karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 اسفند 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، در تاریخ 12 فروردین 1396 همزمان با جشن تولد ٩٠ سالگی پدر بوکس ایران، از تندیس "حسن باشت‌باوی" ملقب به پدر بوکس ایران در گچساران رونمایی شد. حالا این تندیس، در حالی که کمتر از یک سال از زمان رونمایی آن می‌گذرد تخریب شده است.

تندیس این پیشکسوت بوکس طی مراسمی با حضور دکتر تاجگردون -رییس کمیسیون برنامه بودجه مجلس-، شهردار و فرماندار گچساران، اهالی ورزش و پیشکسوتان این رشته رونمایی شده بود و بسیاری از نصب آن در شهر خشنود بودند. این تندیس در یکی از بوستان‌های بزرگ شهر گچساران قرار داشت و هنوز دلیل تخریب آن مشخص نشده است.

حسن باشت باوی در سال ۱۳۰۶ در آبادان چشم به جهان گشود. او در سال ۱۳۲۳ ورزش بوکس را به صورت کلاسیک در شهر آبادان و زیر نظرآقای واگنر مربی انگلیسی آغاز کرد و توانست درسال ۱۳۲۸ به مقام نایب قهرمانی کشور دست پیدا کند. وی پس از کسب عناوین متعدد در مسابقات داخلی و خارجی درسال ۱۳۳۷ به مربیگری روی آورد و شهرت خاصی پیدا کرد. باشت‌ باوی سابقه سرمربیگری تیم ملی بوکس ایران در بازی‌های آسیایی تهران را در کارنامه خود دارد و توانست برای اولین بار تیم ملی را قهرمان بازی‌های آسیایی در تهران کند.

پیش از ساخت این تندیس که حالا سالگرد رونمایی خود را هم ندید، در سال ١٣٨٦ سالن بوکسی هم در شهر گچساران به نام این مرد موفق در بوکس نامگذاری شده بود.

تندیس حسن باشت‌باوی

تندیس حسن باشت‌باوی

تندیس حسن باشت‌باوی

تندیس حسن باشت‌باوی

تندیس حسن باشت‌باوی

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.