karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

روزانه میلیون ها نفر در گرداگرد این جهان هستی از هواپیما به عنوان وسیله ی نقلیه استفاده می کنند. سرعت بالا در سفر از مهم ترین نکاتی است که استفاده از هواپیماها را تا این اندازه محبوب نموده، اما سوار شدن و سفر کردن با هواپیما هم مشکلات خاص خود را دارد؛ اشتباه نکنید منظور خطر سقوط نیست چون با پیشرفت تکنولوژی امکان سقوط هواپیماها بسیار کم شده است.

مشکل اصلی نداشتن فرهنگ مناسب برخی از مسافران هواپیماهاست که خواسته یا ناخواسته باعث رنجش دیگران می شود. این موضوع هم امری عادی است زیرا مسافران بخصوص در پروازهای خارجی آداب و فرهنگ های مختلفی دارند. اما گاهی هم دلیل رفتار برخی مسافران نا آگاهی است. بنابراین در اینجا سعی کردیم تا نکاتی را درباره ی مسافرت با هواپیما ذکر کنیم تا خدایی نکرده کسی از روی عدم آگاهی برای دیگران مزاحمت به بار نیاورد.

البته نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در واقع کارهایی هستند که اگر آن ها را انجام دهید امکان دارد شما را به راحتی از هواپیما اخراج کرده و مانع پروازتان شوند. در نظر داشته باشید همه ی موارد قبلا اتفاق افتاده و مسافری هم به خاطر انجامشان اخراج شده است.

با کارناوال همراه باشید تا با هم کارهای ممنوعه در هواپیما را یاد بگیریم.

قوانین هواپیما

1- نشستن در صندلی دیگری

یکبار در خطوط هوایی یونایتد زن و شوهری به خاطر نشستن روی صندلی دیگری از هواپیما اخراج شدند. آن ها که اتفاقا در حال رفتن به ماه عسلشان بودند وقتی به صندلی خود می رسند دو نفر دیگر را می بینند که جای آن ها را گرفته بودند. آن ها به جای این که خدمه ی پرواز را در جریان گذارند تصمیم می گیرند در دو صندلی دیگر که خالی بود بنشینند.

کمی بعد متوجه شدند که جایی که انتخاب کردند بسیار گران قیمت تر از صندلی خودشان است. آن ها قبول نکردند که بقیه پول را به هواپیما بپردازند و خدمه هم آن ها را از هواپیما اخراج کردند.

بله به همین سادگی اگر در جای فرد دیگری بنشینید می توانند اجازه ی پرواز شما را لغو کنند پس خوب حواستان را جمع کنید.

قوانین سوار شدن به هواپیما

2- بد رفتاری با خدمه پرواز

همیشه در پروازهایتان در نظر داشته باشید که خدمه ی پرواز پیشخدمت نیستند بلکه آن ها هم جزئی از کادر پروازند بنابراین باید با آن ها با احترام برخورد کرد. هرگونه توهین، تهدید، حمله، فحاشی و وارد کردن اختلال به نظم کاری آن ها می تواند باعث لغو پروازتان گردد. در حقیقت کادر پرواز هر زمانی که تصور کنند شما مانع برقراری نظم پرواز هستید به راحتی قدرت لغو پروازتان را دارند.

قوانین هواپیما

3- بوی بد

هیچ کس دوست ندارد که کنار فردی بد بو بنشیند و هیچ کس هم دوست ندارد بشنود که بوی ناخوشایندی می دهد. بنابراین پیش از سفر حمام کنید و لباس جدید و تمیزی بپوشید و حتی لباس زیر خود را هم تعویض کنید زیرا اگر بوی زننده ای بدهید با شکایت چند مسافر می توانند شما را از هواپیما اخراج کنند. بله این اتفاق هم قبلا رخ داده است.

قوانین هواپیما

4- زیاد بزرگ نباشید!

افرادی که وزن آن ها اندازه ای است که نمی توانند از کمربند ایمنی استفاده کنند با صلاح دید خدمه می توانند از هواپیما اخراج شوند. این موضوع شاید کمی خودخواهانه به نظر برسد اما در حقیقت برای امنیت خود مسافر است.

اگر وزن شما خیلی زیاد است اما کمربند را می توانید ببندید ترجیحا دو صندلی برای خود رزرو کنید تا مزاحم دیگران نباشید.

قوانین هواپیما

5- نوشیدنی الکلی مصرف نکنید

در طول پرواز هیچ کسی برای شما دو یا سه جام نوشیدنی الکلی نمی آورد حتی اگر خیلی هم اصرار کنید. قبل از پرواز هم نوشیدنی الکلی مصرف نکنید زیرا شاید نتوانید رفتارتان را کنترل نمایید. اگر در حالت غیر عادی رفتاری ناشایست از شما سر بزند امکان اخراج شما از هواپیما وجود دارد.

