karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شاید یکی از بهترین صحنه هایی که می توان دید ، آن لحظه ای است که بالاتر از ابرها قرار می گیری و دریایی خروشان از ابر زیر پای تو . صحنه ای که شاید هر کس آن را نبیند و هر جایی نیز این صحنه را نداشته باشد . اگر می خواهی چند ساعتی را رو به آسمان بنشینی و گذر ابرها را نظاره کنی باید به تراس آسمانی بروی ...

جایی در #ژاپن که انگار به آسمان و ابرها نزدیک تر است .

این جا با ابرها بیشتر آشنا می شوی و می توانی آن ها را لمس کنی ، شاید هیجان و آرامش را بتوان همزمان این جا لمس کرد .

همراه کارناوال بیایید ، تا به ژاپن برویم و میهمان ابرها شویم ؛ مقصدمان راسی است رو به آسمان با نام « Unkai »

 

تراسی رو به آسمان | اونکای | چین

تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن
تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن

اونکای | unkai | رستوران آسمانی را بشناسید

در کشور ژاپن جاذبه ی گردشگری منحصر به فردی وجود دارد که باید رفت و آن را دید . این مکان رویایی در اطراف یک اقامتگاه تفریحی به نام  "تومامو" در جزیره ای با نام "هوکایدو" وجود دارد . نام این مکان اونکای است ، که یکی از بهترین چشم انداز های دنیا را دارد .

"اونکای" در لغت به معنای دریای ابر است و می توان با قاطعیت گفت که این نام برازنده ی این مکان است ، چرا که اونکای یک تراس بر فراز ابرها است . در واقع اونکای بر بالای قله ی یک کوه و در ارتفاع 1088  متری جا خوش کرده و اگر خوش شانس و البته سحر خیز باشید زمانی که به این مکان می روید صحنه ای را خواهید دید که شاید هر کسی آرزوی دیدن آن را داشته باشد .

تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن
تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن

ببینید ؛ مقصد این جاست ...

 

داستان ساخت

قبل از این که به این رستوران برویم و بخواهیم صبحانه ای در آن بخوریم بهتر است در مورد تاریخچه ی ساخت آن کمی بدانیم . 

در سال  1983 پروژه ی ساخت یک اقامتگاه به نام Tomamu آغاز شد . در کنار ساخت این اقامتگاه قرار شد تا اماکن تفریحی نیز در اطراف آن ساخته شود تا همه چیز برای یک اقامت عالی و بی عیب و نقص مهیا باشد .

به عنوان مثال برنامه ریزی شد تا یک پیست اسکی در بالای کوهی که در نزدیکی اقامتگاه است ساخته شود .  این پیست اسکی بنام gondola (گوندولا) نیاز به ساخت یک تله کابین داشت .

تمام نیاز ها و پیش نیازهایشان ساخته شد . بماند که خود Tomamu به خاطر اقامتگاه های یخی اش که هر ساله بازسازی می شود ، در دنیا محبوب و مشهور است اما این بار چیز دیگری چندین متر بالاتر از این اقامتگاه است که خاص و قابل توجه است.

 تصاویری از این قامتگاه بی نظیر

اقامتگاه  Tomamu
اقامتگاه  Tomamu
اقامتگاه  Tomamu

ساخت یک ورودی به ابرها

بعد از ساخت تله کابین کم کم معلوم شد ساحلی بر فراز کوه وجود دارد اما یک ساحل ابری .

بعد از طی مسافتی 13 دقیقه ای از اقامتگاه Tomamu تا بالای کوه با صحنه ای روبرو شدند که شاید نظیرش در دنیا کم باشد . ابرهایی که اگر دستت را دراز می کردی می توانستی آن ها را در جیبت بگذاری . همین جاذبه سبب شد تا به این فکر بیفتند تا این مکان را برای بازدید مهیا کنند  و به این نتیجه رسیدند که  یک تراس یا شاید کافه در محل مورد نظر ایجاد کنند . کافه ای که اگر از مردم پول عکس هایشان را می گرفت امروز از ثروتمندترین های دنیا بود .

اما چیزی که در مورد این تراس جالب است این است که این مکان به طور رسمی در سال 2005 راه اندازی شد اما در روزها و حتی سال های اول خیلی بازدید کننده نداشت اما امروز از بهترین و پر بازدیدترین نقاط دیدنی در ژاپن است . جالب است که در سال 2013 تنها در یک روز نزدیک به 2000 نفر از این تراس دیدن کردند .

