karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از ایسنا، مسعود نصرتی، رییس مجموعه جهانی کاخ گلستان، از رونمایی آثار اهدایی تزارهای روس به شاهان قاجار خبر داد و اعلام نمود که این آثار شامل ۶۰ عدد از اسناد و مدارک، تابلوها، آلبوم‌های عکس و برخی از اشیای تاریخی هستند و به مناسبت پانصد و پانزدهمین سالگرد روابط ایران و روس در مجموعه کاخ جهانی گلستان به نمایش در می آیند.

وی بیان کرد:

این نمایشگاه به مناسبت دهه فجر و به مدت ۱۰ روز در سالن نمایش موزه مردم‌شناسی کاخ جهانی گلستان برپا می‌شود.

او با اشاره به نمایش تعداد قابل توجهی از آثار اهدایی از سوی تزارهای روس در موزه‌های مختلف کاخ جهانی گلستان، تصریح نمود:

به دلیل حجیم بودن برخی از آثار و این‌که امکان افزودن «نمایشگاه آثار اهدایی تزارهای روسیه به شاهان قاجار»جابه‌جایی‌ آن‌ها وجود نداشت، چون در حال حاضر در موزه‌های مختلف مجموعه کاخ جهانی گلستان نیز به نمایش درآمده‌اند، مهمانانی که برای بازدید از این آثار اهدایی به گلستان می‌آیند، را به دیدن این آثار در دیگر کاخ موزه‌های مجموعه گلستان نیز راهنمایی می‌کنیم.

به گفته نصرتی،پادشاهانی مانند کاترین که هم دوره‌ی فتحعلی‌شاه قاجار بوده است، الکساندر دوم و الکساندر سوم از دوره محمدشاه تا ناصرالدین‌شاه و نیکلای دوم، آخرین تزار روس این آثار را به شاهان ایران هدیه کرده اند.

او شاخص‌ترین اثر قرار گرفته در این نمایشگاه را آلبوم عکس اهدایی تزارهای روس دانست و گفت:

این مجموعه عکس در سنت‌پترزبورگ به مظفرالدین‌شاه هدیه شده است.

رییس مجموعه‌ی جهانی کاخ گلستان، درباره‌ی قدمت این آثار ارزشمند و تاریخی نیز بیان کرد:

آثار مالاکیت از قدیمی‌ترین آثاری است که در زمان خود یعنی دوره کاترین دارای قدمت بوده‌اند، این آثار شامل رومیزی، لوازم‌التحریر و برخی از مجسمه‌ها از سنگ مالاکیت هستند که در همان دوران نیز از آثار باارزش و دارای قدمت روس‌ها بوده‌اند.

آثار اهدایی تزارهای روسیه به شاهان قاجار، از ۱۲ بهمن در موزه مردم‌شناسی مجموعه‌ی جهانی کاخ گلستان رونمایی شده اند و تا ۲۲ بهمن در معرض بازدید قرار دارند.

نمایشگاه آثار اهدایی به قاجار
نمایشگاه آثار اهدایی به قاجار
نمایشگاه آثار اهدایی به قاجار
نمایشگاه آثار اهدایی به قاجار

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مرتضی بهادری

هعدنامه گلستان و ترکمان چای

انتشار:16 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ترسو

حالا نمایشگاه حاتم بخشی های پادشاهان قاجار را هم برپا کنید مردم ببینند چه بوده !!!

انتشار:15 بهمن 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.