karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری مهر، این روزها با فراگیر شدن اینترنت و حضور موبایل های هوشمند در بسیاری از ابعاد زندگی، شکل جدیدی از خرید و فروش کالاها و محصول های مختلف رونق پیدا کرده است. خیلی از ما امروزه برای خرید به سایت های اینترنتی و اپلیکیشن های موبایل مراجعه می کنیم و به سادگی با چند کلیلک محصول یا خدمت موردنظرمان را درِ خانه تحویل می گیریم. سفر نیز از این قاعده مستثنی نیست و گسترش اینترنت به رشد و آشنایی مردم با آن، کمک زیادی کرده است. دیگر این روزها همه با یک موبایل کوچک می توانند جهان را بگردند و به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کرده و مقصدشان را انتخاب کنند. 

در این میان سایت های اینترنتی فروش آنلاین هتل، بلیت هواپیما، قطار و خیلی موارد دیگر، کار را برای مسافر راحت تر از پیش کرده اند و می توانند با مقایسه کیفیت و قیمت های ارایه شده انتخاب های متنوعی را پیش روی کاربر بگذارند.

امری که باعث شده تا کار برای آژانس های مسافربری بسیار سخت شود و در رقابتی تنگاتنگ با برنامه های مختلف نرم افزاری موبایل و وبسایت های آنلاین قرار بگیرند. امروز اگر بخواهید برای دریافت خدماتی مانند چک کردن هتل، بلیت هواپیما یا قطار به آژانس ها مراجعه کنید باید زمان زیادی بگذارید تا بتوانید به اطلاعاتی که نیاز دارید برسید. کاری که ممکن است به دلایل مختلف مانند کندی سیستم، سفارش های زیاد و ... موجب بی حوصلگی و بداخلاقی کارمند آژانس نیز بشود و با برخورد نه چندان مناسبی روبرو شوید. 

پیشرفت وبسایت های آنلاین به اندازه ای رسیده است که فروش تورها چه داخلی و چه خارجی نیز در آنها انجام می شود و کار مسافر برای مقایسه و دریافت اطلاعات در مورد تورهای مختلف بسیار راحت تر و کامل تر شده است. رویه ای که با حضور اپلیکیشن های متنوع و جذاب سرعت و کیفیت بالاتری پیدا کرده است. کاری که پیش از این، باید حتما برای انجام آن به آژانس های مسافرتی مراجعه و تا ساعت ها با کارمند دفتر مسافرتی بر سر تنها یک یا دو تور گردشگری صحبت می کردید. 

آژانس های مسافرتی ایرانی در حدود 60 سال است تنوع و نوآوری چندانی در ارایه خدمات خود نداشته اند و به مانند سالهای گذشته تنها از ساعت 9 صبح تا 5 عصر با چند کارمند فروش بلیت و تور پاسخگوی مشتریان هستند. دفاتری که در ازای فروش هر بلیت و تور، به کارمند خود پورسانت یا حقوق ثابت می دهند و در زمان هایی غیر از ساعت های اداری هیچ برنامه ای برای پاسخگویی ندارند. 

مشکلی که با حضور وبسایت های آنلاین و برنامه های مختلف موبایل های هوشمند رفع شده و هر کاربر در هر ساعت از شبانه روز می تواند بلیت هواپیما یا قطار بگیرد یا اتاقی رزرو کند. یا اینکه در صورت تمایل بلیت یا اتاق خود را کنسل کرده و پولش را استرداد کند، بدون اینکه مجبور باشد تا زمان باز شدن آژانس صبر کند. در کنار اینها هر فرد با استفاده از برنامه های اینترنتی می تواند به راحتی تاریخ های سفر مختلف را انتخاب یا تغییر دهد و به تصاویر و اطلاعات اتاق، صندلی هواپیما و ... دسترسی داشته باشد. خدمتی که در دفاتر مسافرتی ایرانی ارایه نمی شود. 

حرفه ای تر شدن آژانسهای مسافرتی در کشورهای دیگر

دفاتر مسافرتی اما در دیگر نقاط دنیا متوجه این تغییر ها شده اند و سالهاست روش کاری خود را عوض کرده اند. آنها تنها انجام کارهایی را برعهده دارند که افراد دیگر از عهده ارایه آن خدمت بر نمی آیند. به عنوان مثال در فرانسه یا اسپانیا دفترهای مسافرتی کار اجرای تور و سفرهای گروهی و شرکتی را انجام می دهند و اگر به ارایه خدمات گسترده برای یک سفر نیاز بود پا پیش می گذارند. 

اردیبهشت ماه امسال (97) انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به عنوان قدیمی ترین انجمن آژانس های مسافرتی در ایران، شصت سالگی خود را جشن می گیرد. بهتر است این انجمن در همکاری با دیگر انجمن ها در هیاهوی همایش و برنامه های جشن خود به فکر ارایه سیستم های نوین و کارآمدتری برای دفاتر مسافرتی باشند. پیش از اینکه به سرنوشت آژانس های کرایه اتومبیل دچار شده و با حضور تاکسی های آنلاین حجم عظیمی از مشتری ها و مراجعه کننده های خود را از دست بدهند. 

 

#اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.