karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 مرداد 1401

به روز رسانی

11 مرداد 1401

یکی از سریع‌ترین وسایل حمل‌ونقل برای زودتر به مقصد رسیدن هواپیما است. شاید نیاز باشد برای سوار شدن به هواپیما برای ساعاتی در فرودگاه منتظر بمانیم؛ در این میان تنها فکروذکرمان زودتر سوار شدن است و این امر موجب می‌شود تا کمتر به محیط اطرافمان توجه کنیم. همراه ما باشید تا با زیباترین فرودگاه های جهان آشنا شوید، فرودگاه‌هایی که معماری تعدادی از آن‌ها به حدی زیبا است که عنوان زیباترین معماری فرودگاه ها در جهان را نیز از آن خود کرده‌اند. در این مطلب به زیباترین فرودگاه‌های جهان مانند فرودگاه چانگی سنگاپور و فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن خواهیم پرداخت. می‌توانید تنها با یک کلیک و ورود به صفحه پروازهای خارجی و درج کد یاتا هر فرودگاه، به تمامی آن‌ها دسترسی داشته باشید و در کمترین زمان و با حداقل قیمت پرواز مورد نظرتان را رزرو نمایید.

زیباترین فرودگاه های جهان

آشنایی با زیباترین فرودگاه های جهان

اگرچه در سفر، رسیدن به مقصد و کشف زیبایی‌ها و ناشناخته‌هایش هدف ما است، اما در این بین از آنچه که از ابتدا تا انتهای مسیر انتظارمان را می‌کشد نیز نباید غافل شد. فرودگاه‌ از جاهایی است که در طول سفر از آن گذر می‌کنیم؛ خواه توقفی چند ساعته داشته باشیم، خواه انتظاری کوتاه، بالاخره ناچاریم مدتی را در آنجا بگذرانیم. در برخی از کشورهای جهان تغییراتی را در فرودگاه‌ها به وجود آورده‌اند و با افزودن المان‌های جذاب و بسیار دیدنی فضایی را خلق کرده‌اند که در نتیجه این تغییرات فرودگاه تبدیل به یک جاذبه برای مسافران شده است. زیباترین فرودگاه های جهان تنها محلی برای رسیدن به مقصد برایتان نخواهد بود بلکه جایی است که برای مدتی غرق در آرامش و لذت خواهید شد. فرودگاه چانگی سنگاپور، فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن، فرودگاه بین‌المللی دبی و... در زمره زیباترین فرودگاه های جهان قرار دارند. عوامل زیادی در کسب عنوان زیباترین فرودگاه های جهان دخیل بوده که شاید بتوان گفت مهم‌ترین آن طراحی و معماری است که در ساخت این فرودگاه‌ها به‌کار برده‌اند.

زیباترین فرودگاه های جهان

زیباترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن | Beijing Daxing International Airport 

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان است که در سال 2019 افتتاح شد. برای ساخت این فرودگاه چهار بانده، دولت چین حدود ۱۱.۵ میلیارد دلار هزینه کرده و وسعت آن با حدود 97 زمین فوتبال برابر است. 

باغ چینی یکی از بخش‌های جذاب و زیبای این مجموعه محسوب می‌شود که در قسمت اجتماعات بین‌المللی قرار دارد؛ این قسمت با الهام از افسانه‌های چینی ساخته شده که دورتادور آن را دریاچه‌ای با ماهیان کپور فرا گرفته است.

زاها حدید و همکار چینی‌اش معماری این فرودگاه را بر عهده داشته و بهترین استفاده را از فضای موجود کرده است. از بالا که به فرودگاه نگاه کنید شکل ستاره دریایی را می‌بینید که با تابش نور بر آن درخششی زیبا پدید می‌آید؛ این درخشش به دلیل 8000 نورگیر شیشه‌ای آن است. طراحی سازه به شکل ستاره دریایی موجب شده تا فاصله‌ از هر نقطه‌ای تا مرکز فرودگاه بسیار کم باشد. یکی دیگر از نکات جالب در این فرودگاه استفاده از ربات‌های هوشمند به جای نیروی انسانی است.

این فرودگاه دارای ۷ باند فرود، ۷۸ گیت، یک هتل، یک مرکز حمل‌ونقل، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد است و از طریق مترو، تاکسی، اتوبوس، قطارهای اکسپرسی فرودگاه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌توانید به آن برسید.

