karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 اردیبهشت 1398

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سعید رسولی -مدیر عامل شرکت راه آهن کشور- در مذاکره با همتای ترکیه‌ای خود از آمادگی ایران برای شروع به کار خط ریلی تهران - آنکارا و جابجایی مسافر از ماه جولای (تیر و مرداد) خبر داد.

وی در اجلاس دو جانبه راه‌آهن ایران و ترکیه که امروز هشتم اردیبهشت ماه در ساختمان راه آهن کشور با حضور مقامات راه آهن دو کشور برگزار شد، در خصوص تردد قطار تهران - آنکارا گفت:

پیشنهاد می‌کنیم جلسه‌ای در تهران برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

او افزود:

قطار مسافری تهران - آنکارا بعد از ماه رمضان نهایی می‌شود و مشکل امنیت تردد قطارهای مسافری ایران و ترکیه حل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش حجم جابجایی بار بین دو طرف را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت:

تمایل داریم شرایط به گونه‌ای شود که حمل و نقل ریلی را از ۵۰۰ هزار تن به یک میلیون تن افزایش دهیم.

وی در ادامه توضیح داد:

موضوع اتصال ریلی «چشمه ثریا» در ایران به منطقه «کارس» در ترکیه که محور ارزشمندی در توسعه مبادلات ریلی است یکی از موضوعات مذاکره با ترکیه است و تمایل داریم مذاکراتی برای راه اندازی این خط ریلی انجام شود.

رسولی به هیات ترکیه‌‌ای پیشنهاد داد که برای انجام مطالعات بیشتر و نهایی کردن مباحث کارشناسی ماه آینده در تهران نشستی مشترک برگزار کنند.

مدیرعامل راه آهن کشور به بحث یادداشت ۶ جانبه ایران، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و تاجیکستان برای راه‌اندازی قطارهای سی.آی.اس (CIS) نیز اشاره کرد و گفت:

اتصال سیستم‌های کامپیوتری بین ایران و ترکیه از موضوعات دیگری است که علاقه مندیم بعد از ماه رمضان مذاکراتی در این رابطه انجام شود.

علی احسان اویگون -مدیر عامل راه‌آهن ترکیه- نیز بیان کرد:

این اجلاس، هشتمین دور مذاکرات ریلی بین ایران و ترکیه است و امیدواریم تفاهم‌هایی انجام شود که منبع خیر برای هر دو کشور باشد.

وی گفت:

ایران و ترکیه دو کشور همسایه و در یک جغرافیا و شرایط سخت است که اگر تفاهمات خوبی با هم داشته باشند می‌توانند در این شرایط برای مردم ایران و ترکیه زندگی راحتی را فراهم کنند.

مدیر عامل راه آهن ترکیه در ادامه اظهار کرد:

در توسعه اجتماعی کشورها راه آهن، صنعتی است که اگر نباشد توسعه رخ نمی‌دهد و خوشبختانه در سال‌های اخیر در ایران و ترکیه سرمایه ‌گذاری‌های قابل توجهی در این بخش انجام شده است.

وی تاکید کرد:

اگر بتوانیم راه‌آهن در کشور را به هم نزدیک کنیم از نظر اجتماعی و اقتصادی همکاری‌های خوبی را خواهیم داشت.

آنکارا

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.