karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 اردیبهشت 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

چندی پیش بود که سازمان فضایی ایالات متحده (ناسا) تازه ترین تصاویر ماهواره‌ای از دریاچه ارومیه را منتشر کرد. تصاویر دریاچه ارومیه قبل و بعد از بارندگی‌های اخیر از وضعیت رو به بهبود دریاچه ارومیه در چهار ماه اخیر حکایت داشت و ناسا در مطلبی نوشت:

با بارندگی‌های سیلابی اخیر، سطح آب این جواهر آبی که به نگین فیروزه‌ای آذربایجان شهرت دارد، افزایش چشمگیری داشته است.

سازمان فضایی ایالات متحده در ادامه با بیان این مطلب که وسعت دریاچه ارومیه در بیشترین مقدار ثبت شده مساحتی به وسعت 5000 کیلومترمربع را شامل می‌شود، اعلام کرد:

طبق آخرین تصاویر ماهواره‌ای مساحت کنونی این دریاچه 3000 کیلومترمربع و ۲ برابر مساحت زمان مشابه در سال گذشته است.

این سازمان همچنین در گزارشش نوشت:

با ورود آب بارندگی‌های پاییز سال گذشته و بهار امسال به دریاچه ارومیه سطح آب این دریاچه ۶۲ سانتی متر نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

با بالا آمدن سطح آب دریاچه، کشتی آرتمیا که از سال 1391 به دلیل پایین رفتن سطح آب دریاچه زمین گیر شده بود نیز دوباره شناور شد و موجی از شادی را به راه انداخت.

بعد از این خبرها و بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، محمد مهدی شهریاری -استاندار آذربایجان غربی- هم رونق گردشگری در دریاچه خبر داده است. وی در افتتاحیه نهمین جشنواره گل و گیاه ارومیه در پارک گوللر باغی اعلام کرد:

با توجه به احیای دریاچه ارومیه باید از این ظرفیت در جهت رونق و گسترش گردشگری استان استفاده کرد.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر سال جاری گفت:

در اوایل سال آبی، دریاچه یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب آب داشت که با بارندگی‌های سال جاری این میزان به ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسید که با افزایش آب ورودی از حوضه آبریز این میزان به ۵ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

او با بیان اینکه با ساماندهی‌های انجام شده، ساخت پلاژهای مناسب محیط برای شنای ویژه آقایان و بانوان در دریاچه در حال آماده سازی است، بیان کرد:

با برپایی پلاژهای شنا زمینه خوبی برای شناساندن استان و جذب گردشگران فراهم خواهد شد.

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.