karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کشور عزیزمان، ایران با جاذبه های رنگارنگش توانسته چشم ها را به خود خیره کند و باعث شود تا انسان هایی از آن  سوی مرزها، فکر سفر به این کشور را در سر بپرورانند. عده ای از این افراد نتوانستند در برابر کنجکاوی هایشان مقاومت کنند و قدم در راه سفری پر رمز و راز گذاشتند. آنها به ایران آمدند و تجربیات شیرینشان را با همه در چهارگوشه ی جهان به اشتراک گذاشتند. 

کم کم طرفداران سفر به این سرزمین کهن، زیاد و زیادتر شدند و دفاتر مسافرتی نیز اقدام به طراحی تورهای ایرانگردی نمودند. این امر سفر به ایران را آسان و آسان تر کرد و باعث شد تا نام این کشور که پیش از این کسی آن را نمی شناخت بر سر زبان ها بیفتد. این دفاتر مسافرتی از راه های متفاوتی برای انجا تبلیغات استفاده نمودند و تلاش کردند تا برای جذب مشتریان به معرفی بیشتر ایران بپردازند. 

به سراغ یکی از این دفاتر مسافرتی در قلب کشور انگلیس و شهر لندن می رویم که کورینتین (Corinthian) نام دارد و تورهای مختلفی را برای سفر به ایران به علاقه مندان ارائه می کند. کارشناسان این دفتر مسافرتی، فهرستی از دیدنی های ایران تهیه نمودند و 10 مورد از آنها را به مشتریان خود معرفی کرده اند. در وبسایت این شرکت در این باره چنین آمده است:

این فهرست توسط کارشناسان حرفه ای کوریتین تهیه شده تا شما را قادر به شناخت ده مورد از بهترین جاذبه های مهم در ایران نماید. البته مسلم است که علاوه بر این فهرست، دیدنی های بیشماری در گوشه و کنار این کشور برای دیدن وجود دارد اما ما بهترین ها و پرطرفدارترین های آنها را برای شما جدا کرده ایم. ما امیدواریم که این پیشنهاد ده تایی عطر و طعم سحرانگیز و جادویی کشور ایران را به شما بچشاند و تصمیم خود را برای سفر به این کشور اسرار آمیز بگیرید.

حالا ما هم با کارشناسان دفتر مسافرتی کورینتین همراه می شویم تا مقاصد جادویی ایران را از نگاه آنها بشناسیم...

با کارناوال همراه باشید.

سی و سه پل

1- بیستون | کرمانشاه

بیستون یکی از معروف ترین جاذبه های باستان شناسی در خاورمیانه است. در این جاذبه، تصویر داریوش بزرگ را می بینید که به صورت برجسته بر صخره ها، کنده کاری شده و او را در اوج قدرت نشان می دهد. در این تصویر، داریوش پایش را بر روی بدن رقیب سلطنتش گذاشته و اُسرای جنگ نیز در آن نقش بسته اند. در کنار این تصویر کتیبه ای سه زبانه به زبان های فارسی باستانی، اکدی و ایلامی، داستان تاریخی تحکیم قدرت این شاه در آغاز حکومت را روایت می کند.

آدرس: استان کرمانشاه، سی کیلومتری شهر کرمانشاه

بیستون کرمانشاه

Ali Lohrasbi

 2- چغازنبیل | خوزستان

 چغازنبیل، زیگورات (پرستشگاه والا) بزرگ عیلامی هاست که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این زیگورات توسط پادشاه ایلام، اونتاش گال در 1250 سال پیش از میلاد در 5 طبقه ساخته شده و مجموعه ی معبد و مقبره ی آن بیش از 53 متر طول داشته است. چغازنبیل در مرکز شهر دوراونتش قرار داشت و به خدای بزرگ اینشوشیناک اختصاص داده شده بود. این شهر توسط شورشی های آشوربانی پال در 640 سال قبل از میلاد سقوط کرد و رها شد. امروزه چغازنبیل یکی از سالم ترین زیگورات ها در جهان می باشد و 2.5 طبقه ی باقیمانده آن به طور قابل توجهی چشمگیر است.

آدرس: استان خوزستان، 40 کیلومتری جنوب شهرقی شهر باستانی شوش

چغازنبیل

3- تخت سلیمان | آذربایجان غربی

تخت سلیمان یکی از جاذبه هایی است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و با چشم اندازی شگفت انگیز در قلب کوه های استان آذربایجان غربی قرار دارد. تخت سلیمان، در زمان ساسانیان یک مرکز بزرگ مذهبی بود و آتش مبارز (یکی از چهار آتش مقدس زرتشتیان) در آن نگهداری می شد. پادشاهان ساسانی نیایشگاه ها را بنا می کردند تا از انوار الهی بهره ببرند. دیوارها و بقایای 38 برج در اطراف دریاچه ی میانی این مجموعه حکایت از عمر دیرین آن دارند.

