karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایرنا، روزنامه ای اسپانیایی از سفر 7000 گردشگر این کشور به ایران خبر داد؛ اما در ادامه از کمبود هتل در کشورمان نوشت که نمی تواند پاسخگوی تعداد بیشتری گردشگر از اسپانیا باشد. این نشریه از سوء استفاده هایی که هتل های ایران انجام می دهند خبر داد و خطرناک ترین موضوع سفر به ایران را نه حملات تروریستی که جاده های ایران خواند. 

روزنامه ی ال کنفیدنسیال (El Confidencial) در ابتدای گزارش خود در مورد سفر به ایران نوشت: 

 ماه نوامبر است و دمای هوا 18 درجه. مساجد ایران خالی‌ هستند و در خیابان ها، گردشگری دیده نمی‌ شود. با توجه به اینکه در دوسال گذشته تعداد گردشگران این کشور دو برابر شده، این خالی بودن جاذبه ها از گردشگر دور از انتظار است.

این روزنامه از شرایط سفر به ایران توضیحاتی ارائه داد و بازدید از کشورمان را این چنین توصیف کرد:

ایران یکی‌ از معدود مقاصدِ سرشار از گنجینه های معماری است؛ به طوری که گردشگران می‌ توانند بدون اینکه همدیگر را هل بدهند، از این آثار عکس بیاندازند. ازدحام وجود ندارد و دولت ایران نیز می‌ خواهد این روال ادامه یابد.

این نشریه در مورد تقاضای زیاد سفر به ایران و کیفیت هتل ها نوشت:

آژانس های مسافرتی، اغلب برای پوشش درخواست های روز افزون از سوی کشورهایی نظیر اسپانیا، چه به دلیل نبود جا و چه به دلیل کیفیت هتل ها، مشکل دارند؛ زیرا بسیاری از آن ها یا خیلی قدیمی‌ هستند و باید مرمت و بازسازی شوند. برخی از آنها نیز باید خود را با استانداردهای روز دنیا مطابقت دهند. 

از نظر روزنامه ی ال کنفیدنسال، تنها دو هتل پنج ستاره در مرکز تهران و دو هتل با همین درجه در اصفهان وجود دارد که شایسته ی میزبانی از گردشگران هستند؛ هر چند یک هتل پنج یا چهار ستاره ایرانی اغلب معادل یک هتل سه ستاره در اروپا است. 

این روزنامه در ادامه در زمینه ی اقامت و سختی های رزرو هتل در ایران نوشت:

جدا از دسته بندی هتل ها، همه آنها چه در طول فصل و چه خارج از آن، برگه ی "هتل پر است" را بر در خود آویزان کرده ا‌ند. نبود رقبا، به آنها اجازه می‌ دهد که در یک هتل پنج ستاره، قیمت های اتاق از 250 یورو در یک شب بالاتر برود. 

در این گزارش آمده است: 

این نرخ (250 یورو) متوسط برای آژانس ها است؛ اما برای افراد خصوصی دو برابر می‌ شود. هتل های زنجیره ای بزرگ بین المللی اسپانیا نظیر«ملیا» یا«ان اچ»، هنوز ساختمان های خود را در این بازار نساخته ا‌ند؛ هر چند که سفارت ایران در اسپانیا در حال مطالعه بر روی آن است. 

این رسانه ی اسپانیایی از سوءاستفاده هایی که هتل های بزرگ ایران انجام می دهند خبر داد و نوشت:

نتیجه فقدان رقبا این است که چند هتل اندک، یک کیک را بین هم تقسیم کرده ا‌ند و اغلب از آن سوء استفاده می‌ کنند؛ زیرا به خوبی‌ می‌ دانند که ایران یکی‌ از پر جاذبه ترین مقاصد است. 

روزنامه ی ال کنفیدنسال در ادمه ی گزارش خود به 7000 گردشگر اسپانیایی که در سال 2016 از ایران بازدید کرده اند اشاره کرد و توضیح داد که این تعداد نسبت به سال گذشته ی میلادی دو برابر شده است. بر اساس اعلام سفارت ایران در اسپانیا، تعداد گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند به 7 میلیون و 500 هزار نفر رسیده که در میان کشورهای اروپایی به ترتیب کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال بیشترین مسافر را به کشورمان فرستاده اند. 

