karnaval.ir

الهه افهامی

انتشار

01 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همیشه که نباید از زیبایی ها و جاذبه های دیدنی روی زمین لذت برد ، برای یکبار هم که شده باید رفت و دید زیر زمین چه خبر است...

این مطلب می خواهد به عجیب ترین جاذبه های توریستی زیر زمینی بپردازد .

جاذبه هایی را معرفی کند که گردشگران ماجراجو مطمئنا علاقه ی زیادی به آن ها خواهد داشت.

از  دخمه های رعب آور که منزل گاه چندیدن میلیون اسکلت و استخوان است، تا پارک های تفریحی و رستوران ها و هم چنین اقامت گاه های زیر زمینی، که در نوع خود از منحصر به فرد ترین جاذبه های زیر زمینی هستند.

همراه کارناوال باشید تا با هم 8 مورد از عجیب ترین جاذبه های توریستی زیر زمین را بشناسیم.

شهر مردگان | فرانسه

1 ) شهر مردگان | فرانسه

قدم هایت را در #فرانسه آرام و با احتیاط بردار،‌ تا مبادا آرامش چندین میلیون روح خفته در زیر شهر را بر هم زنی !

بله پاریس با همه زیبایی و جذابیت‌هایش، تونلی زیر زمینی و خوفناک هم دارد. مکانی که که به آن دخمه پاریس می گویند و منزل گاه ابدی ۶ ملیون  جسد پوسیده است. این تونل زیر زمینی معدنی متروک به طول۲۰۰ مایل است و شامل چندین تونل و راهروی تو در تو ست، که اغلب توریست‌ها فقط اجازه بازدید از قسمت‌های  محدودی از این تونل را دارند، اکثر توریست‌ها روزها برای بازدید از این مکان می‌آیند اما تنها دو توریست شجاع یک شب را در کنار ارواح آرمیده به سر کردند و بعد از آن تا به حال هیچ تورستی شب را در این مکان نمانده است.

حتما دوست دارید بدانید این چند هزار  اسکلت با هم چگونه این جا جمع شده اند. اجساد این مردگان همگی در یک قبرستان تاریخی و قدیمی  در منطقه Les Halles دفن بوده اند.  این قبرستان به مدت چندین قرن اجساد مردگان زیادی را در خود جای داده بود، به طوری که ساکنان اطراف قبرستان در سال ۱۷۸۵  شکایات مکرری را از بوی تعفن اجساد و بیماری‌های عفونی که در آن منطقه شایعه شده بود داشتند، در نتیجه دولت وقت فرانسه تصمیم به تخلیه قبرستان می‌گیرد، از آن جایی که تعداد اجساد بسیار زیاد بوده، آن ها را به صورت دسته جمعی در یکی از معادن متروکه نمک انتقال می‌دهند و این معدن تبدیل به شهر مردگان می‌شود، تا قبل از سال ۲۰۰۵ مردم عادی اجازه بازدید از این مکان را نداشتند، تا این که برای اولین بار در چهارهم جون سال ۲۰۰۵ به مردم عادی هم اجازه بازدید از این مکان داده شد.

آدرس :فرانسه ، پاریس ،خیابان هانری رول-75014 

Address: 1 Avenue du Colonel Henri Rol-Tanguy, 75014 Paris, France

شهر مردگان | فرانسه
شهر مردگان | فرانسه

2 ) معدن زیر زمینی | ولز

در شمال ولز یک معدن متروک خاک رس وجود دارد که Bounce Below نام دارد. این معدن در قرن ۲۱ شکل و شمایلی متفاوت به خود گرفته است. اکنون این معدن تبدیل به یک پارک تفریحی منحصر به فرد شده است  و هر ساله تعدا زیادی گردشگر  و ماجراجو از این پارک دیدن می‌کنند.

در ابتدا برای وارد شدن به پارک ،  قطارهایی گردشگران را به حدودا ۱۰۰ فوت زیر زمین می‌برند و در آن جا  شما با شهری زیر زمینی مواجه خواهید شد. طراحی این پارک به این صورت است که در ارتفاع ۱۸۰ فوتی آن فنرهای فلزی و غول پیکر نصب شده اند این فنرها مانند شبکه ای تو در تو به هم متصل هستند و گردشگران می‌توانند هیجان پیاه روی در  ارتفاع ۱۸۰ فوتی را  روی این فنرها تجربه کنند.  همه افراد از کودکان بزرگسالان و حتی افراد مسن می‌توانند از این پارک دیدن کنند و لذتی متفاوت را تجربه نمایند و حداقل از نورپردازی های جالب معدن استفاده کنید .

این پارک همه روزه آماده استقبال از بازدید کنندگان است.