رونق تراس در طول زمان

اقامتگاه  Tomamu
تله کابین مجموعه
تله کابین مجموعه
تله کابین مجموعه
تله کابین مجموعه

ابرهایی از جنس بخار آب

این کافه در یکی از بهترین نقاط ژاپن در نزدیکی مرکز  هوکایدو واقع شده است . جایی است که از نظر داشتن چشمه های آب گرم طبیعی شهرت دارد . جدا از زیبایی و دیدنی بودن این چشمه های طبیعی ، جاذبه ی دیگری نیز به وجود آورند و آن هم ابرهایی است که در شب هنگام تولید می کنند .

البته نه ابر در معنای واقعی ، آنچه که در این مکان می بینید حاصل تولید ابر در شب هنگام  ، توسط چشمه های آب گرم است . ابرهایی که طی این فرآیند ایجاد می شوند تا صبح پایین کوه می مانند و صبح اگر زود و بین ساعات 4 تا 8:30 خودتان را به رستوران برسانید منظره ای را خواهید دید که نظیر ندارد . انگار روی یک اسکله ایستاده اید ، اسکله ای که این بار روی دریایی از ابر قرار دارد .

ابرهایی از جنس بخار آب
ابرهایی از جنس بخار آب
ابرهایی از جنس بخار آب

بازدید از تراس آسمانی

اگر می خواهید از این مکان رویائی دیدن کنید نکاتی هست که باید به آن دقت کنید . این اطلاعات از این قرارند :

آدرس: ژاپن ، منطقه ی هوکایدو ، منطقه یوشوتسو - گان ، منطقه ی آزاناکا ، مجموعه تفریحی تومامو

Address : Tomamu, Azanaka, Shimukappu-mura, Yuhutsu-gun, Hokkaido

تلفن:0167-58-1205

ساعت بازدید :4 صبح تا 8:30 صبح بسته به شرایط آب و هوایی

دوره ی بازدید : از تاریخ از 17 می تا 14 اکتبر

هزینه های بازدید : بزرگسالان 1.900 یوآن ( واحد پول ژاپن ) - کودکان زیر 12 سال 1.200 یوآن

تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن
تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن
تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن

راه های دسترسی به ابرها

برای اینکه صبحانه را در میان ابرها نوش جان کنید ابتدا به زاپن بروید . روش های دسترسی به این آسمان از این قرارند :

از فرودگاه بین المللی توکیو (هاندا) - 1 ساعت و 30 دقیقه

از چوبو Centrair فرودگاه بین المللی - 1 ساعت و 40 دقیقه

از فرودگاه بین المللی اوزاکا (ایتامی) - 1 ساعت و 50 دقیقه

از فرودگاه بین المللی کانسای - 1 ساعت و 45 دقیقه

تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن

بررسی شرایط آب و هوایی قبل از بازدید

اگر قصد دارید که به این مکان رویایی بروید و این صحنه های زیبا را ببینید باید حتما قبل از رفتن شرایط آب و هوایی را چک کنید . چرا که این رستوران و منظره ی زیبایش هر روز قابل رویت نیست . پس باید قبل از رفتن شرایط را به خوبی بررسی کنید .

روز هایی که آب و هوا مساعد نباشد حتی تله کابین هایی که شما را تا رستوران می برند هم کار نمی کنند ، پس حتما قبل از هر اقدامی از شرایط آب و هوایی مطمئن شوید .

نکته ای دیگری هم که در مورد بازدید وجود دارد این است که تنها صبح زود و بین ساعت 4 تا 8:30 صبح این صحنه وجود دارد و اگر بعد از این ساعت به تراس بروید دیگر ابری وجود ندارد .

تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن
تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن
اگر روزی که به بازدید می روید ابری در کار نباشید , با چنین تصویری روبرو خواهید شد
تراسی رو به آسمان Unkai  | ژاپن

ویدیویی که شاید بهتر زیبایی های این جا را به تصویر بکشد ...

کلام پایانی ...

هر جا که هستید ...

بالای ابرها ...

یا هر جای دیگر ...

مهم این است که دنیایتان شاد شاد و شادیتان دنیا دنیا باشد . :-D 

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.