karnaval.ir

خشایار مهدوی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از برگزاری تور شبانه‌ی ویژه ماه مبارک رمضان در بافت تاریخی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، رجبعلی خسروآبادی گفت: گشت‌های شبانه‌ی تهران در بافت تاریخی تهران قدیم در دو محور خیابان سی تیر و گذر امام زاده یحیی، هر هفته در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

او با بیان این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی است برای توسعه گردشگری شبانه در پایتخت، اظهار کرد: رمضان امسال گشت‌ها با رنگ بوی تاریخی و مذهبی برگزار می‌شود و در کنار معرفی جاذبه‌های تاریخی، آیین‌های خاص و جنبه‌های اسلامی و معنوی فرهنگ ماه مبارک رمضان روایت خواهد شد.

وی ادامه داد: در گشت‌های ماه رمضان طرح شهرداری منطقه 12 برای ارتقای زندگی در بافت تاریخی با رویکرد گردشگری و زیست مؤمنانه نیز اجرا خواهد شد.

خسروآبادی گفت: گشت‌های شبانه برای عکاسان، راهنمایان تور، دانشجویان، فعالان و علاقه‌مندان حوزه های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

به گفته‌ی او، شب‌های سوم، دهم، هفدهم و بیست و چهارم ماه مبارک گشت‌های شبانه تهران به همراه صرف افطاری در یکی از اماکن تاریخی اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا باید زمانبندی اجرای تورها را به ساعت پایانی روز و شب‌ها تغییر دهیم. این تفکر منطقی نیست اگر بخواهیم در اوج گرما و شلوغی و ترافیک محدوده بافت تاریخی، بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی پایتخت را به گردشگران تحمیل کنیم.

او معتقد است: خوشبختانه با معرفی ظرفیت‌های پایتخت در گردشگری شبانه و اجرای این گشت‌ها توانسته‌ایم تا حدودی فرهنگ گردش شبانه را برای شهروندان نهادینه کنیم. نهادینه شدن گردش شبانه موجب می‌شود بخش خصوصی نیز برای سرمایه‌گذاری در این حوزه رغبت بیشتری نشان دهد و پس از ورود بخش خصوصی قطعا نقش میراث فرهنگی، تسهیل‌کننده و نظارتی خواهد بود.

خسروآباد گفت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال با همکاری و مشارکت دفتر مدیریت امور گردشگری شهرداری منطقه 12 برگزار می‌شود و جزئیات و نحوه ثبت نام به زودی بر روی سایت میراث فرهنگی استان تهران به نشانی www.tehran.ichto.ir قرار می‌گیرد.

karnaval.ir گذر امامزاده یحی0

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.