قوانین هواپیما

6- حواستان به حساسیت ها باشد

مصرف آجیل در هواپیماها امری بسیار شایع است، اگر شما به آجیل یا هر خوراکی دیگری حساسیت دارید حسابی مراقب خوردنی هایتان باشید. هیچ کس دوست ندارد وقتی صدها متر از سطح زمین بالاتر است به بیمارستان نیاز پیدا کند. اگر حساسیت خیلی شدید دارید این موضوع رابا خدمه در میان بگذارید یا از قطار برای مسافرت استفاده کنید.

اگر قبل از پرواز به بیمارستان نیاز پیدا کنید اجازه ی پرواز شما لغو خواهد شد.

قوانین هواپیما

7- کودک خود را ساکت نگه دارید

سعی کنید کودک خود را ساکت نگهدارید. اگر راهی برای ساکت نگهداشتن کودکتان بلد نیستید موسیقی می تواند راه مناسبی برای ساکت نگهداشتن فرزند شما باشد. فرزندان کوچک به صدای آرامش بخش موسیقی علاقمند هستند. سعی کنید پیش از حرکت هواپیما کودک خود را ساکت نگه دارید زیرا اگر فرزند شما زیاد سر و صدا کند و باعث اختلال در آرامش دیگران شود امکان لغو بلیت شما وجود دارد.

قوانین هواپیما

8- با بیماری مسری سوار هواپیما نشوید

اگر از نظر ظاهری خیلی بیمار به نظر می رسید پیشنهاد می کنیم هواپیما را برای سفر انتخاب نکنید. اگر شما بیمار باشید خدمه تصور می کنند که بیماری شما مسری است، حتی اگر نباشد و با صلاح دید آن ها امکان لغو بیلتتان وجود دارد. هیچ کس دوست ندارد سوار هواپیمایی شود که مملو از میکروب باشد.

قوانین هواپیما

9- ظاهر نامناسب

شاید ندانید اما یکی از قوانین ورود به هواپیما داشتن کفش، پیراهن و شلوار است. اگر یکی از این موارد را به تن نداشته باشید اجازه ی ورود به هواپیما را هم نخواهید داشت. شاید از نظر قوانین کشوری که در آن هستید و یا قصد سفر به آن را دارید نداشتن لباس و کفش مساله ای نباشد اما این یک قانون بین المللی برای سوار شدن به هواپیما است و ارتباطی با حکومت ها ندارد.

قوانین هواپیما

10- آرام باشید 

در زمان سوار شدن به هواپیما بسیاری از مسافران استرس دارند که از پرواز جا نمانند، همین موضوع باعث می شود رفتارهای غیرعاقلانه یا پرخاشگرانه از خود نشان دهند. اما باید در سفر با هواپیما خونسردی خود را حفظ کنید، داد، فریاد و فحاشی نکنید که این رفتارها می تواند شما را از هواپیما اخراج کند.

قوانین هواپیما

11- حواستان به تذکرهای خدمه باشد

اگر به هر دلیلی کاری مخالف قوانین پرواز انجام دهید خدمه تا چند بار به شما تذکر می دهند تا شانسی برای اصلاح رفتارتان داشته باشید. اما اگر به تذکرهای آن ها گوش نداده و کارتان را تکرار کنید بدون شک اجازه پرواز شما لغو خواهد شد.

قوانین هواپیما

12- رفتار مناسب در دستشویی هواپیما

شاید تصور کنید که دستشویی هواپیما بهترین مکان برای حک کردن نام و خاطره ی خود روی دیوار است. اما حواستان باشد که خدمه حواسشان به این موضوع هست و اگر مطمئن باشند که در حال انجام چنین کاری هستید می توانند با لگد درب را باز کرده و اجازه ی پرواز شما را لغو کنند و حتی مجبور به پرداخت جریمه شوید، زیرا سرویس بهداشتی هم قسمتی از هواپیما است و برای حفظ و نگهداری آن هزینه ی زیادی صرف می شود و حتی اگر شما از همه ی کارمندهای ایرلاین هواپیما متنفر هم باشید حق خاطره نویسی در دستشویی را نخواهید داشت.

لازم به ذکر است که استعمال دخانیات، مشروبات الکلی و انجام هرکاری جز دستشویی در سرویس های بهداشتی هواپیماها ممنوع است.

قوانین هواپیما

سخن آخر

آیا در پروازهایی که تا به حال انجام داده اید با موضوعاتی مانند موارد بالا برخورد داشته اید؟

رفتار خدمه در مواجه شدن با افراد متخطی چگونه بوده است؟

نظرات، پیشنهادات و خاطرات پروازهایتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حسین ملک زاده

عالی بود سپاسگزارم

انتشار:03 اردیبهشت 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.