آدرس : ولز ، منطقه ی بلائنائو ال ال 41 ، پارک ملی های اسنودونیا 

Address: Zip World Titan | Llechwedd Slate Cavern, Snowdonia National Park, Blaenau Ffestiniog LL41 3NB, Wales

معدن زیر زمینی | ولز
معدن زیر زمینی | ولز
معدن زیر زمینی | ولز

ویدئویی از این معدن جالب

3 ) معدن نمک سالینا توردا | رومانی

سالینا توردا نام یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری زیر زمینی در کشور #رومانی است. جالب است بدانید رتبه این مکان بین زیباترین جاذبه‌های گردشگری ۲۲ است، و  بین جاذبه‌های زیر زمینی در کل دنیا واقعا منحصر به فرد است. مانند اکثر جاذبه‌های زیر زمینی دیگر این مکان هم یکی از قدیمی ترین معادن نمک بوده است که در ارتفاع ۱۲۰ متری زیر زمین واقع شده  و اکنون به پارکی تفریحی تبدیل شده است. در این پارک وسایلی مانند چرخ وفلک، زمین گلف، و یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که گردشگران می توانند به وسیله قایق‌های تفریحی از دریاچه هم دیدن کنند.

با این معدن نمک و جاذبه هایش بیشتر آشنا شوید :معدن تاریخی سالینا توردا

آدرس : رومانی ، منطقه توردا 401106 ، منطقه آلآ دورگوآلی

Address: Aleea Durgăului 7, Turda 401106, Romania

معدن نمک سالینا توردا
معدن نمک سالینا توردا

ویدئویی از این معدن

4 ) تونل های زیر زمینی کوچی | ویتنام

در فاصله بیست مایلی شهر هوچی مین #ویتنام تونلی زیر زمینی به نام Cu Chi Tunnels با ابعاد بسیار باریک و کوچک وجود دارد. این مکان مخفی گاه سربازان ویتنامی در دوران جنگ با #آمریکا بوده است که اکنون توسط گردشگران بازدید می شود.

در ابتدا تونل بسیار باریک و کوچک است ولی بعد از ورود به تونل فضای بزرگ تری وجود دارد که شامل انبار غذا، انبار مهمات جنگ و هم چنین مکان مداوای سربازان می باشد.

آدرس : ویتنام ، شهر هوچی

Address: Vietnam, Ho Chi Minh City

تونل های زیر زمینی کوچی | ویتنام
تونل های زیر زمینی کوچی | ویتنام
تونل های زیر زمینی کوچی | ویتنام
تونل های زیر زمینی کوچی | ویتنام

ویدئویی از این مکان

5 ) شهر زیر زمینی کوبر پدی | استرالیا

کوبر پدی ( Coober Pedy ) ، نام شهری زیر زمینی در جنوب استرالیاست. تقریبا ۳۵۰۰ نفر در این شهر ساکن هستند و هر ساله ۱۵۰۰ گردشگر از این شهر بازدید می کنند. جالب است بدانید این شهر در طی جنگ جهانی دوم شکل گرفته و محل اقامت مهاجران وسربازان بوده تا این که بعد از جنگ مردمان این منطقه زیر زمینی تصمیم به گسترش شهرشان می گیرند، درآمد مردم از راه بازدید گردشگران و هم چنین استخراج عقیق به دست می آید. عقیقی که از این منطقه به دست می آید بسیار معروف است و در واقع منبع اصلی درآمد در این شهر محسوب می شود.

اگر به بازدید این شهر زیر زمینی رفتید بدون شک زیبایی کوه ها و تپه های رنگی اطراف نیز شما را مجذوب خواهد کرد . شب های پر ستاره و صخره نوردی های هیجانی منطقه را نیز از دست ندهید .

آدرس : استرالیای جنوبی ؛ شهر کوبر پدی ، جاده قدیمی منطقه مخزن آب

 

Address : Old Water Tank Road, Coober Pedy, South Australia, Australia

کلیسای شهر زیر زمینی

شهر زیر زمینی کوبر پدی  استرالیا

رستوران و فضای داخلی آن

شهر زیر زمینی کوبر پدی  استرالیا
شهر زیر زمینی کوبر پدی  استرالیا

 6 ) کلیسای جامع سیپاگیرا | کلمبیا

Salt Cathedra نام کلیسایی در کلمبیاست که در یک معدن نمک ساخته شده است . این کلیسا در ارتفاع ۵۹۰ فوتی زیر زمین واقع شده است و قدمت آن به ۵۰۰ سال پیش برمی گردد.  در جای جای این کلیسای تاریخی،  مجسمه های نمادین و نمکی را می بینیم که توجه هر گردشگری را به خود جذب می کند و جالب است بدانید  تنها در یک شنبه ها حدود ۳۰۰۰ گردشگر از این کلیسا بازدید می کنند.

