karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

پاکستان، کشوری که با وجود نزدیکیش به ایران کمتر به فکر سفر به آن هستیم. اما حقیقتا این سرزمین دارای مقاصد گردشگری نفس گیر و دیدنی زیادی است. رودخانه ی پنجاب، دریاچه ی نمک، کوهستان های شگفت انگیز و سرسبز تنها گوشه ای از زیبایی های پاکستان هستند.

پاکستان را از نظر طبیعی بیشتر با آبشارهایش می شناسند؛ آبشارهایی که هر یک به تنهایی می توانند ساعت ها شما را مبهوت خود کنند. اما متاسفانه به دلیل اطلاع رسانی های ضعیف کمتر درباره ی جاذبه های گردشگری این کشور می دانیم.

امروز کارناوال می خواهد شما را با خود به زیباترین نقاط گردشگری در پاکستان برویم، مقصد ما آبشارهای منحصر به فرد پاکستان هستند، جاهایی که حتما باید یک بار در طول عمرمان آن ها را از نزدیک ببینیم.

جدا از آبشارهای دلفریب این کشور دشت ها و دره های زیبایی هم در آن وجود دارند که قبلا با برخی از آن ها آشنا شدیم. با کلیک روی لینک های زیر می توانید با دیگر جاذبه های گردشگری طبیعی این کشور نیز آشنا شوید:

دره نالتار پاکستان | جواهری در میان کوهستان

زیباترین جاذبه های گردشگری پاکستان

درختانی محصور شده با تار عنکبوت | پاکستان

مردمان پاکستان آداب و رسوم خاصی هم دارند که چندی پیش با مردمان کالاش، یکی از جذاب ترین قومیت های این کشور هم آشنا شدیم که پیشنهاد می کنیم حتما از طریق لینک زیر بیشتر آن ها را بشناسید:

مردمان روستای کالاش | کافران سیاه پوش پاکستان

اما همه ی دیدنی های پاکستان یه طرف و آبشارهای خروشانش طرف دیگر. پس همراه کارناوال بیایید تا با بهترین و زیباترین آبشارهای این دیار آشنا شویم. توجه داشته باشید که این آبشارها از محبوب ترین به معمولی ترین دسته بندی شده اند.

آبشار پاکستان

1- آبشار ناران کاغان | Naran Kaghan

ناران کاغان (Naran Kaghan) آبشاری است که بدون شک همه آن را به عنوان بهترین و زیباترین آبشار دنیا می شناسند. این آبشار در دره ای به نام کاغان قرار گرفته و محیطش برای بازدید کاملا مناسب است به طوری که می توانید به راحتی اتومبیل خود را تا نزدیکی آن برده و از زیبایی هایش لذت ببرید.

ناران یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای پاکستان است و توصیه می کنیم اگر برای تفریح و خوش گذرانی رهسپار این کشور هستید حتما از ناران دیدن کنید.

آبشار پاکستان

2- آبشار مانتوکا

اگر به دنبال آبشاری بلند و خروشان در پاکستان هستید این آبشار را به شما پیشنهاد می کنیم. مانتوکا با ارتفاعی حدود 54.8 متر از زیباترین و حیرت انگیزترین آبشارهای پاکستان محسوب می شود. مناطق اطراف این آبشار از بهترین مکان ها برای کمپینگ و ماهیگیری می باشند.

هم چنین می توانید از آب و هوای خوش و زیبایی سقوط آب لذت ببرید و هم غذایی خوشمزه در کنار آبشار میل کنید. اینجا تفرجگاهی رویایی برای دوستداران طبیعت است.

آبشار پاکستان
آبشار پاکستان

3- آبشار پیر غیب | Pir Ghaib Waterfall

حدود 70 کیلومتر که از کویته ی بلوچستان فاصله بگیرید در دره ای به نام بولان آبشاری جریان دارد که به راستی چهره ی منطقه را شبیه به بهشت کرده است. این آبشار که با نام پیر غیب شناخته می شود آبشاری پلکانی است. آب آن در دو استخر جمع شده و سقوطی زیبا را پدید می آورد.

می توان این آبشار را از برترین استخرهای طبیعی پاکستان هم به حساب آورد که با آب زلالش گردشگران را به سمت خود می کشاند اگر قصد دیدن آبشاری دل انگیز را دارید و نمی خواهید مسافت زیادی هم از ایران دور شوید پیر غیب بهترین گدینه برای شماست.

زیباترین آبشارهای پاکستان
زیباترین آبشارهای پاکستان

4- آبشار شینگ رای | Shingrai Waterfall

در استان خیبر پختونخوا آبشاری وجود دارد که بعد از رسیدن به آن منظره ای پانورما و فوق العاده را در اختیارتان قرار خواهد داد. اگر تازه کار هستید و به تازگی قصد شروع گردش در پاکستان را دارید بازدید از این آبشار می تواند بهترین شروع برای شما باشد.

در تصاویر تنها جزئی از زیبایی های این آبشار را خواهید دید و سفر به آن بسیار حیرت انگیزتر خواهد بود. جالب اینجاست که آبشاری به این زیبایی در نزد عموم کمتر شناخته شده و آن را کمتر به عنوان جاذبه ی گردشگری پاکستان معرفی می کنند.

