karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تمام مسافرانی که که به دنبال حادثه تروریستی فرودگاه آتاتورک استانبول از سفر به ترکیه منصرف شده‌اند، می‌توانند طبق مقررات و قرارداد ابلاغی از این سفر انصراف دهند.
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران ، رضا اباذری در این باره به خبرگزاری ایسنا گفت :

شمار انصرافی‌ها از سفر ترکیه بالا نیست، چون به هر حال خیلی‌ها در آن کشور وقت سفارت دارند و یا انگیزه‌شان از این سفر کاری است. به هر حال پروازهای این فرودگاه هم برقرار شده و عده‌ای ناچارند این سفر را انجام دهند.

او صحبت هایش را این گونه ادامه داد:

البته تعداد تماس‌ها با آژانس‌های مسافرتی برای پیگیری اوضاع ترکیه، پروازها و تورهای آن، بسیار زیاد است. در هر حال اتفاقاتی که در آن کشور، همین‌طور پشت سر هم رخ می‌دهد، مستقیم با امنیت مسافران و گردشگران ارتباط دارد و شرایط برای مسافران مبهم شده است.

ترکیه قطعا باید منتظر بازتاب منفی این حادثه‌ی تروریستی از سوی سایر کشورها باشد. یقینا طول خواهد کشید تا گردشگری این کشور موقعیت قبلی خود را بدست آورد. مخصوصا آن‌که مبادی اصلی گردشگری این کشور، مثل خیابان مشهور "استقلال" و فرودگاه بین‌المللی "آتاتورک" کانون حوادث تروریستی بوده که جان ده‌ها انسان را به مخاطره انداخته است.

همچنین رضا اباذری به مسافرانی که می خواهند از سفر به ترکیه انصراف دهند گفت :

آن‌ها می‌توانند طبق قرارداد خود انصراف دهند و درباره‌ی پرداخت‌های مالی و جریمه‌ها طبق همان قرارداد عمل کنند.


در گزارشی که ایسنا در این باره تهیه کرده است ، به متن قرار داد غیرچارتری که مورد تایید سازمان میراث فرهنگی وگردشگری است و بین مسافر و آژانس توریستی بسته می‌شود پرداخته شده است . در متن این قرار داد به حدود وظایف و مسئولیت های طرفین و همچنین خدمات و نرخ سفر پرداخته شده و همچنین آمده است که اگر مسافر برای حفظ جان و تامین امنیت خود بخواهد از سفر انصراف دهد ، باید بخشی یا تمام جریمه را به آژانس مسافرتی مورد نظر پرداخت کند.
در این گونه موارد آژانس های مسافری این اتفاق را این گونه توجیح می کنند که چون آژانس برای رزرو این خدمات از قبل هزینه‌ای را پرداخت کرده که با انصراف از آن، آژانس مسافرتی مشمول خسارت می‌شود.
بر اساس این توافق نامه کارگزار متهد است برنامه ی سفری را روی آن توافق صورت گرفته است را به درستی و کامل انجام دهد و اگر هر گونه اتفاق غیر منتظره ای رخ دهد مثل شرایط فوق‌العاده جوی، جنگ، شورش و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت و یا سفر شود، هیچگونه مسؤولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود

در جای دیگری از این قرار داد آمده است که :

زمانی که تور سفر به وسیله ی مسافر تحت هر شرایطی مثل حملات تروریستی و یا هر چیز دیگری در مقصد گردشگری ، کنسل می شود ، این مسافر است که مشمول جریمه می شود و نه آژانس یا هر ارگان دیگری.
پرداخت این جریمه با توجه به زمانی که تور کنسل می شود ، بین 20 تا 100 درصد متغییر است و تعیین می شود.
همچنین در قرارداد مابین مسافر و آژانس های مسافرتی آمده است که ؛ مسؤولیت تاخیر، کنسلی، سرویس داخل هواپیما و همچنین مسائل فنی پرواز در تمام پروازهای موجود در برنامه سفر، به عهده شرکت هواپیمایی است.

انصراف از سفر ترکیه مشمول جریمه است

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.