karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 شهریور 1400

به روز رسانی

20 شهریور 1400

به نقل از خبرگزاری میراث آریا

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز ضمن تکذیب ریزش مجدد پل تاریخی خاتون کرج گفت: «سطح رو‌یی پل به منظور تکمیل عملیات مرمتی بر‌داشته شده است.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی استان البرز، فریدون محمد‌ی روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر، با اشاره به این‌که انتشار خبر ریزش مجدد پل خاتون اشتباه رسانه‌ای بوده، عنو‌ان کرد: «در روز‌ها‌ی اخیر برخی افراد بر مبنای مشاهدات خود و بدون اطلاع از جزئیا‌ت عملیات اجرایی موجب باز‌نشر خبر ریزش مجدد این اثر تاریخی شده‌اند که این امر از طرف این نهاد متولی تکذیب می‌شود.» 

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز اظهار کرد: «در حال حاضر با نظر کار‌شناسی و در راستا‌ی اجرا‌ی عملیات مرمت و رفع نواقص بخش زیرین، سطح رویی پل به طور موقت توسط پیمانکار بر‌داشته شده است.»

او با تأکید بر حساسیت انتخاب پیمانکار این پروژه تصریح کرد: «با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از دستگاه‌ها‌ی مختلف از جمله استاندار‌ی، فرماندار‌ی و شهر‌دار‌ی بودجه‌ای برا‌ی مرمت پل تاریخی در نظر گرفته شده که در این میان تنها وزارت‌خانه تابعه به وعده خود عمل کرده و همچنین به دلیل اهمیت این موضوع سه ماه اقدامات پژوهشی و مطالعاتی در دست اقدام قرار گرفت و طبق بر‌آورد‌ها‌ی نهایی انجام شده ۳ میلیارد تومان اعتبار برا‌ی باز‌ساز‌ی این اثر تاریخی تخمین‌زده شده است.»

او در ادامه افزود: «با توجه به این‌که در دهه ۸۰ بر اثر سقوط تله سنگی پل دچار ریزش شده و بدون کار کارشناسی آن را مرمت کرده بود‌ند، در بر‌رسی‌ها‌ی تکمیلی ریزش آذر‌ماه سال گذشته پیشرفت شکاف‌ها در پایه و بدنه پل مشهود بود که ناشی از نفوذ هوا در پایه‌ها و جدا‌یی مصالح است.»

محمد‌ی بیان کرد: «با مساعد شد‌ن شرایط جوی و تکمیل طرح مرمتی عملیات وارد فاز اجرایی شد و در صورت نیاز مرمت‌گر‌ان شکاف سطح را گسترده‌تر خواهند کرد.»

قدمت پل تاریخی خاتون یا دختر کرج بیش از ۵۰۰ سال بوده و به دوره صفویه مربوط می‌شود. این بنا یکی از ۲۰۵ اثر غیر‌منقول البرز است که به شماره ۳۵۰۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

تکذیب ریزش مجدد پل تاریخی خاتون کرج

تکذیب ریزش مجدد پل تاریخی خاتون کرج

تکذیب ریزش مجدد پل تاریخی خاتون کرج

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.