karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

16 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

برای همه ی ما ممکن است به هنگام سفر کردن مخصوصا به خارج از کشورمان مشکلاتی به وجود بیاید که دلیلش را می توان عدم برنامه ریزی و یا سهل انگاری دانست. بسیاری از آن ها قابل حل شدن می باشند ولی به راحتی می توانند سفر شما را خراب کنند و یا وقت زیادی از شما بگیرند. اگر شما قبل از آغاز سفر تمامی جوانب و اتفاقاتی که قرار است با آن ها روبرو شوید را بسنجید به راحتی می توانید سفر خوبی را در پیش داشته باشید.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به مشکلاتی که ممکن است به هنگام #سفرهای خارجی برای هر شخصی رخ دهد و نکاتی مهم را به همراه هم بررسی می کنیم. بعد از مطالعه ی این مطلب در آینده ممکن است از بروز بسیاری از اتافاقات ناگوار جلوگیری کنید.

بسیاری از مسافران بدون در نظر گرفتن ساده ترین مسائل به #خارج از کشور سفر می کنند.

همراه با کارناوال باشید.

مشکلات سفرهای خارجی

سفر به کشورهای خارجی

همه سفر کردن را دوست دارند و همین می تواند دلیلی باشد برای رفتن به کشورهای خارجی. در اقصی نقاط جهان بیشتر افراد به وسیله ی تبلیغاتی که در رسانه ها تماشا می کنند ترغیب می شوند تا کشور دیگری را از نزدیک ببینند. این دست از افراد به هیچ عنوان به تفاوت های فرهنگی، زبانی و ... توجه نمی کنند و همین موضوع می توانند زنجیره ای از مشکلات را به وجود بیاورد.

در ذهن این افراد تنها سفر کردن و خوش گذرانی جریان دارد.

در ادامه همراه با کارناوال باشید.

مشکلات سفرهای خارجی

1) از دست دادن چمدان های خود

چمدان ها مهم ترین دارایی های یک مسافر در سفرهای خاجی محسوب می شوند و ممکن است مدارک مهمی را در آن قرار داده باشد و زمانی که چمدان ها نباشند مسافر با خطرات و مشکلات جدی روبرو خواهد شد و این اتفاق می تواند سفر وی را کاملا از بین ببرد. مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که باید مدارک مهم مانند پاسپورت و کارت های شناسایی خود را در کیفی جداگانه که همیشه همراهتان است نگهداری کنید. همچنین بهتر است تا بر روی چمدان ها نام و شماره تماسی از خود متصل کنید، که اگر زمانی به اشتباه چمدان شما مفقود شد در صورت رسیدگی به دست شما برسد.

نکته ی مهمی دیگری که باید همیشه به خاطر داشته باشید این است که چه در طول سفر و یا چه به هنگام رسیدن به مقصد حواستان به چمدان هایتان باشد. می توانید از تگ های جی پی اس نیز استفاده کنید که با انجام این کار، در هر زمان چمدان خود را پیدا خواهید کرد.

مشکلات سفرهای خارجی

2) احساس دلتنگی کردن برای خانه

بیشتر افراد هیچگاه به این موضوع اعتراف نمی کنند ولی مطمئنا زمانی که از کشور خود خارج می شوند به شدت دلشان برای خانواده و محل زندگی خود تنگ می شود. فکر کردن به خانواده، دوستان و آشنایان، خانه اتان و ... همگی باعث می شوند تا دلتنگی شما بیشتر شود و این اتفاق تاثیرات منفی بر روی سفر شما خواهد داشت تا جایی که ممکن است دچار افسردگی شوید.

نگران نباشید، این یک امر عادی می باشد و بهتر است اجازه ندهید این دلتنگی سفر شما را خراب کند.

بهتر است خود را با تفریحات سرگرم کنید و یا با افراد دیگری به تعامل بپردازید.