کد یاتا: PEK

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن

فرودگاه بین المللی داکسینگ چین

فرودگاه چانگی سنگاپور | Singapore Changi Airport

فرودگاه چانگی سنگاپور، یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان است که امروزه عنوان هفتمین فرودگاه پرتردد از نظر ترافیک مسافران بین‌المللی در جهان و سومین فرودگاه شلوغ در آسیا را نیز از آن خود کرده است. فرودگاه چانگی از زمان تاسیس تاکنون موفق به دریافت بیش از 620 جایزه شده و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز حمل‌ونقل آسیا نیز شناخته می‌شود. همچنین بلندترین آبشار سرپوشیده جهان در این فرودگاه قرار دارد؛ چانکی دارای سه طبقه مجزا به نام‌های پارک کانوپی، دره جنگلی و گرداب بارانی است.

شخصی به نام موشه صفدی، معمار ارشد این فرودگاه، با تیم حرفه‌ای خود این سازه را ساخت. این فرودگاه نه تنها ویژگی‌های خاصی مانند ضد زلزله و ضد سیل بودن دارد بلکه محلی مناسب برای زندگی انسان و رشد گیاهان نیز است.

این فرودگاه علاوه بر طراحی شگفت‌انگیزش امکانات منحصر‌به‌فرد و رایگانی همچون سالن سینما و تئاتر، امکانات سرگرمی کودک، ایکس باکس و پلی استیشن 3 بعدی مخصوص گیمرها، صندلی ریلکسیشن، تور میراث فرهنگی سنگاپور و غیره دارد. وای فای رایگان، ابزار حمل بار، سرویس بهداشتی، اتاق استراحت، بوفه، رستوران و کافی‌شاپ، پاساژ تجاری، سرزمین عجایب، باغ‌های جنگلی معلق، پارک پروانه‌ها، آینه ماز، باغ گلبرگ از دیگر امکانات این مجموعه جذاب است.

کد یاتا: SIN

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ | Hong Kong International Airport

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ مقر اصلی تجارت چین و مرکز اصلی مبادلات این کشور و یکی دیگر از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود که مهندس سر نورمن فاستر، معمار اصلی آن بوده است. 

این فرودگاه با فعالیتی 24 ساعته به عنوان هاب هوانوردی (1) جنوب‌شرقی آسیا شناخته می‌شود و قطب اصلی ایرلاین‌هایی مانند چاینا ایرلاینز (China Airlines) و هواپیمایی شرقی چین (China Eastern airlines) است. فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۰۵، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ به‌عنوان بهترین فرودگاه جهان شناخته شد.

یک سالن سینمایی آی مکس (IMAX cinema)، دو ترمینال، کافه، رستوران، اینترنت رایگان، دفتر پست و تلفن، خدمات بسته‌بندی و حمل بار در ترمینال 1و2، کلینیک، داروخانه، قسمت اشیا گمشده، پلیس، کابین سیگار و غیره از جمله امکانات این فرودگاه است. برای دسترسی به این فرودگاه می‌توانید از اتوبوس‌های هنگ کنگ در سه رنگ قرمز، آبی و سبز، تاکسی، قایق و قطارهای ایرپورت اکسپرس استفاده کنید.

کد یاتا: HKG

فرودگاه مادرید-باراخاس | Aeropuerto de Madrid-Barajas

فرودگاه مادرید اسپانیا از لحاظ تردد در رده ششم پرجمعیت‌ترین فرودگاه‌های اروپا قرار دارد؛ این فرودگاه با مشارکت با شرکت مطرح هواپیمایی ایبریا (Iberia) بر اعتبار خود افزوده است. فرودگاه مادرید راه اصلی ارتباط بین اروپا و آمریکای جنوبی محسوب می‌شود و دارای پنج ترمینال (T1، T2، T3، T4 و T4S) برای سفرهای داخلی و خارجی است.

در معماری فرودگاه باراخاس مادرید از ترکیب رنگ‌های رنگین کمان استفاده شده که جلوه خاصی را ایجاد کرده است. در این معماری چشم‌نواز، هنگام تابش نور منظره‌ای دیدنی شکل می‌گیرد؛ نکته مهم در این معماری استفاده از مواد دوستدار طبیعت است.

