karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 مهر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ایلان ماسک (Elon Musk) بنیانگذار شرکت هایی از قبیل تسلا موتورز و اسپیس ایکس در کنفرانس بین المللی کیهان نوردی (IAC) که امسال در شهر آدلایدِ استرالیای جنوبی، برگزار شد، از یکی دیگر از پروژه های بلندپروازانه اش پرده برداشت. 

او به افراد حاضر در کنفرانس اطمینان داد که تا سال 2024 مسافرت به کره ی مریخ را ممکن کند و شرکت اسپیس ایکس در سال پیش رو ساخت سفینه های مورد نیاز برای این سفرها را آغاز خواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد:

شرکت اسپیس ایکس مجدادا تمرکزش را تنها به روی نوع خاصی از وسیله ی نقلیه به نام BFR خواهد گذاشت که سفرهای بین سیاره ای و همچنین به کره ی مریخ را میسر خواهد کرد. 

البته ایلان ماسک در کنفرانس خبری سال 2016 به طور کلی درباره ی این هدفش صحبت کرده بود اما امسال او با جزییات بیشتری به این کنفرانس بین المللی کیهان نوردی بازگشته است. اگرچه هنوز هم سایز بی اف آر بزرگ محسوب می شود اما با ارتفاع 106 متر و عرض 9 متر از طرح سال گذشته اش کوچکتر است. 

تفاوت مهمی که در ارائه ی این طرح اتفاق افتاده هزینه هایش می باشد چرا که گویا ایلان راهی برای ساخت وسیله ی گران قیمتش پیدا کرده است. 

بنا بر آن است که وسیله ی طراحی شده توسط شرکت اسپیس ایکس به ایستگاهای فضایی سفر کند؛ یعنی دقیقا همان کاری که فالکون 9 و دراگون کاپسول نیز انجام می دهند و همین طور مسافران زمین را به کره ی ماه و مریخ نیز ببرد. جذابترین بخش سخنان ایلان این بوده که او قول سفرهای نقطه به نقطه در کره ی زمین را به جهانیان داده است. در ویدئوی تبلیغاتی شرکت اسپیس ایکس برای معرفی وسیله ی نقلیه ی جدیدش عنوان شده که این سفینه می تواند فاصله ی بین هر دو شهر در کره زمین را در از کمتر یک ساعت طی کند و بیشتر مسافرت های طولانی را به زیر نیم ساعت می رساند. جالب توجه است که سرعت بی اف آر به ۲۷ هزار کیلومتر در ساعت می رسد. 

این مخترع و نابغه ی قرن 21 همچنین بیان کرد:

بعضی از مشتریان ما محافظه کارند و می خواهند پیش از آن که خودشان با بی اف آر سفر کنند چندین بار سفرهای این وسیله ی نقلیه را ببینند. بنابراین برنامه ما ساخت ناوگانی از موشکهای فالکون ۹ و دراگون است تا اگر مشتریانی هنوز هم تصمیم داشتند با سفینه های فضایی قدیمی سفر کنند، همچنان امکانش فراهم باشد. اما تمام تمرکز و منابع ما به بی اف آر اختصاص خواهد داشت.

در ادامه شاهد ویدیوی تبلیغاتی شرکت اسپیس ایکس از سفینه های بی اف آر باشید

ایلان ماسک

ایلان ماسک

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.