karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

02 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 تا کنون با مفهوم تور و انواع مختلف تورها آشنا شده ایم. وظیفه هماهنگی، مدیریت و ایجاد تور ها به عهده بنگاه هایی می باشد که آن ها را بنگاه تورگردان (tour operator) می نامند.

تمامی هماهنگی ها برای ایجاد یک بسته سفر برای ارائه به مشتری ها توسط بنگاه های تورگردان صورت می پذیرد.

برای آشنایی با بنگاه های تورگردان با کارناوال همراه شوید.

تورگردان

تورگردان چیست؟

وجود مقصد هاي گوناگون، انواع امكانات تفريحي، اقامتی و جاذبه هاي بسيار متنوع و سيستم هاي حمل و نقلي و...با انواع مختلف متقاضيان سفر با انگيزه هاي متنوع، يكي از دلايل طراحي و برنامه ريزي تدارك و اجراي بسته هاي تور مي باشد كه به شكل تخصصي نيازمند حضور واحدي جهت ايجاد آن در قالب ((بنگاه هاي تورگردان)) است.

ماهیت فعالیت این بنگاه را می توان به شکل زیر تعریف کرد:

 يك واحد فعال اقتصادي است كه خدمات برنامه ريزي و اجراي بسته سفر را براي گروهي از افراد فراهم مي نمايد.

تورگردان

روند كار بنگاه تور گردان

تور گردان با مراكز اقامتي، اسباب حمل و نقل، مراكز پذيرايي، برقراري ارتباط با دفاتر خدمات مسافرتي ، راهنمايان تور و... عقد قرارداد كرده و زمينه ارائه اين خدمات را در سفر براي مشتريان آماده مي كند.

نحوه عرضه محصول

محصول بنگاه تور گردان از طريق دفاتر خدمات مسافرتي، دفتر فروش مستقيم، وب سايت، رسانه هاي جمعي و بروشور هاي تبليغاتي و... به مخاطبین عرضه مي گردد.

بنگاه تورگردان، به مثابه يك كارخانه مونتاژ قطعات است كه مواد اوليه را در سطح عمده از قبيل اقامت ، حمل و نقل و... خريداري كرده و آن ها را به گونه اي با هم تركيب مي كند كه قيمت و كيفيت ها متفاوت و مناسب حال بازار هدف، عرضه نمايد و به بازار محصولات گردشگري تعادل بخشد و مازاد عرضه و تقاضا را به دليل فصلي بودن اين صنعت به تعادل نسبي برساند. که در اين عملیات هم عرضه كنندگان سود مي كند هم مصرف كنندگان.

تورگردان

منافع مالی تورگردان ها در چیست؟

* هر اندازه تور گردان بتواند در بازار به شدت رقابتی فعالیت خود، هزینه ها را کنترل کرده و بسته سفر را به قیمت مناسب تری به متقاضیان عرضه کند، احتمال توفیق آن در کسب و کار بیشتر است.

* ارزش مالی، پولی است که از سوی مشتریان مدتی پیش از انجام سفر به تورگردان پرداخت می شود.

* منافع حاصل از فروش اجناس بدون عوارض گمرکی، بیمه نامه های سفر، اجاره اتومبیل در مقصد و عرضه برنامه گشت های اختیاری.

* اعمال و کسر هزینه های مربوط به لغو برنامه سفر.

 

دانشنامه گردشگری

با #مفاهیم و دانش گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.