاثیر مهمان‌نوازی و مهربانی مردم ایران قرار گرفته‌اند و رفتار مردم ایران برایشان خیلی تعجب‌ آور است. گردشگران دوچرخه‌سوار این تور در کمال امنیت جاده ابریشم را در ایران رکاب زده‌اند و در طول مسیر نه تنها با هیچ مزاحمتی روبه‌رو نشده اند، بلکه هر وقت به کمپ اقامتی خود رسیده اند از داستان های شگفت انگیزشان در مواجهه با مردم روستایی، کشاورز و باغدارها و مهمان‌نوازی‌ آن ها گفته اند. یکی از اعضای گروه که پسری ۱۹ ساله و اهل انگلیس است، آنچنان تحت تاثیر رفتار مردم ایران قرار گرفته که معتقد است تحریم‌ها علیه ایران عادلانه نبوده و حتی در بیان احساساتش این برخورد را شرم‌آور دانسته و گفته که به عنوان دانشجوی تاریخ حتما دوباره برمی‌گردد تا در فرصتی بیشتر و از نزدیک با فرهنگ و تاریخ ایران آشنا شود.

وی درباره ی اتفاقاتی که در زمان ورود این گروه به ایران رخ داده است گفت: 

رییس گمرک و معاونان او در مرز لطف‌ آباد به عنوان اشخاصی فرهیخته و دلسوز ماورای وظایف شغلی خود رفتار کردند. لطف‌آباد مرز عبور کامیون و مسیر ترانزیتی و باری است و برای گردشگران آماده نشده، بنابراین محل کنترل گذرنامه یک کانکس با امکاناتی محدود است. کم تر از یک‌ماهی می‌شود که دولت ترکمنستان مرز باجگیران را به علت تعمیرات، بسته و تمام ورود و خروج از شمال شرق کشور به مرز لطف‌آباد هدایت شده که امکانات و شرایط آماده‌ای ندارد. با وجود چنین محدودیت‌هایی آن هم در روز پنجشنبه که مرز ساعت یک بعد از ظهر بسته می‌شود، مسؤولان گمرک با حس مسؤولیت‌ پذیری کامل و با مهربانی، در سریع‌ترین زمان ممکن کنترل گذرنامه‌های این گردشگران را در مرز انجام دادند و ورود وسایل آن‌ها را تسهیل کردند و در طول سه چهار ساعتی که گردشگران در مرز معطل بودند، سعی کردند فضای مناسبی را با وجود آماده نبودن مرز، برای استراحت موقت آن‌ها فراهم کنند. برخورد مرزبان‌های لطف‌ آباد آن‌چنان این گردشگران را تحت تاثیر قرار داد که گفتند این برخورد فرای تصورشان بوده و از چین تا ایران شاهد چنین رفتار دلسوزانه‌ ای در مرز کشورهای در مسیرشان نبوده‌اند.

دوچرخه سواران ابریشمی

هدف از برگزاری این تور

این تور با هدف نزدیک کردن جوامع مختلف بهم و لذت بردن از طبیعت و طول مسیر انجام می شود. شرکت کنندگان با رویارویی با هر گونه مشکلی در کنار هم قرار گرفته اند و آن را حل می کنند. همه یکسان هستند و حس همبستگی زیادی در میانشان دیده می شود.

در طول مسیر جاده ی ابریشم چالش های زیادی وجود دارد که این افراد را مجبور به همکاری و یک دل کردن قلبهایشان می کند. از دیگر اهداف این تور آشنایی با فرهنگ ها و مردم جدید است که با گذر از هر شهر و کشور دیده می شوند.

دوچرخه سواران ابریشمی

سخن آخر

نظر شما درباره ی این دوچرخه سواران چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علی

جاسوس دشمن هستند اسکورتشان کنید به مراکز ممنوعه نزدیک نشوند

انتشار:25 شهریور 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بهروز

انشالله روزی برسد که تمام دنیا به همین شکل به ایران سفر گنند خوب باشیم خوب میشن با ما دوست بدارید و دوست بدارن شمارا به امید آن روز انشالله

انتشار:25 شهریور 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.