karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 اسفند 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از وبسایت چمدان، ایرانی هایی که قصد سفر به گرجستان را دارند، در کنار همراه داشتن مدارکی مانند رزرو هتل، بلیت برگشت و بیمه مسافرتی مراقب هرگونه تناقض در پاسخ های شان به سوالات پلیس مرزی گرجستان باشند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، در آستانه سال نو و تعطیلات نوروزی، در اطلاعیه ای به مواردی اشاره کرده است که ایرانی ها در سفر به گرجستان باید آنها را مدنظر قرار دهند.

بر اساس این اطلاعیه که خطاب به خطوط هوایی و آژانس های مسافرتی نوشته شده، چنین آمده است: 

پیرو جلسه هماهنگی نماینده خطوط هوایی ایران در گرجستان با پلیس مرزی این کشور و با توجه به اقدام های اخیر پلیس مرزی گرجستان در بررسی کامل مدارک مسافران ورودی به این کشور، مواردی جهت رعایت ضوابط به منظور تسریع در ورود مسافرین ایرانی به مقصد این کشور اعلام می‌ شود. لذا از کلیه فعالان خطوط هوایی و آژانس‌ های گردشگری تقاضا می‌ شود به منظور پیشگیری از بروز برخی مشکلات در مبادی ورودی کشور گرجستان که در نهایت می‌ تواند منجر به عدم اجازه ورود و خسارات مادی و معنوی به اتباع ایرانی شده و برنامه‌های پروازی خطوط هوایی کشورمان به مقصد این کشور را نیز با اختلال مواجه کند، ضمن توجه و اطلاع رسانی موارد ذیل به علاقه‌مندان سفر به کشور گرجستان، همکاری را لازم را جهت ارائه خدمات مناسب به اتباع کشورمان مد‌نظر قرار دهند.

در این اطلاعیه، سفارت ایران از تمام شرکت های صادر کننده بلیت گرجستان خواسته است تا این اطلاعیه را در سایت های فروش شان قرار دهند تا در زمان خرید بلیت از سوی مسافران قابل رویت باشد.  

بر اساس اطلاعیه سفارت ایران، مدارکی که در هنگام ورود به گرجستان مورد نیاز است، بدین شرح است:

۱- رزرویشن هتل: در صورتی که مسافران با تور مسافرت می‌کند حتما باید «واچر» (تاییدیه رزرو اتاق در هتل) را همراه خود داشته باشند. در صورتی که واچر غیر واقعی باشد شرکت مربوطه در لیست سیاه پلیس گرجستان قرار خواهد گرفت. کارگزاران می‌ بایست اسامی کامل مسافران را قبل از رسیدن پرواز به هتل‌ ها اعلام کنند تا در صورت تماس پلیس، هتل مورد نظر اظهار بی اطلاعی نکند.

۲– بلیت بازگشت: بلیت می‌بایست واقعی بوده و در غیر این صورت از ورود مسافر جلوگیری می شود. 

۳– بیمه مسافرتی: در صورتی که مسافر با تور همراه است می‌بایست مشخصا در اوراق مربوطه به وجود بیمه اشاره شده باشد.

۴– همراه داشتن پول نقد به میزان لازم: همراه داشتن پول ایرانی مورد پذیرش نیست و اعلام استفاده از عابر بانک ایرانی جهت تبدیل به سایر ارزها در گرجستان غیر قانونی تلقی شده و می‌تواند جرایمی را در پی داشته باشد. ماموران مرزی جهت مخارج روزانه هر مسافر حداقل مبلغ ۵۰ دلار به ازای هر روز مدنظر قرار می‌دهند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است مسافران از قرار دادن پول نقد و مدارک مورد نیاز برای تحویل به ماموران مرزی، در چمدان تحویل بار جدا خودداری کنند چرا که قبل از تایید ورودشان به داخل کشور امکان دسترسی به وسایل شان را نخواهند داشت. 

در کنار این موارد، ایرانی ها در زمان ورود به گرجستان باید این نکات را در نظر داشته باشند: 

۱- هرگونه مواد مخدر و کلیه داروهایی که حاوی مقادیری از مواد مخدر و یا روانگردان باشد (مانند داروهای مسکن، اعصاب، آرام بخش و امثال آنها)، ممنوع بوده و مشمول جریمه‌ های سنگین، حبس‌ های بلندمدت و جرائم نقدی است.

۲- تصویر تمامی مدارک می‌ بایست در دسترس مسافر باشد و نشان دادن هرگونه مدرک از طریق موبایل قابل قبول نخواهد بود.

۳- مسافرانی که قصد دیدن اقوام خود را دارند و مایل به رزرو هتل و یا استفاده از تور نیستند، می‌ بایست فرم دعوتنامه (با مهر نوتاری) که قبلا در گرجستان تهیه شده است را در دسترس داشته و ارائه کنند.

۴- پیشنهاد می‌ شود از آوردن هرگونه مواد غذایی مانند کنسرو و سبزیجات و مواد پروتئینی و همچنین داروی بدون مجوز، ابزار ساختمانی (که نشان دهنده اشتغال است) و … خودداری کنید.

۵- به هنگام ورود هر شخص بالای ۱۸ سال می‌تواند مبلغ ۳۰ هزار لاری و یا تقریبا ده هزار دلار به همراه داشته باشد و بیش از آن می‌بایست در گمرک اظهار شود. پول به هر میزان که باشد بدون مالیات است، ولی حتما می‌ بایست اظهار شود. در صورت عبور از گیت سبز و عدم اظهار، توسط گمرک متوقف و با جریمه سنگین مواجه خواهند شد ( پول هر شخصی می‌بایست نزد خودش باشد).

۶- به هنگام خروج از گرجستان نیز بیش از ۳۰ هزار لاری و یا تقریبا ده هزار دلار را می‌بایست پس از دریافت کارت سوار شدن، به گیشه گمرک در سالن خروجی (جنب کانتر ۴۱) مراجعه و اظهارنامه تهیه کنید. در غیر این صورت در طبقه دوم توسط پلیس متوقف و جریمه خواهند شد.

۷- هرگونه تناقض در پاسخ به سوالات در تطابق با مدارکی که به پلیس مرزی ارائه داده می‌ شود، می‌ تواند منجر به عدم پذیرش شود. به طور مثال از فرد سوال می‌ شود که چند روز قصد ماندن دارید و فرد می‌ بایست بر اساس تاریخ برگشت بلیت پاسخ دهد و در غیر این صورت از ورود جلوگیری خواهد شد.

۸- وجود هرگونه ویزای شنگن و ویزای مخدوش و یا غیر واقعی سایر کشورها در پاسپورت (گذرنامه) جرم محسوب و فرد ارائه دهنده توسط پلیس بازداشت خواهد شد.

۹- ذکر این مطلب ضروری است که اساس موافقتنامه لغو روادید بین دو کشور صرفا به منظور گردشگری است و برای مقاصد غیرگردشگری پیشنهاد می‌شود به سفارت گرجستان در تهران مراجعه شود.

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.