تاریخچه ساخت این کلیسا به سال ۱۹۳۲ برمی گردد زمانی که کارگران یک معدن نمک مکانی خاص را برای دعاهای روزانه خود در نظر گرفتند و بعد ها در سال ۱۹۵۰ این مکان گسترده تر شد تا این که به یک کلیسا تبدیل شد.

آدرس:کلمبیا ،کوندینمرکا ،سیپاگیرا ، منطقه کرا 6

 

Address: Cra 6 Calle 1, Zipaquirá, Cundinamarca, Colombia

کلیسای جامع سیپاگیرا | کلمبیا
کلیسای جامع سیپاگیرا | کلمبیا

مجسمه های نمادین کلیسا

کلیسای جامع سیپاگیرا | کلمبیا

با هم بازدیدی از این کلیسا داشته باشیم

7 ) معدن نمک ویلیزکا | لهستان

در #لهستان هم یک معدن نمک تاریخی با نام  ویلیزکا ( Wieliczka Salt Mine ) تبدیل به مکانی برای جذب گردشگران شده است. در این معدن  چندیدن کلیسا ومجسمه های نمادین از نمک وجود دارد که جذابیت این معدن را چند برابر کرده است.

در رابطه با این معدن یک افسانه قدیمی وجود دارد که به زمان شاهزاده کینگا برمی گردد. درآن زمان شاهزاده کینگا که یکی اشراف زاده های لهستانی بوده با شاهزاده کراکوف نامزد می کند. چون در زمان های قدیم معادن نمک ارزش زیادی داشتند  شاهزاده کینگا به عنوان هدیه  مالکیت قسمتی از معدن نمک را به همسرش واگذار می کند.  یک روز همسر شاهزاده به همراه پدرش برای بازدید از این معدن نمک می آیند اما از بخت بد درست درهمان روز حلقه نامزدی ملکه کراکوف در یکی از چاه های عمیق این معدن می افتد که باعث ناراحتی شاهزاده وملکه می گردد. اما کارگران معدن بعدها آن حلقه گرانبها را به صورت تصادفی در یک توده نمک بزرگ می یابند و همین موضوع باعث خوش یمنی و محبوبیت این معدن نزد شاهزاده می شود.

این مکان علاوه بر بازدید توسط گردشگران داخلی وخارجی، موارد استفاده متعدد دیگری هم دارد. با توجه به افسانه این معدن تاریخی هرساله عروس ها و داماد های بسیاری مراسم عروسی وحتی عقد خود را در کلیسا وسالن های این معدن برگزار می نمایند، علاوه بر این هرساله جشنواره های بسیاری از جمله شوهای حوزه مد وفشن کنسرت ها و حتی جشنواره های متعدد آشپزی هم در این معدن زیبا برگزار می شود.

آدرس : لهستان ، منطقه ویلیژکا 32-020 ، منطقه دانیولزیکا 10

Address: Daniłowicza 10, 32-020 Wieliczka, Poland

معدن نمک ویلیزکا | لهستان
معدن نمک ویلیزکا | لهستان

بازدیدی از این مکان جالب داشته باشیم

8 ) شهرک سینمایی | لندن

در لندن هم یک شهر سینمایی زیر زمینی وجود دارد با نام The Vaults. در این مکان یک سالن سینما و تئاتر ساخته شده که تجربه ای متفاوت از تماشای فیلم های سینمایی را می تواند برای شما رقم بزند. علاوه بر این چندین رستوارن هم در این شهر زیر زمینی وجود دارد که ظرفیت آنها به اندازه ۱۷۶ نفر است .

آدرس : انگلستان ، لندن ، خیابان لیک


Address: Leake St, London SE1 7NN, United Kingdom

شهرک سینمایی | لندن
شهرک سینمایی | لندن
شهرک سینمایی | لندن

نگاهی به این مکان جالب بیندازیم

حرف آخر

نظرتان در مورد این اماکن جالب چیست ؟!

آیا تا به حال به این اماکن رفتید ؟

و یا این که جایی مثل این اماکن را سراغ دارید ؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

جوان

واقعن عالی بود اما برای ملموس تر شدن مطالب برای کاربران ایرانی بهتر است واحد های اندازه گیری فوت - پا - اینچ - مایل را برابر با متر - سانتیمتر - کیلومتر منتشر کنید

انتشار:23 شهریور 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

فرزان

عالی بووود عااااالی

انتشار:02 مرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.