این نشریه اسپانیایی در ادامه نوشت: 

با این حال، ایران می‌ تواند شمار بازدیدکنندگان خود را پنج برابر کند؛ البته اگر مقامات علاقمندی بیشتری به تسهیل و ترویج گردشگری داشته باشند. هر چند که سفارت ایران در اسپانیا گفته است که دولت قصد ساختن 400 هتل چهار و پنج ستاره در ایران دارد و مشتاق است در سال 2025، میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی‌ باشد.

این روزنامه به مشکلاتی که بر سر راه ایران هست نیز اشاره کرد و توضیح داد که به رغم تمامی مشکلات، امروز کشورمان دهمین مقصد پرطرفدار در میان اسپانیایی ها در سفرهای با فاصله ی متوسط محسوب می شود. در ادامه ی این گزارش آمده که ایران با دیدنی های تهران، زیبایی های شهرهای منحصر به فردی مانند اصفهان و یزد، مهربانی و لبخند شهروندانش و ثروت های فرهنگی بسیار همیشه آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است. 

نشریه اسپانیایی همچنین از عوامل خارجی که باعث اقبال مسافران به ایران شده است نیز سخن گفت: 

افزون بر آن، به گفته تور اپراتورهای اسپانیایی، بی‌ ثباتی خاورمیانه، درگیری های مسلحانه یا بمب گذاری هایی که گاهی‌ وقت ها به مصر ضربه وارد می‌ کنند، گردشگری را به سوی کشورهای امن نظیر ایران سوق داده ا‌ند.

این رسانه در ادامه تصریح کرد: 

به گفته شرکت هواپیمایی "ترکیش ایرلاین"، ارزان بودن قیمت ها نیز بر افزایش ورود مسافر به ایران تاثیر می‌ گذارد. یک سفر سازماندهی شده از سوی یک آژانس مسافرتی (با پرواز، هتل ها، سفر بین شهرها و غذا)، تنها بین 1800 تا 2300 یورو برای هر نفر در ایران هزینه دارد.
این شرکت که هواپیماهایش از شهرهای مادرید، بارسلون، والنسیا، بیلبائو یا مالاگا به شهرهای تهران، اصفهان یا شیراز پرواز می‌ کنند، اعلام کرده که سهم 70 درصدی در این بازار دارد و به گفته ی آنها، درخواست پروازها به ایران در هفت سال گذشته، پنج برابر شده است.

ال کنفیدنسال در مورد دیگر مشکلات برگزاری تور در ایران نیز این گونه نوشته است: 

35 آژانس مسافرتی‌ اسپانیایی که سفر به ایران را ارائه می‌ دهند، فقط با کمبود هتل ها و کندی همکاری سازمان گردشگری ایران روبرو نیستند. به رغم اینکه ایران زیر ساخت های قابل قبول و ناوگان خوب اتوبوس دارد، در ایران یکی از کمبودها نبود راهنماهایی است که به زبان اسپانیایی صحبت کنند و این یک مشکل بزرگ است .

آیا ایران مقصد امنی‌ است؟

این روزنامه در قسمت انتهایی گزارش خود آورده است: 

 اسپانیایی ها ترس از ایران را از دست داده ا‌ند؛  اما هنوز هم معمول است که نخستین پرسش بسیاری از مسافرانی که برای کسب اطلاعات به آژانس ها مراجعه می‌ کنند، در این مورد باشد که آیا ایران، مقصد امنی‌ است یا نه؟ برخلاف همسایگانش، در ایران حملات تروریستی کمی انجام می شود و می‌ توان گفت که آنجا یک کشور امن است؛ جایی‌ که می‌ شود با آرامش در خیابان قدم زد.

عبور از خط عابر پیاده خطرناک تر از حملات تروریستی

بر اساس نوشته ی این نشریه، بیشترین خطری که مسافران را تهدید می کند نه حملات تروریستی که عبور از خط عابر پباده است. جاده های ایران تنها مکانی هایی هستند که برای گردشگران بسیار خطر آفرین اند و گردشگران بر خلاف بازارها، باغ ها، آرامگاه ها، چای خانه ها و یا هر گوشه کنار دیگر، با عبور از خیابان های ایران مشکلات زیادی دارند. در انتها این نشریه از مردم کشورمان به عنوان افرادی مهمان نواز، خوشرو، مودب نام برده و نوشته است که ایرانی ها عادت دارند با غربی ها گرم بگیرند و در عین حال سعی‌ می کنند که هم نوع خود را خشنود سازند. 

گردشگران خارجی در ایران

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.