karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی توضیح هایی در مورد پیشنهاد تشکیل یگانی به نام پلیس گردشگری ارایه داد. 

سردار امیر رحمت اللهی درباره ایجاد پلیس گردشگری به ایسنا توضیح داد: 

گردشگری یک صنعت مهم است و یکی از اهداف دولت هم توسعه گردشگری است. واضح است که یکی از پیش‌نیازهای توسعه گردشگری و البته هر نوع توسعه‌ای در کشور امنیت است و اگر امنیت عینی و روانی گردشگران را تأمین کنیم در واقع برای رسیدن به هدف توسعه گردشگری تلاش کرده‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در ادامه توضیحات خود بیان کرد که حتا جرم های کوچک هم می تواند باعث شود تا احساس امنیت گردشگران به ویژه گردشگرهای خارجی نسبت به یک منطقه یا کشور کم شود: 

البته موارد رخ داده در مورد گردشگران خارجی به هیچ عنوان از فراوانی برخوردار نیست، اما به‌ هرحال وقتی یک گردشگر به کشور خود بازمی‌گردد این موارد را به دیگران منتقل می‌کند.

رحمت اللهی در ادامه گفت:

در حال حاضر نیز از طریق نیروی انتظامی هماهنگی خوبی با استان‌ها داریم و این هماهنگی به ویژه در استان‌هایی مانند اصفهان، فارس و... که مقصد گردشگران خارجی هستند به وجود آمده و نیروی انتظامی با گردشگران همراه است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی افزود:

حتی به صورت ابداعی در برخی استان‌ها مانند اصفهان نیز دیده‌ام که ایستگاه‌هایی تحت عنوان پلیس گردشگری دایر شده که تاثیر خوبی هم داشته است. 

وی بر این موضوع تاکید کرد که آمار جرایم در حوزه گردشگری قابل توجه نیست. ایشان همچنان در توضیحی در مورد اینکه نیاز است پلیس گردشگران اسکورت کند یا خیر گفت:

اسکورت به آن معنا نیاز نیست که تورها را اسکورت کنند؛ چراکه کشور ما امنیت خیلی خوبی دارد و اصلا به چنین چیزی نیازی نیست.

رحمت اللهی از نظارت یگان خفاظت محیط زیست بر بخش های مختلف این حوزه خبر دارد و اظهار کرد: 

با نیروی انتظامی هماهنگ هستیم و خوشبختانه این موضوع در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت در انتهای این گفت و گو در مورد نظرش برای تشکیل پلیس گردشگری گفت: 

من شخصا موافق فعال شدن چنین پلیسی هستم. هماهنگی‌هایی هم با معاونت گردشگری سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری انجام داده‌ایم و در حال تدوین دستورالعمل هستیم و در راستای دستورالعمل وزارت کشور برای تامین امنیت گردشگران خارجی سعی ما این است که این موضوع را ساماندهی کنیم؛ اما هنوز ابلاغی صورت نگرفته است. اگر پلیس گردشگری به صورت سازماندهی شده فعال شود یکی از الزامات آن تسلط مامورانش به زبان‌های مختلف است.

 

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.