زیباترین آبشارهای پاکستان

5- آبشار نیلا سندح | Neela Sandh Waterfall

این آبشار در (Mouri Syedan) و در نزدیکی شهر راولپندی در فلات پوتوار قرار دارد، جایی که کمتر کسی فکر می کند چنین آبشار با شکوهی در آن وجود داشته باشد. خوشبختانه شهر راولپندی به عنوان یکی از زیباترین شهرهای پاکستان شناخته می شود بنابراین پیشنهاد می کنیم در سفرتان به این شهر و مناطق اطرافش حتما از این آبشار زیبا دیدن کنید.

اگر به دنبال توری گردشگری در پاکستان هستید که هزینه ی کمی هم برای شما داشته باشد تور گردش در شهر راولپندی و آبشار نیلا سندح را انتخاب کنید که مطمئنا پشیمان نخواهید شد.

زیباترین آبشارهای پاکستان
زیباترین آبشارهای پاکستان

6- آبشار ساجیکات | Sajikot Waterfall

آبشار ساجیکات در حقیقت آبشاری دو قلو است که حدودا در 24 کیلومتری شهرستان ابوت آباد قرار گرفته، این مکان هم مورد علاقه ی گردشگران محلی و هم توریست های خارجی می باشد. پیک نیک هم در اطراف این آبشار طرفداران خاصی دارند.

حتی رانندگی تا رسیدن به این آبشار هم حس خوبی دارد و تجربه ای حیرت انگیز است که می تواند به راحتی حال و هوای شما را تغییر دهد.

زیباترین آبشارهای پاکستان

7- آبشار گلپور پاکستان | Gulpur Waterfall

این آبشار در شهر کولطی قرار دارد و برای افرادی مناسب است که می خواهند برای مدتی از شهرهای شلوغ و مشکلات زندگی دور شوند. این آبشار در سال های اخیر بسیار مورد توجه زوج های جوان قرار گرفته و جزء جاذبه های رمانتیک پاکستان به حساب می آید.

در حقیقت آبشار گلپور جزء منطقه آزاد کشمیر است به همین دلیل بیشتر مورد توجه قرار گرفته و افراد زیادی دوست دارند از آن دیدن نمایند. نکته ی قابل توجه درباره ی این آبشار مناظر سرسبز اطراف ان است که سفر شما را به غایتی فراموش نشدنی خواهد رساند.

زیباترین آبشارهای پاکستان

8- آبشار چوتوک | Chotok Waterfall

اگر به روستاگردی علاقه دارید بازدید از این آبشار را انتخاب نمایید. این آبشار در قلب روستایی کوچک به نام مولا (MOOLA) قرار گرفته. مولا حدودا 100 کیلومتر از خضدار بلوچستان (Khuzdar) فاصله دارد.

این آبشار سقوطی کوچک است اما در انتها استخری باشکوه با آبی زلال و سرد می سازد. چوتوک با تپه هایی احاطه شده که مملو از گیاهان سبز و خرم هستند به همین دلیل چهره ای بسیار دیدنی دارد.

زیباترین آبشارهای پاکستان

9- آبشار نره | Narh Waterfall

این آبشار دیدنی در روستای کوچکی به نام تحصیل کاهوتا (Tehsil Kahuta) قرار دارد. این روستا در 60 کیلومتری اسلام آباد واقع شده و از معروف ترین آبشارهای کشور پاکستان می باشد. بهترین زمان برای دیدن این آبشار فصل تابستان است که با وجود گرمای آزاردهنده ی پاکستان پدیده ای خنک و دوست داشتنی می باشد.

رانندگی و سفر به سمت آبشار نره خود گردشی خاص و به یادماندنی است که حتما آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

زیباترین آبشارهای پاکستان

10- آبشار چم | Cham Waterfall

این آبشار هم جزو سقوط های پر ارتفاع است که می تواند به راحتی گردشگران را مشغول به جود کند. آب از فراز صخره ای بلند به پایین سقوط می کند و اغلب در کنارش رنگین کمانی قشنگ و تماشایی وجود دارد که زیباییش را دو چندان می نماید.

آبشار چم هم در منطقه آزاد کشمیر قرار گرفته و به همین علت شهرت و آوازه ی زیادی هم دارد و به افرادی که برای اولین بار به پاکستان رهسپار می شوند توصیه می گردد که حتما از این آبشار دیدن نمایند.

زیباترین آبشارهای پاکستان

سخن آخر

آبشار های زیادی در پاکستان در جریان هستند. آیا شما تا به حال آن ها را از نزدیک دیده اید؟

مطمئنا آبشار هایی فراتر از 10 مورد در این کشور وجود دارند اگر از آن ها با خبر هستید تجربیاتتان را با ما در میان گذارید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

گمنام

این کشور جای توریست رفتن نیست جای تروریست پرورش دادن

ناشناس

نه بابا تو از کجا میدونی 

12 آبان 1396

انتشار:10 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

گمنام

امنیت شرط اول برای گسترش توریست است که این کشور امنیت نداره

انتشار:10 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

گمنام

توی این کوههای قشنگ و رنگ ورنگ تروریستها زندگی میکنن که 10 تا از سربازهای مارو به شهادت رسوندن /به هر حال جای قشنگی است

ولله من چند بار پاکستان رفتم خیلییم امنیت داشت با هیچ مشکل امنیتی برخورد نکردم

12 مهر 1399

انتشار:10 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.