karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری مهر، تعداد 106 قلم اشیای تاریخی و سکه مربوط به دوران هزاره اول قبل از میلاد، دوره های سلوکی و اشکانی از جمله مجسمه ای به نام گیلگمش توسط نیروی انتظامی و یگان حفاظت استان کرمانشاه کشف شد. 

سردار امیر رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، دوشنبه 26 شهریور 97 در خبری اعلام کرد: 

در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض اطلاع از فعالیت فردی از اهالی شهرستان هرسین در زمینه نگهداری و خرید و فروش اشیای عتیقه توسط یکی از کارکنان یگان حفاظت استان کرمانشاه، تحقیقات گسترده به منظور آشکار شدن زوایای پنهان موضوع در دستور کار یگان حفاظت و فرماندهی انتظامی شهرستان هرسین قرار گرفت. 

سردارد رحمت الهی در ادامه تصریح کرد: 

با اقدام به موقع فرماندهی انتظامی شهرستان و یگان حفاظت و تشکیل تیمی زبده از کارکنان، پس از چندین روز کار اطلاعاتی و تلاشی بی وقفه در زمینه به دست آوردن سرنخ های اولیه و بهره گیری از ظرفیت حمایتی مراجع قضایی، در عملیاتی غافلگیرانه از منزل فرد مذکور تعداد ۱۰۶ قلم اشیای تاریخی شامل مجسمه گیلگمش، ریتون سفالی، کاسه مفرغی، سکه و... کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان در پایان بیان کرد: 

در پی کارشناسی های فنی انجام پذیرفته، اصالت اشیای مکشوفه تایید و قدمت آنها دوران قبل از میلاد-سلوکی و اشکانی تخمین زده شد.

گیلگمش که از آن به عنوان نخستین مسافر اسطوره ای جهان یاد می کنند، شخصیتی افسانه ای و تاریخی ست. گفته می شود وی در حدود 2580 سال قبل از میلاد مسیح در سومر و در شهر اوروک پادشاهی می کرد و به عنوان پنجمین پادشاه از نخستین سلسله سلطنتی این تمدن باستانی شناخته می شد. از این شخصیت افسانه ای در کتابی به نام حماسه گیلگمش صحبت و به داستان های پیرامون وی پرداخته شده است. کتابی که یکی از قدیمی ترین و نامدارترین آثار حماسی ادبیات دوران تمدن باستان به شمار می رود. 

کشف مجسمه گیلکمش

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.