karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، سفارت ایران در مسقط -پایتخت عمان- در اطلاعیه ای نسبت به ایجاد بسترهای سوداگری و کلاهبرداری از افرادی که قصد مهاجرت به عمان را دارند، هشدار داد. 

بر اساس این گزارش در این اطلاعیه به مشکل مهاجرت به عمان و پیامدهای آن با توجه به افزایش روزافزون متقاضیان مهاجر به این کشور اشاره شده و آمده است: 

روند مهاجرت ایرانی ها به کشور عمان به طرز بی سابقه ای افزایش پیدا کرده است که از دلایل این مهاجرت می توان به مواردی مانند رابطه ممتاز عمان با ایران در منطقه خلیج فارس اشاره کرد. رابطه ای که مدت آن به بیش از نیم قرن می رسد. 

  • ساختار سیاسی حاکم بر عمان باعث شده است تا تصور مردم از آن کشوری با تصویری آرام با امنیت بالا باشد. این کشور در این سالها به کشور گردشگری هدف کشورهای اروپایی نیز تبدیل شده است. 
  • وجود بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت ها و بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ بدون کمترین سختگیری های اداری و بوروکراسی. 
  • وجود ویژگی های مشترک تاریخی و فرهنگی بین دو کشور و آمیختگی برخی قوم های ساکن در عمان با اقوامی از ایران مانند قوم بلوچی ها، العجمعی ها و اللواتی ها
  • پایین بودن مالیات بر درآمد و همچنین نرخ پایین بهره و بالا بودن ارزش پول این کشور 

این ها تمام عواملی ست که جذابیت سفر به عمان را افزایش داده است. از طرف دیگر بافت مهاجران ایرانی در این کشور، اغلب از شهرستان های جنوبی کشور و از اقشار بی بضاعت و جویای کار هستند که بدون تحقیق و بررسی به عمان مسافرت کرده اند. پخش اطلاعات نادرست و غیرواقعی دلالان و کاریابان سودجود در اماکن عمومی و سطح شهرهای جنوبی کشور، باعث شده است تا بستر مناسبی برای کلاهبرداری ایجاد شود. برای جلوگیری از ادامه این روند و کاهش مراجعه ها و شکواییه های مالباختگان که این روزها در حال افزایش است، بر آن شدیم تا نسبت به مهاجرت به این کشور اطلاع رسانی دقیق و هدفمندی در شبکه های اجتماعی داشته باشیم و مردم را از مخاطرات مهاجرات به این عمان آگاه کنیم. 

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.