karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

25 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری مهر، اگر تا همین چند ماه پیش این امکان وجود داشت که با یک میلیون تومان سفری به ترکیه داشت، گرجستان را زیر پا گذاشت، به اروپای شرقی سفر کرد و یا با مقداری هزینه بیشتر، ویزای اروپا گرفت امروز انجام این کارها حتا در خیال هم نمی گنجد. 

عوارض خروج از کشور جریمه ای برای سفر به خارج

پیش از سال 1397 در مصوبه ای جنجالی قرار بر این شد که عوارض خروج از کشور از 75 هزار تومان برای هر نفر به 220 هزار تومان افزایش پیدا کند. افزایشی که در سفر دوم به 330 هزار تومان و برای سفر سوم به 440 هزار تومان می رسید. دلیل اصلی این افزایش قیمت نیز کنترل تعداد بالای زیاد سفرهای خارجی نسبت به سفرهای داخلی عنوان شد؛ موضوعی که اعتراض های فراوانی را در برداشت و باعث شد بسیاری آن را جریمه ای برای سفر به خارج از کشور بدانند. اما داستان بالارفتن هزینه سفرهای خارجی تازه در ابتدای راه قرار داشت و هنوز شوک اصلی به مردم وارد نشده بود. 

دلار و یوروی گران در مقابل ریال ارزان 

داستان گرانی سفر همان طور که گفتیم به مساله بالا رفتن عوارض خارج از کشور ختم نشد و افزایش قیمت تورهای مختلف سفر به خارج، از ابتدای سال 97 با گران شدن نرخ ارز شکل تازه ای به خود گرفت. نرخ دلار چهار هزار تومانی در بازار ارز به 10 هزار تومان رسید و یورو نیز از 5 هزار تومان به 12 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد. گردشگران برای ورود به کشور به مشکلات فراوانی برخوردند و صرافی ها از دور فروش ارز خارج شدند. سقف 500 و 1000 یورویی برای ارز مسافرتی تعیین و فرایند دریافت آن پیچیده شد. نتیجه تمام اینها این بود که ارزش ریال در برابر دلار و یورو به پایین حد قیمتی خود رسید و هزینه های سفر به خارج از کشور به شدت بالا رفت.

افزایش ناگهانی نرخ های بلیت هواپیما 

اگر فکر می کنید که داستان لوکس شدن سفرهای خارجی به همین جا ختم می شود در اشتباهید. اگر کسی تا به حال با وجود همه این موانع و گرانی ها باز هم قصد سفر به خارج را داشت این بار مانع تازه ای به نام افزایش قیمت شدید و ناگهانی در نرخ بلیت های هواپیمایی را پیش روی خود می بیند. پس از توقف پرداخت ارز مسافرتی به قیمت 4200 تومانی و آزاد شدن قیمت آن، شرکت های هواپیمایی در اقدامی غیر منتظره اقدام به افزایش شدید قیمت های بلیت شان کردند و نرخ محاسبه بلیت های شان را از 4200 به 8800 تومان تغییر دادند. طوری که قیمت بلیت هواپیمای تهران به پاریس که تا همین چند روز پیش در نهایت به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می رسید اکنون به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. افزایش چند برابری که در دیگر مسیرها نیز دیده می شود. 

تحریم ایران در سایت های گردشگری و اقامتی 

سختی سفر به خارج از کشور تنها به مسایل گرانی و قیمت ارز مربوط نمی شود، تحریم ها مشکل دیگری ست که بر سر راه گردشگران ایرانی قرار دارد و آنها را از چند جهت تحت فشار گذاشته است. پیش از خارج شدن آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم ها، گردشگران ایرانی می توانستند به راحتی دیگر گردشگران دنیا بدون داشتن حتا کردیت کارت های بین المللی، اقدام به رزرو هتل و دیگر خدمات گردشگری کنند اما این امکان بعد از اعمال تحریم ها بر روی مردم ایران بسته شد و تنها در اختیار افرادی قرار گرفت که کارت اعتباری بین المللی داشتند. موضوعی که باعث شده است افراد مجبور شوند هزینه ای به آژانس های مسافرتی و افراد دارای کارت بین المللی بدهند تا قبل از سفر، برای شان خدمات رزرو کنند. مساله ای که هزینه تازه ای برای گردشگران متقاضی سفر به خارج تراشیده است و باعث شده سفر به خارج از مرزهای ایران دیگر جزو کارهای لاکچری به حساب آید. 

سفر به خارج از ایران

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.