karnaval.ir

فهیمه دزفولی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

خبرگزاری ایرنا درخصوص آمار گردشگران ورودی و خروجی کشور آذربایجان با استناد به آمار خبرگزاری رسمی «آذرتاج» در باکو مطلبی را منتشر کرد.

آذرتاج روز چهارشنبه به نقل از کمیته دولتی آمار کشور آذربایجان گزارش داد:

در شش ماه اول سال جاری میلادی سفر گردشگران کشور آذربایجان به ایران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 22.8 درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، در نیمه اول سال جاری میلادی میزان سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به کشورهای خارجی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6.3 درصد افزایش پیدا کرده و به دو میلیون و بیست هزار نفر رسیده است. از این آمار 30.7 درصد از گردشگران به گرجستان ، 28.7 درصد به ایران، 21.2 درصد به روسیه، 12.7 درصد به ترکیه، 1.7 درصد به اوکراین، 1.2 درصد به امارات متحده عربی و 3.8 درصد به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند.

در نیمه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تعداد مسافرت شهروندان جمهوری آذربایجان به ترکیه 6.8 درصد، به گرجستان 0.7 درصد و به فدراسیون روسیه 2.6 درصد کاهش یافته است.

همچنین خبرگزاری آذرتاج درخصوص آمار مسافران ورودی به آذربایجان نوشت:

در شش ماه اول سال جاری یک میلیون و 325 هزار نفر از 189 کشور به جمهوری آذربایجان سفر کردند که نسبت به مدت مشابه یک سال قبل 10.2 درصد بیشتر است. بر اساس این گزارش، 30.5 درصد از مجموع مسافران خارجی از فدراسیون روسیه، 21.1 درصد از گرجستان، 11.1 درصد از ایران، 10.8 درصد از ترکیه، 3.6 درصد از امارات متحده عربی، 2.1 درصد از عراق، 2 درصد از اوکراین و 18.7 درصد از کشورهای دیگر وارد جمهوری آذربایجان شدند.

نکته قابل توجه اینکه با اعمال سیاست‌های جدید ارزی در ایران، در نیمه اول سال جاری مسافرت شهروندان جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 18.8 درصد کاهش یافته است.

این گزارش در ادامه درباره روند افزایش ورود گردشگران به آذربایجان افزود:

آمار مسافرت از کشورهای خلیج فارس در نیمه اول سال جاری، نیز تامل برانگیز است و در مورد کویت 5.1 برابر، عربستان 3.5 برابر، بحرین 2.6 برابر، قطر 2.1 برابر، عمان 1.6 برابر، عراق 44.3 درصد و امارات متحده عربی 8.8 درصد افزایش را نشان می دهد. از هر پنج مسافر خارجی وارد شده به جمهوری آذربایجان یک نفر از کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است. در نیمه اول سال جاری میلادی سفر گردشگران از کشورهای اتحادیه اروپا به جمهوری آذربایجان نیز 6.3 درصد افزایش یافته و به 53.5 هزار نفر رسیده است. آمار تعداد گردشگران کشورهای مشترک المنافع، نیز با 7.5 درصد افزایش رقم 478.3 هزار نفر را نشان می دهد.

گردشگران خارجی در ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

گاهی عکس می‌گیرم، بیشتر می‌نویسم، ساعات اداری را پشت مانیتور می‌گذرانم، عصرها در ترافیک می‌مانم، صبح‌ها بین صفحات کتاب و صدای فروشنده‌های مترو چرت می‌زنم‌‌، آخر هفته‌ها را با دوست و آشنا کافه و پارک می‌روم؛ اما لابه لای این روزمرگی‌ها زندگی هم می‌کنم. لابه‌لای

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.