karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تبلیغات، همواره به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی در همه ی صنایع مطرح بوده است. بسیاری از صنایع تلاش می کنند تا به وسیله ی تبلیغات جایگاه خود را در بازار حفظ کنند و به حیات خود ادامه دهند. امروز در کارناوال به بررسی استفاده از این شیوه در صنعت گردشگری می پردازیم...

تبلیغات گردشگری

تبلیغات در صنعت گردشگری

همانگونه که می دانید مقصود از تبلیغ ( ترویج یا گسترش) آگاه کردن مصرف کننده است و هدف، تغییر دادن رفتار وی می باشد. به ویژه در مورد خرید یک محصول از صنعت گردشگری، مانند بلیط هواپیما، اقامت در هتل، صرف غذا در رستوران، گردش گروهی یا مجموعه ی کاملی از این خدمات پیش از هر نوع اقدام در راه تبلیغ، هدف های این مبارزه باید مشخص باشد. هدف باید به صورت کمی، قابل اندازه گیری و واقعی باشد تا بتوان در یک چهارچوب زمانی مشخص به آن دست پیدا کرد. آماده بودن خریدار برای خرید کالا یا خدمتی که تبلیغ می شود از جمله نکات مهمی است که در تعیین هدف تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد. برای مثال کسی که بخواهد برای گذراندن چند روز تعطیل به نقطه ای مسافرت کند، تصمیم گیری او باید از چندین مرحله بگذرد تا مقصد مسافرت را تعیین کند. در طول مدت تبلیغات مراحل مختلفی در روند مورد نظر بازاریابان وجود دارند که به بررسی آنها می پردازیم:

 میزان آگاهی از مقصد

یک مسافر می تواند کاملا با مقصد آشنایی داشته ، نامی از آن شنیده و یا اطلاعات اندکی از آن به دست آورده باشد. در این مرحله هدف تبلیغات این است که با دادن اطلاعات مهم بر میزان آگاهی مشتری از مقصد بیفزاید. برای مثال در شهر نیویورک در اوایل دهه ی 1970 از عبارت " سیب بزرگ " (Big Apple ) استفاده کردند تا تصویری کلی و گیرا از مقصد به مسافر بدهند.

تبلیغات گردشگری

هدف تبلیغ

هدف اصلی تبلیغ، اگاه کردن مصرف کننده  از مقصد است. امکان دارد سازمان ملی جهانگردی، درباره ی ویژگی ها و جلوه های مقصد اطلاعاتی به مردم بدهد و آنها را تشویق به گذراندن روزهای تعطیل در آن بنماید.

نگرش مسافر

نگرش مسافر با توجه به زمینه های فرهنگی، عقیدتی یا ویژگی دیگر با نگرش سایر افراد فرق می کند. برای مثال در امریکا در یکی از تبلیغ هایی که برای سفر به آفریقا می شود، یک شکارچی موفق را نشان می دهد که با علامت پیروزی در کنار یک شیر مرده قرار گرفته است و سازمان ممزبور می خواهد تصویر مثبتی از شکارچی ارائه دهد ولی از نظر کسانی که برای حیات وحش حقوق خاصی قائل هستند و در جهت حفظ محیط زیست فعالیت می کنند یا برای بقای حیوانات در تلاش هستند، این تصویر می تواند اثر منفی از خود به جای بگذارد.

تبلیغات گردشگری

سلیقه مصرف کننده

سلیقه ی مصرف کننده با علاقه ای که نسبت به یک جنس در مقایسه باجنس های دیگر در بازار نشان می دهد، شکل می گیرد. هر محصول باید در تبلیغات خود به جنبه ها و مزایایی توجه کند که مورد قبول مصرف کننده است. امکان دارد سازمانی که برای سفر به هاوایی یا بالی تبلیغ می کند ، تصویرهایی از منظره های بسیار زیبای آنجا ارائه دهد یا تبلیغاتی درباره ی فرهنگ منحصر به فرد یا آب و هوای لطیف آنجا انجام دهد . سازمان ها و شرکت هایی که در زمینه ی جهانگردی فعالیت می کنند باید درباره ی کیفیت، خدمات ویژه =، برتری های مقصد و قیمت تبلیغ کنند تا بتوانند بر میزان ارزشی که مصرف کننده برای این محصولات قائل است بیفزایند.

متقاعد شدن مصرف کننده

مرحله ی نهایی، متقاعد شدن مصرف کننده و اقدامی است که در مورد خرید به عمل می آورد. این دو رابطه ی تنگاتنگ با یکدیگر دارند. سازمان ملی جهانگری یا بازاریاب های دیگر می خواهند افراد را متقاعد سازند تا تصمیمی جدی برای رفتن به مقصد بگیرند و در نتیجه به خرید بلیط و رزرو خدمات بپردازند. معمولا قیمت های ویژه در فصل های کم رونق موجب جذب مسافر می شود. برای مثال، شرکت های هواپیمایی برای بلیط هایی که پیش خرید شوند، قیمت های کمتری را در نظر می گیرند و همچنین برای ساعت هایی از روز که مسافر کمتری دارند، تخفیف ویژه قائل می شوند.

دانشنامه گردشگری

با #مفاهیم و دانش گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.