اینترنت رایگان، دستگاه‌های شارژ موبایل، دستگاه‌های چاپگر، صرافی و عابر بانک، بیش از 30 نوع رستوران و کافی‌شاپ، دکه‌های فروش صنایع‌دستی، فروشگاه‌های لوازم خانگی، پوشاک، زیورآلات، دخانیات، بخش وسایل گمشده، داروخانه، پست، اورژانس، پارک بازی و مواردی از این قبیل همگی از امکانات این فرودگاه به شمار می‌روند.

می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های اکسپرس، تاکسی‌های معمولی (سفید رنگ با خطوط قرمز)، تاکسی‌های شریکی (سرویس تاکسی AERO CITY)، قطار، مترو، اپلیکیشن‌های مجازی (اوبر (Uber) و کابیفای (Cabify)) به‌راحتی به این فرودگاه بروید.

کد یاتا: MAD

پاورقی


1. در ادبیات صنعت هوایی، فرودگاه هاب فرودگاهی است که تعداد قابل توجهی از پروازهای داخلی و منطقه‌ای را مدیریت می‌کند و مسافران زیادی برای انجام پروازهای چند مقصدی (کانکشن) به آن فرودگاه می‌روند.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه مادرید باراخاس

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه منارا مراکش | Marrakesh Menara Airport

فرودگاه منارا به دلیل معماری که دارد یکی از زیباترین فرودگاه‌های جهان است که در ۱۶ کیلومتری شهر مراکش قرار دارد و قطب اصلی پروازهای هواپیمایی مراکش محسوب می‌شود. این فرودگاه پس از فرودگاه محمد پنجم کازابلانکا، پررفت‌وآمدترین فرودگاه کشور مراکش است که با دو ترمینال پروازهای مستقیمی به مقاصد مختلف، از جمله کازابلانکا، کشورهای اروپایی، آسیایی و عربی دارد. اتوبوس، تاکسی، کرایه اتومبیل از راه‌های رسیدن به این فرودگاه است.

ز امکانات این فرودگاه می‌توان به سالن‌های استراحت، سالن استراحت پرل (پروازهای ورودی وخروجی)، وای فای (با پرداخت هزینه)، کافه، مغازه، رستوران، خدمات مالی و تبدیل ارز، دستگاه خودپرداز ATM، فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (duty free)، دفتر اشیا گمشده، پارکینگ، امکانات مناسب برای عبور ویلچر، نمازخانه و مرکز خدمات اورژانسی اشاره کرد.

کد یاتا: RAK

فرودگاه بین المللی دبی | Dubai International Airport

فرودگاه بین المللی دبی اصلی‌ترین فرودگاه این شهر محسوب می‌شود که شاه‌راه اصلی ورود گردشگران سراسر دنیا است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۴ بیش از ۷۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد و  قطب اصلی شرکت‌های هواپیمایی امارات و فلای دبی است. شما می‌توانید با استفاده از تاکسی، مترو و اتوبوس خود را به این فرودگاه برسانید. فرودگاه دبی دارای ۳ ترمینال و امکاناتی همچون اینترنت وای فای رایگان و نامحدود، اطلاعات فرودگاه، خدمات مالی (تبدیل نرخ ارز)، دستگاه‌های خودپرداز ATM، رستوران، کافه، فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free)، اشیا گمشده، نمازخانه، امکان حمام، مراکز خدمات پزشکی و اورژانس، موزه فرودگاه، باغ فرودگاه، خدمات اسپا و ماساژ است.

کد یاتا: DXB

فرودگاه مراکش-منارا

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه مناره مراکش

فرودگاه بین‌ المللی دنور | Denver International Airport

فرودگاه دنور با مساحتی ۱۳ هزار هکتاری، بزرگ‌ترین فرودگاه ایالات متحده آمریکا است که در شهر خوش آب‌وهوای کلرادو و در کنار کوه‌های راکی قرار دارد. در اینجا نظاره‌گر تلفیقی از طبیعت چشم‌نواز کوهستانی و زندگی شهری خواهید بود.