مشکلات سفرهای خارجی

3) شرایط آب و هوایی نامناسب

هیچ شخصی نمی تواند با شرایط بد آب و هوایی مقابله کند زیرا قدرت آن را ندارد ولی با برنامه ریزی می تواند مقصد خود را به نوعی انتخاب کند که در طول سفر در خطر شرایط آب و هوایی بد قرار نگیرد. این شرایط طبیعی به راحتی می توانند سفر شما به خارج از کشور را مختل کنند.

تنها راه برای مقابله با این مشکل این است که قبل از آغاز سفر شرایط آب و هوایی مقصد را بررسی کنید و سپس تصمیم به سفر بگیرید.

مشکلات سفرهای خارجی

4) گم کردن مسیر راه

همه ی مسافران به هیچ عنوان نمی خواهند که در طول مسیر راه خود را گم کنند، حال چه بوسیله ی اتومبیل، قطار و یا اتوبوس. همیشه نقشه ی راه را همراه خود داشته باشید و اگر وارد شهری شده اید مطمئن شوید که نقشه ی خیابان ها را نیز در اختیار دارید. اگر مسیر را گم کردید آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید با پرس و جو و یا پیدا کردن نشانه های آشنا وارد مسیر سفر خود شوید.

بهتر است برای جلوگیری از گم شدن قبل از سفر به خوبی مسیر راه را بررسی کنید.

مشکلات سفرهای خارجی

5) از دست دادن پاسپورت و یا پول

از دست دادن این دو مورد می تواند بزرگترین مشکل برای یک مسافر باشد. از دست دادن و یا گم کردن پاسپورت شما می تواند تبدیل به یک معضل شود و هویت شما را در کشور مقصد به خطر بیندازد، زیرا این تنها راه شناسایی شما در کشور دیگری می باشد. اگر پاسپورت خود را از دست دادید به سرعت به پلیس و یا سفارت کشور خود مراجعه کنید و مسئولین را در جریان بگذارید.

اگر کیف پول شما به سرقت رفت یا به هر دلیلی آن را از دست دادید ابتدا به پلیس مراجعه کنید و سپس تلاش کنید تا فردی آشنا را بیابید. این شخص می تواند یک دوست و یا یکی از آشنایان شما باشد. اگر نتوانستید چنین شخصی را پیدا کنید لوازمی که میتوانید از آن دل بکنید را به فروش برسانید تا مقداری پول بدست بیاورید و یا از خانواده و دوستان خود بخواهید که برای شما پول بفرستند.

مشکلات سفرهای خارجی

6) از دست دادن پرواز ، اتوبوس و ...

برای این که این مشکل برای شما رخ ندهد همیشه از ساعت حرکت هواپیما و یا کشتی و ... اطلاع داشته باشید. اگر بر حسب اتفاق شما نتوانستید در زمان مناسب در فرودگاه باشید سریعا با مسئولین هماهنگ کرده و شرایط خود را با آن ها در جریان بگذارید. ممکن است آن ها پرواز دیگری را برای شما در نظر بگیرند.

بیشتر اوقات شما را با حرکت بعدی به سمت مقصد می فرستند.

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%a7%d9%848

7) تصادف یا آسیب دیدگی

ممکن است به هر دلیلی در راه شما دچار حادثه ای شوید و جانتان به خطر بیفتد. در این حین اگر توانش را دارید با رسیدن نیروهای امداد شرایط و مدارک خود را در اختیار آن ها قرار دهید تا بتوانند شما را به عنوان یک فرد خارجی شناسایی کنند. بهتر است که مدارک خود را در کیف همراه داشته باشید تا به راحتی در دسترس باشند. شماره ی تماس خانواده و یا دوستان خود را نیز در کیف داشته باشید تا بتوانند با آن ها تماس گرفته و وضعیت شما را برایشان بازگو کنند.

در چنین شرایطی باید آرامش خود را حفظ کنید و با امدادگران همکاری کنید.

مشکلات سفرهای خارجی

سخن آخر

نظر شما درباره ی این مشکلات چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.