karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در ادامه ی بررسی تاسیسات اقامتی به عنوان ارکان صنعت گردشگری ، انواع هتل ها را مورد بررسی قرار دادیم و تقسیم بندی آنها را بر اساس مکان آنها بیان کردیم . همه ی هتل ها امکانات یکسانی به مشتریان خود ارائه نمی دهند و همین تمایز باعث شده است تا تقسیم بندی جدیدی از انواع هتل ارائه شود و آنها بر اساس امکانات خود در دسته های مختلفی قرار گیرند.

امروز در کارناوال به بررسی انواع هتل براساس امکانات آنها می پردازیم.

انواع هتل

انواع هتل ها بر اساس امکانات

امکانات موجود در هتل ها ملاک تمایز آنها از یکدیگر هستند . این امکانات می تواند شامل حمام، دستشوئي، آب گرم و سرد، تهويه مركزي، كانال موسيقي ، كلوپ ورزشي، استخر شنا، امكانات و وسائل ورزشي، مراكز تجاري، رستورانهاي مختلف همراه با سالن پذيرايي و نوشيدني ها و آبميوه ها و كافي شاپ ، رستوران مخصوص و غيره باشد .

کاملا منطقی است که امکانات بهتر و بیشتر در یک هتل ، هزینه ی بیشتری را نیز به دنبال داشته باشد. هتل ها بر اساس امکانات در یکی از دسته های زیر قرار می گیرند:

1) هتل هاي اقتصادي يا با سرويس محدود(Economy / limiled service hotels)

کمترین امکانات مورد نیاز مسافران شامل امکانات اقامتی و بهداشتی در این هتل ها ارائه می شود . هزینه ی اقامت در این هتل ها حدود 45% کمتر از یک هتل درجه یک است. هزینه های اعلام شده در این هتل ها تنها امکانات اتاق را پوشش می دهند و شامل وعده های غذایی نمی باشند . امکاناتی چون دربان و چمدان بر هم در این هتل ها وجود ندارد.

انواع هتل

 2) هتل هاي نيمه اقتصادي(Semi Economy Hotel)

این نوع هتل ها امکانات خوب و کاملی را ارائه می دهند . خدمات این هتل ها کامل است اما به پای هتل های درجه یک نمی رسد . صرفه جویی در هزینه ها باعث می شود که این هتل ها قیمت پایین تری نسبت به هتل های درجه یک داشته باشند .

داشتن سالن هاي غذا خوري ، ظاهري زيبا و سرويس و امكانات خوب و مناسب از ویژگی این هتل ها است. اتاق های گران اين نوع هتل ها داراي چشم اندازي زيبا هستند و آرامش را برای مسافران به همراه می آورند.

انواع هتل

 3) تمام سوییت(All suite)

در این نوع هتل ها ، تمام اتاق ها از نوع سوییت و دارای امکانات کامل است . در مطالب بعدی به طور مفصل در باره ی انواع اتاق ها در هتل توضیح خواهیم داد.

4) هتل هاي درجه يك(First Class Hotel)

پرسنل آموزش دیده وکار آزموده ، امکانات کامل و خوب ، داشتن سوییت های لوکس ، وجود دو یا سه رستوران و یک سالن پذیرایی از ویژگی های این هتل ها می باشند. هزینه ی اقامت در هتل های درجه یک بالا است اما خدمات درجه ی یک را به مسافران ارائه می دهند .

5) هتل هاي مجلل(Luxary  Hotel)

بهترین استاندارد در خدمات ، امکانات و کارآیی به هتل های لوکس تعلق می گیرد . در این هتل ها امکانات با بالاترین درجه ی ممکن ارائه می شوند و هزینه ی اقامت در آنها بالاترین میزان را در میان تمامی هتل ها دارد .

انواع هتل
دانشنامه گردشگری

با #مفاهیم و دانش گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.