معمار این سازه شخصی به نام کالاتراوا بود؛ وی به منظور جلوگیری از پنهان شدن ترمینال پشت طرح خود، ساختمان را به شکل زین اسب و عمود بر ساختمان اصلی فرودگاه طراحی کرد. این طرح دارای ساختمانی کم عرض متشکل از بتن و فولاد، با ساختاری شبیه پرنده با بال‌های گشوده است. 

از نکات جالب درباره این فرودگاه، تامین بخشی از انرژی مورد نیاز آن از طریق انرژی خورشیدی است. سقف ترمینال این فرودگاه بزرگ‌ترین سازه کششی و بزرگترین فضای یکپارچه در جهان محسوب می‌شود. بعد از اجرای طرح توسعه ترمینال جنوبی، فرودگاه از طریق خط آهن به مرکز شهر وصل شد که مسافران را از مرکز شهر دنور مستقیما به داخل میدان و ایستگاه انتظار فرودگاه و هتل مجاور آن منتقل می‌کند.

نکته‌های بسیاری درباره این فرودگاه وجود دارد به‌خصوص در مورد نمادهایی مانند کتیبه سنگی ماسونی، دیوارنماهای پیشگو، باند پرواز به شکل صلیب شکسته نازی و مواردی این‌چنینی که در آن به‌کاررفته است.

کد یاتا: DEN

فرودگاه دنور

فرودگاه دنور

فرودگاه دنور

فرودگاه بین‌ المللی اینچئون | Incheon International Airport

فرودگاه اینچئون در شهر کره جنوبی از جمله فرودگاه‌های بزرگ و پرتردد سئول است. برج مراقبت این فرودگاه از نظر وسعت در جایگاه سوم دنیا قرار دارد و علاوه بر این از طرف نهاد بین‌المللی استار ترکس (Star trax) عنوان پاکیزه‌ترین فرودگاه و برترین فرودگاه در زمینه ترانزیت بین‌المللی را نیز دارا است.

تاکسی (بین‌المللی، دلوکس،جمبو دلوکس و سئول)، اتوبوس (بین شهری، شهری، لیموزین و دلوکس)، مترو، قطار ایرپورت اکسپرس، قطارهای معمولی و قایق از وسایل حمل‌ونقلی است که با آن‌ها می‌توانید خود را به فرودگاه برسانید.

فضای بازی کودکان، زمین گلف، استخر آب گرم، زمین اسکیت، اتاق خواب خصوصی با امکانات کامل، دوش گرفتن در فرودگاه، اینترنت پر سرعت رایگان، دو هتل مجهز و بزرگ در نزدیک فرودگاه، خدمات ارزی، دستگاه‌های خودپرداز، خدمات خشکشویی، چرخ‌دستی‌های رایگان، صندلی‌های بسیار راحت، یک باغ داخلی، یک موزه، بخش فوریت‌های پزشکی، کابین‌های مخصوص سیگار، سالن سینما مجهز، کافه، رستوران، آرایشگاه، عینک‌فروشی و مرکز خرید از امکانات موجود در این فرودگاه است.

کد یاتا: ICN

فرودگاه بین‌المللی اینچئون

فرودگاه بین‌ المللی اینچئون

فرودگاه بین‌ المللی چاتراپاتی شیواجی | Chhatrapati Shivaji Maharaj International Airport

فرودگاه شیواجی، فرودگاهی مهم در دروازه هند که همانند پلی برای معاملات تجاری و سیاحتی این کشور است. این فرودگاه در حال حاضر پس از فرودگاه دهلی در جایگاه دوم قرار دارد و موفق به کسب جوایزی مانند جایزه ASQ برای فرودگاه‌های پرتردد، جایزه بهترین فرودگاه هند و بهترین فرودگاه آسیای مرکزی شده است. نام این فرودگاه به دلیل روستایی که در آن نزدیکی است در ابتدا سحر بود که بعدها به نام شیواجی یکی از امپراتوران مارات‌ها در قرن ۱۷ تغییر یافت. 