آدرس: استان آذربایجان غربی، 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب

با دریاچه تخت سلیمان آشنا شوید

دریاچه تخت سلیمان

تخت سلیمان

4- پل های اصفهان

اصفهان شهری زیبا در ایران می باشد که زیباترین پل ها را همچون سی و سه پل، خواجد و پل شهرستان را در خود جای داده است. این پل ها بر روی زاینده رود احداث شده اند و دو ساحل رودخانه را به هم متصل می کنند تا ارتباط بین دو ناحیه ی شهری ممکن شود. عبور از روی این پل ها در یک بعد از ظهر دل انگیز، زیباترین تجربه ی شما از سفر به این شهر خواهد بود.

پل خواجو

سی و سه پل

5- بافت قدیمی شهر یزد

یزد شهری میان کویر ایران است که بهترین نمونه معماری سنتی ایرانی به شمار می رود و می تواند برجسته ترین تجربه شما از سفر به این کشور باشد.

یزد همیشه نقش یک مرکز تجاری را داشته و در مسیر غرب به شرق ایران قرار دارد. این شهر ترکیبی غنی از میراث های فراموش نشدنی را به شما هدیه می دهد همچون گوردخمه های زرتشتیان که شیوه ای خاص از تدفین را به تصویر می کشند، بادگیرهایی که آسمان را شکافته اند و جلوه های معماری اسلامی که مدهوشتان می کنند. 

یزد

یزد

 6- موزه های تهران

برجسته ترین قسمت سفر به پایتخت ایران کشف چندین موزه ی عالی است که از میان آنها می توان به موزه باستان شناسی با بخش های پیش از تاریخ و تاریخ اسلامی، موزه آبگینه، موزه فرش، موزه رضا عباسی و موزه جواهرات ملی که یکی از مجموعه های شگفت انگیز گنجینه های جهان می باشد و جواهرات چشم نوازی را در خود جای داده را نام برد.

موزه جواهرات

موزه رضا عباسی

موزه فرش

موزه آبگینه

7- میدان امام | اصفهان

اوج شکوفایی اصفهان در زمانی رخ داد که این شهر در زمان شاه عباس به پایتخت امپراطوری صفوی برگزیده شد و چشم نوازترین آثار معماری اسلامی در آن احداث گردید.

از جمله ی این شاهکارها می توان به میدان امام اشاره کرد که پیش از این نقش جهان نام داشت.  در این میدان زیباترین بناها را می توان به تماشا نشست؛ از مسجد جامع (مسجد شاه) و مسجد شیخ لطف الله با کاشی های رنگین کمانی گرفته تا کاخ عالی قاپو و بازار که در نوع خود کم نظیرند.

آشنایی با مطلب شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله اصفهان

میدان امام اصفهان

8- تخت جمشید | فارس

تخت جمشید یا پرسپولیس که با عنوان پارسه نیز شهرت دارد یکی از بزرگترین جاذبه های باستان شناسی جهان است. این شهر از زمان پادشاهی داریوش به عنوان پایتخت آیینی امپراطوری پارس برگزیده شد و به مدت بیش از دویست سال از جایگاه خاصی برخوردار بود تا اینکه توسط اسکندر کبیر در 330 سال پیش از هم فرو پاشید. هر بهار نمایندگان کشورهای امپراطوری پارس در تخت جمشید جمع شده و به پادشاه پادشاهان احترام می گذاشتند. بقایای موجود شامل ستون های عظیم سنگی با پایه های منظم و دقیق، سرستون ها و مجسمه های جانوران قدرتمند و افسانه ای، درب های سنگی و پنجره، پله ها و برخی ریزه کاری های دیگر می باشد.

آدرس: استان فارس، ده کیلومتری شمال مرودشت

تخت جمشید

9- نقش رستم | فارس

نقش رستم  نام مجموعه‌ای باستانی در نزدیکی تخت جمشید می باشد که یادمان ‌هایی از عیلامیان، هخامنشیان و ساسانیان در آن قرار دارد. این محوطه ی باستانی برای آرامگاه داریوش و سه جانشین وی احداث شده و به زیبایی آراسته شده است. 

در زیر مقبره تعدادی سنگ نوشته ساسانی وجود دارد که بر روی یکی از آنها حکایت شکست امپراطور روم از شاپور اول به چشم می خورد و قدرت این پادشاه ایرانی را نشان می دهد.

آدرس: استان فارس، مرودشت، 6 کیلومتری تخت جمشید

نقش رستم

10- گنبد سلطانیه | زنجان

شهر کوچک سلطانیه در روزگارانی، پایتخت پادشاه ایلخانی، الجایتو بود و امروزه از شکوه آن، گنبدی آبی رنگ باقی مانده که با نزدیک شدن به شهر هر نگاهی را به سوی خود می کشاند. این بنا با نام گنبد سلطانیه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و توسط پروفسور پاپ به عنوان "یکی از دستاوردهای معماری عالی ایران" توصیف شده است.

آدرس: استان زنجان، شهر سلطانیه، میدان علامه حلی، بلوار علامه حلی، خیابان اریباد

با گنبد سلطانیه آشنا شوید

گنبد سلطانیه زنجان

گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه

سخن آخر

از خواندن این فهرست لذت بردید؟

جای کدام جاذبه را در آن خالی می بینید؟

تا به حال به این جاذبه ها سفر کرده اید؟

نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.