karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری تسنیم، شهاب چراغی، یک جهانگرد ایرانی که تجربه سفر به سرزمین بدوی‌ترین قبایل جهان را دارد، در گفتگویی، تفاوت های سفر مردم اروپا و آمریکا در مقایسه با سفر رفتن ایرانی‌ها را تشریح و درباره چگونگی سفر و فلسفه اصلی سفر کردن بیان کرد:

سفر نباید با هدف فرار کردن از مشغله‌های زندگی صورت گیرد. مقوله ای که متاسفانه در ایران زیاد باب شده است؛ از جمله اینکه افراد در خانواده مشکلاتی دارند و به قصد رهایی از این مشکلات چه در خانه و یا محل کار قصد می‌کنند چند روز و چند هفته به سفر بروند؛ درحالی که این مقوله با اصل و هدف سفر بسیار فاصله دارد. 

چراغی که مدرس درس های مبانی اکوتوریسم، آشنایی با پستانداران ایران و طبیعت‌گردی در دوره های گردشگری است، با اشاره به اینکه انجام سفر برای فراغت از زندگی شهری امری طبیعی و مفید محسوب می شود، افزود:

ولی هدف اصلی سفر، فرار کردن نیست، بلکه باید افراد در سفر به بهتر شناختن خود دست پیدا کنند و زیبایی ها را لحظه به لحظه ثبت و چیزهای جدیدی کشف کرده و یاد بگیرند.

 او گفت که در اروپا و آمریکا سفر رفتن با سفرهای ایرانی ها متفاوت است و عنوان کرد:

آنها سال ها قبل از ما به مقوله سفر رفتن توجه کردند؛ درحالی که ایرانی‌جماعت بیشتر دوست دارند به اروپا سفر کنند و مثلا زیر پای برج ایفل عکس یادگاری بگیرند. یعنی اگر امروز هم تب سفر در بین ایرانی ها بالا رفته، بیشتر به خاطر همین مباحث است و کمتر کسی به دنبال سفر رفتن برای کشف و شهود ناشناخته‌ها است.

چراغی در ادامه توضیح داد:

به طور مثال اروپایی ها از سنین پایین از جمله دوران دبیرستان شروع به سفر رفتن می‌کنند؛ آن هم به صورت تنهایی و همچنین سفرهای طولانی مدت؛ زیرا هدف آنان از این نوع سفرها که خیلی هم زود و در سنین پایین شروع می‌کنند استقلال یافتن از خانواده و آموختن بیشتر و روی پا ایستادن است.

وی به نخستین سفرهای انفرادی و طولانی مدت (یک ماهه) خود اشاره کرد و گفت:

من در آن موقع، طی سفرم با آلمانی‌هایی مواجه شدم که 16 تا 17 سال سن داشتند و یک سفر 6 ماهه را شروع کرده بودند؛ درحالی که خودم برای همان سفر یک ماهه که آموزشی نیز بود و در حوزه محیط زیست تعریف شده بود، برای رضایت خانواده با چالش مواجه بودم.

 این جهانگرد ایرانی که به سرزمین قبیله های بدوی در قاره‌های آمریکا، آفریقا و آسیا نیز سفر کرده است، درباره ضعف سفرهای صحیح و میزان سفر کردن ایرانی ها اظهار کرد:

اگر گریزی هم به گذشته های مان بزنید از منظر سفرنامه ها متوجه می‌شوید سفرنامه‌هایی که توسط ایرانی‌ها نوشته شده باشد زیاد نیست و قالب سفرنامه‌ها به اروپایی‌ها تعلق دارد که به سفر کردن در نقاط مختلف دنیا عادت داشتند و توانسته‌اند مکان‌های زیادی را کشف کنند.

شهاب چراغی

شهاب چراغی

شهاب چراغی

شهاب چراغی

شهاب چراغی

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.