این فرودگاه دارای ۲ ترمینال مختلف و جداگانه برای پروازهای داخلی و خارجی است و با تاکسی، مترو و قطار می‌توانید خود را به آنجا برسانید. از امکانات این فرودگاه می‌توان به خدمات تلفن همراه و خرید سیم‌کارت‌های بین‌المللی، فروشگاه‌های مختلف و نمایندگی برندهای مختلف لباس، رستوران، کافه، فودکورت، خدمات حمل و بسته‌بندی چمدان، کابین‌های مخصوص افراد سیگاری، دفاتر پستی در این فرودگاه، خدمات بانکی، ارزی و صرافی، فروشگاه‌های مختلف، مرکز فوریت‌های پزشکی، همراه سفر برای کودکان کمتر از 12 سال، اتاق‌های استراحت، اینترنت وای فای رایگان و اتاق‌هایی مخصوص مادر و کودک اشاره داشت.

کد یاتا: BOM

فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی

فرودگاه بین‌ المللی چاتراپاتی شیواجی

فرودگاه بین‌ المللی شنژن بن | Shenzhen Bao'an International Airport

فرودگاه شنژن بن یکی از فرودگاه‌های زیبا با معماری خاص و فوق‌العاده در سرتاسر جهان است که در نگاه اول مانند یک سفره ماهی به نظر می‌رسد. شنژن بن، سومین فرودگاه پرتردد چین، 

نقطه قوتی برای مراکز و شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی در منطقه مرکزی، آسیا و اقیانوسیه است که آن را به‌عنوان فرودگاهی جوان و مدرن می‌شناسند.

منبع الهام اصلی در طراحی شنژن بن استفاده از ۶ ضلعی‌های سه بعدی است که درون و بیرون طراحی‌های سازه فرودگاه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ این طراحی موجب ورود نور بیشتری به فضای داخلی فرودکاه می‌شود.

طرح لوله مانند فرودگاه با هدف نشان دادن حرکت و جنبش طراحی شده است؛ در این فرودگاه برای همه چیز از فرم طبیعی ایده گرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به تاسیسات تهویه مانند تنه درختان، نواحی جزیره شکل فرودگاه و قسمت‌های تحویل بار اشاره کرد. طرح‌های لانه زنبوری در تونل‌های این ترمینال حس حرکت و سیالیت را به ذهن بیننده القا می‌کند؛ معمار فرودگاه، ماسیمیلیانو فوکساس، می‌گوید از هیچکاک در این معماری بهره گرفته است.

برای رسیدن به فرودگاه بین‌المللی شنژن می‌توانید از خدمات ریلی و مترو، اتوبوس‌های شاتل، تاکسی، کشتی‌های مسافربری فری (Ferry) استفاده کنید.

کد یاتا: SZX

فرودگاه بین‌ المللی شنژن بن

فرودگاه بین‌ المللی شنژن بن

فرودگاه بین‌ المللی شنژن بن

فرودگاه بین المللی کوالالامپور | Kuala Lumpur International Airport

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور، اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه مالزی است که در 45 کیلومتری بخش جنوبی شهر کوالالامپور قرار دارد. فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور دارای 2 ترمینال است که  با استفاده از مترو، اتوبوس، تاکسی و یا کرایه اتومبیل می‌توانید خود را به آنجا برسانید. اتاق مادر و کودک، کلینیک، اتاق عبادت، دوش، اتاق استراحت، اتاق سیگار، فروشگاه و غیره از امکانات این فرودگاه است.

 کد یاتا: KUL

فرودگاه بین‌ المللی حیدر علی‌ اف | Heydar Aliyev International Airport

فرودگاه بین المللی باکو، یکی از بهترین فرودگاه‌های بین‌المللی آذربایجان است که سالانه به‌طور متوسط بیش از ۳ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. فرودگاه باکو را تا سال ۲۰۰۴ میلادی با نام فرودگاه بین‌المللی بینا می‌شناختند. این فرودگاه یکی از اصلی‌‌ترین شاهراه‌های ارتباطی میان ۴ گوشه جهان با منطقه قفقاز و کشورهای اطراف آن است.

فرودگاه حیدر علی اف با استفاده از عناصر چوبی و منسوجات به شکل کلاه مردان اروپایی در قرن ۱۶ میلادی به نام تریکورن (tricorn) ساخته شده و طراحی و پیاده‌سازی معماری آن به عهده یک شرکت ترکیه‌ای به نام atoban بوده است. می‌توانید با استفاده از تاکسی، مینی‌بوس، اتوبوس و مترو خود را به این فرودگاه برسانید.

