karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شیوه ی بازاریابی در ارائه ی یک محصول نقش مهمی را ایفا می کند. این که از چه نوع بازاریابی استفاده می کنیم نشان دهنده ی این است که چگونه از فلسفه های بازاریابی بهره برده ایم. امروز قصد داریم بازایابی در صنعت گردشگری را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های متمایز آن را بیان کنیم. با کارناوال همراه باشید...

بازاریابی گردشگری

بازاریابی چیست؟

پیش از ورود به مبحث بازاریابی گردشگری، ارائه ی تعریف کوتایی از مفهوم بازاریابی ضروری به نظر می رسد. بر اساس نظریه ی پراید و فرول می توان تعریف زیر را از بازاریابی ارائه نمود:

مقصود از بازاریابی، همه ی فعالیت ها و فرآیندهایی است که در راه گردهم آوردن خریدار و فروشنده انجام می شود که این فعالیت ها عبارتند از : خلق، توزیع، تبلیغ، ترویج و گسترش، قیمت گذاری و ارائه ی عقیده ها و نظرات جدید برای تسهیل داد و ستد در محیطی پویا.

به طور کلی هنگامی که در بازاریابی بتوان محصول یا خدمتی مناسب را در مکان و زمانی مناسب به دست مشتری مناسب داد، نتیجه ی کار سود به بار می آورد و مشتری از این کار راضی خواهد بود.

بازاریابی گردشگری

ویژگی های بازار یابی گردشگری

محصولات صنعت گردشگری از نوع خدمات هستند و جز تولیدات ملموس سایر صنایع به حساب نمی آیند. بین بازاریابی یک کالا و یک خدمت تقاوت عمده ای وجود دارد و این از ویژگی های منحصر به فرد این صنعت است. در ادامه ویژگی هایی که باعث تمایز بازاریابی در گردشگری می شوند را بررسی می کنیم:

* در صنعت گردشگری مشتری در تولید خدمت مشارکت می کند. تماشای منظره و رفتن به تفریح سازمان یافته نمونه ای بسیار خوب از این مقوله است. تدارک دیدن خدماتی که باید به گردشگر ارائه داد و مصرف کردن این خدمات به صورت همزمان انجام می شود. هر قدر رابطه ی متقابل بین راهنمای گروه و سرپرست آنها، از یک شو و بازدیدکنندگان از سوی دیگر بیشتر و قوی تر باشد، خدمت بهتری ارائه خواهد شد و آنها از این گردش لذت بیشتری خواهند برد.

* محصولات صنعت گردشگری قابلیت ذخیره سازی و انبار کردن را ندارند. هواپیمایی که با چند صندلی خالی فرودگاه را ترک می کند هر گز نمی تواند بلیط های فروش نرفته را ذخیره کند و بعدا به فروش برساند.

* در گردشگری، محصولات، درست در جایی که به آنها نیاز است و باید مصرف شوند، قابل ارائه هستند. مثلا یک خانواده با کودک گرسنه نخستین رستورانی که قیمت مناسبی دارد برای صرف غذا انتخاب می کند و نمی تواند منتظر باز شدن یک رستوران خاص بمانند.

* نیاز به نیروی کار فراوان یکی از ویژگی های مهم و موثر در بازاریابی گردشگری است. به دلیل اینکه بین ارائه کننده ی خدمت و مشتری رابطه ی متقابل وجود دارد باید تعداد بیشتری کارمند و یا کارگز به کار گرفته شوند.

* محصولات گردشگری، نامحسوس و ناملموس هستند. خدمت همانند ماده نیست که بتوان آن را سنجید یا اندازه گیری و مشاهده کرد که آیا طبق استاندارد هست یا خیر؟ تنها راه سنجش، بررسی انتظارات و نظرات مشتری در مورد خدمات است. اگر دو نفر با انتظارات متفاوت با یک کارمند رو به رو شوند، درباره ی خدمتی که به آنها ارائه می شود قضاوت های متفاوتی را خواهند کرد. به عنوان مثال تاجری که به دلیل پر شدن صندلی های یک پرواز مجبور است در بخش معمولی سفر کند مسلما دچار خستگی و کسالت می شود در حالی که کسی که برای گذراندن چند روز تعطیلات در کنار او نشسته است این سفر را هیجان انگیز توصیف کند.

دانشنامه گردشگری

با #مفاهیم و دانش گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.