کد یاتا: GYD

فرودگاه بین المللی حمد | Hamad International Airport

فرودگاه حمد، در شهر دوحه پایتخت کشور قطر قرار دارد و به دلیل دارا بودن باندهای طولانی پرواز در لیست مشهورترین فرودگاه‌های جهان قرار گرفته است. این فرودگاه در سال 2014 تاسیس شد و یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود. 

فرودگاه بین‌المللی حمد در حال حاضر دارای یک ترمینال با ۵ سالن است و امکاناتی مانند داروخانه، اتاق مادر و کودک، دفتر خدمات درمانی، فروشگاه‌های متنوع و بدون مالیات، اینترنت وای فای رایگان، زمین بازی مخصوص کودکان، رستوران و کافی‌شاپ، سالن استراحت، صندلی استراحت، مرکز سلامت و سالن بدنسازی دارد. شما در این فرودگاه می‌توانید از مترو، اتوبوس، تاکسی و خودرو اجاره‌ای برای رفتن به مرکز شهر استفاده کنید.

کد یاتا: DOH

فرودگاه بین‌المللی حمد

فرودگاه بین‌المللی باکو

فرودگاه بین المللی کوالالامپور

فرودگاه بین المللی هانه‌ دا | Haneda International Airport

فرودگاه بین‌المللی توکیو یکی از فرودگاه‌های پر رفت‌وآمد جهان و از اصلی‌ترین فرودگاه‌های کشور ژاپن است. این فرودگاه در سال ۱۹۳۱میلادی در شهر توکیو افتتاح شد و اغلب پرواز‌های داخلی در ژاپن را پوشش می‌دهد و به نسبت پروازهای خارجی کمتری دارد.

رستوران، کافه، حمام (با پرداخت هزینه)، اتاق پرستاری از کودکان نوزاد، محوطه بازی برای کودکان، ۷ مرکز معتبر و فعال ۲۴ ساعته برای خدمات ارزی، نمازخانه، اتاق سیگار، خدمات زیبایی و خدمات شارژ تلفن همراه برخی از امکانات این فرودگاه است و با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و مونوریل به آن دسترسی خواهید داشت.

کد یاتا: HND

فرودگاه بین المللی پالکوو | Pulkovo International Airport

فرودگاه پالکوو روسیه،  اولین فرودگاه شهر سن‌ پترزبورگ بوده است؛ از منظر تاریخی این فرودگاه اهمیت زیادی دارد چرا که ورود و خروج سران شوروی و مقامات بزرگ دنیا که تصمیماتی سرنوشت‌ساز برای جهان اتخاذ می‌کردند از این فرودگاه بوده است.

فعالیت فرودگاه پولکوو سابق و سن‌ پترزبورگ فعلی، به‌طور رسمی در ۲۴ ژوئن سال ۱۹۳۲ میلادی به‌عنوان یک فرودگاه داخلی دولتی آغاز شد. در حال حاضر فرودگاه سن پترزبورگ را به‌عنوان یکی از بزرگ‌‌ترین فرودگاه‌های روسیه و اروپای شرقی می‌شناسند که قطب اصلی پروازهای هواپیمایی روسیه نیز محسوب می‌شود. می‌توانید با تاکسی‌، اتوبوس و قطار خود را به این فرودگاه برسانید.

کد یاتا: LED

فرودگاه هانه‌دا

فرودگاه پالکوو

فرودگاه پالکوو

فرودگاه بین‌ المللی کراسکو | Carrasco International Airport 

فرودگاه کراسکو در شهر مونته ویدئو (Montevideo) کشور اروگوئه قرار دارد و در سال ۱۹۴۷، رافائل وینولی (Rafael Vinoly) معمار اروگوئه‌ای، آن را طراحی کرد. با نگاه اول این فرودگاه شبیه یک سفینه فضایی در منطقه‌ای هموار و سرسبز به نظر می‌رسد. رافائل وینولی برای طراحی این فرودگاه از تپه‌های شنی منحنی و زیبای سواحل اروگوئه الهام گرفته و سعی کرده تا تجلی طبیعت زیبای اروگوئه را نمایان کند. نمای بیرونی فرودگاه شبیه یک پوسته بتونی منحنی و خمیده است که در جلو و اطراف آن دیوارهای شیشه‌ای قرار دارد. در این فرودگاه امکاناتی از قبیل دفتر پست، پارکینگ، اجاره خودرو، امکانات برای معلولان، داروخانه، صندلی استراحت، فروشگاه، رستوران و غیره مهیا است. 

کد یاتا: MVD

فرودگاه نیس کوت دازور | Nice Côte d'Azur Airport

فرودگاه نیس کوت دازور در نیس پنجمین شهر شلوغ فرانسه، شهری با آب‌وهوای مدیترانه‌ای، قرار دارد. سابقه پرواز در این فرودگاه به دهه اول قرن ۲۰ باز می‌گردد و در طول جنگ جهانی نیز برای اهداف نظامی از آن استفاده می‌کردند. این فرودگاه دارای امکاناتی از قبیل اتاق کنفرانس، وای فای، رستوران، کافه، فروشگاه، اتاق عبادت، ATM، بانک و غیره است و با وسایل نقلیه همچون اتوبوس، تاکسی، قطار و هلی‌کوپتر می‌توانید خود را به فرودگاه برسانید.

کد یاتا: NCE

فرودگاه نیس کوت دازور

فرودگاه نیس کوت دازور

فرودگاه بین‌المللی کراسکو

فرودگاه بین‌ المللی ولینگتون | Wellington International Airport 

فرودگاه ولینگتون در شهر ولینگتون کشور نیوزیلند قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر همان جایی است که سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت در آن فیلمبرداری شده است. در این فرودگاه از نگاکه (Ngake)، هیولای افسانه‌ای در فرهنگ مائوری که بر اساس باور مردم نیوزیلند، صخره‌های شگفت‌انگیز تنگه کوک را ساخته، الهام گرفته‌اند. به‌کار بردن ورقه‌های مسی در نمای بیرونی فرودگاه موجب شده تا ظاهری مشابه هیولا پیدا کند. معماری داخلی فرودگاه بر خلاف نمای بیرونی، فضایی گرم، صمیمی و پیله مانند دارد که با طرح‌های چوبی و بازی با نور حس خوبی را در بیننده القا می‌کند. در این فرودگاه امکاناتی از قبیل وای فای رایگان، ATM، اتاق نگهداری کودک، اتاق کنفرانس، تبدیل ارز، ویلچر و خدمات دیگر به چشم می‌خورد.

کد یاتا: WLG

فرودگاه بین‌ المللی ولینگتون

فرودگاه بین‌المللی ولینگتون

فرودگاه بین‌المللی ولینگتون

فرودگاه بین‌المللی ولینگتون

فرودگاه بین المللی ال لیدا-الگوآیره | Lleida-Alguaire Airport

فرودگاه ال لیدا-الگوآیره در شهر لریدا کشور اسپانیا قرار گرفته و معماری ساختمان آن را فرمین وازکز معمار اسپانیایی طراحی کرده است. فرودگاه در دوران رونق اقتصادی اسپانیا طراحی شد اما افتتاح آن در سال ۲۰۱۰ هنگام رکود اقتصادی اسپانیا انجام گرفت؛ به همین دلیل ساختمان نهایی این فرودگاه در مقیاس و اندازه‌ای کوچک‌تر از طرح اولیه ساخته شده است. در نمای بیرونی فرودگاه ورقه‌های فلزی سبز، زیتونی و قهوه‌ای به کاررفته و دیوارهای منحنی و اوریب ساختمان محیط سرسبز اطراف را منعکس می‌کنند. 

کد یاتا: ILD 

فرودگاه بین المللی ال لیدا-الگوآیره

سخن آخر

زیباترین فرودگاه های جهان امروزه جزو جاذبه‌های دیدنی با ویژگی‌هایی منحصربه‌فردی است که علاقه‌مندان بی‌شماری دارند. آیا تاکنون از این فرودگاه‌ها بازدید کرده‌اید؟ کدامیک از فرودگاه‌هایی که از آن‌ها نام بردیم برایتان جذاب‌تر بود؟ تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید و یادتان نرود برای رسیدن به این فرودگاه‌های جذاب کافی است با وارد کردن کد یاتا هر فرودگاه در صفحه پروازهای خارجی، مقصدتان را بدون اتلاف وقت و با کمترین نرخ پروازی رزرو کنید. 

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

نازنین

عالی

انتشار:16 بهمن 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.