karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 خرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اگر اهل تفریح با طعم کمی هیجان و نشاط باشید حتما تا به حال برای یکی دوبار هم که شده به شهربازی ها سر زده اید. اما شاید ندانید که بعضی ها عاشق شهربازی هستند و همیشه به دنبال وسیله ای جدید در شهربازی ها می گردند، بخصوص والدینی که می توانند به همراه کودکان و نوجوانانشان در این پارک ها ساعات شاد و مفرحی را بگذرانند.

به همین خاطر سالانه انواع و اقسام پارک ها و شهربازی ها ساخته می شوند یا وسایل جدید و مدرن به پارک های قدیمی افزوده می گردند. این روزها علاوه بر شهربازی ها پارک های ژوراسیک هم محبوب شده اند و آرام آرام جای خود را در میان خانواده ها باز کرده اند.

اینبار قصد داریم به محبوب ترین شهربازی های دنیا سر بزنیم و تک تک با شهربازی های پرطرفداری که توسط شبکه ی خبری سی ان ان (CNN) معرفی شده اند آشنا شویم. پس همراهمان بمانید تا با هم حس هیجان و آدرنالین را در بهترین و معروف ترین شهربازی های دنیا تجربه کنیم. البته توجه داشته باشید فهرستی که توسط سی ان ان منتشر شده به 25 شهر بازی اشاره دارد و ما امروز به 10 مورد برتر آن ها می پردازیم و در آینده بیشتر با دیگر شهربازی ها نیز آشنا خواهیم شد. کارناوال را در سفر هیجان انگیزش به مدرن ترین و محبوب ترین شهربازی های جهان همراه باشید.

محبوب ترین شهربازی های دنیا

1- شهربازی مجیک | Magic Kingdom

بدون شک همه نام والت دیزنی را شنیده اید سرزمینی جادویی در آمریکا که فقط برای شادی و تفریح ساخته شده است و می تواند روزها و شاید هفته ها بازدیدکنندگانش را سرگرم کند. بله شهربازی مجیک در والت دیزنی در صدر جدول محبوب ترین و مشهورترین شهربازی های جهان قرار دارد در این مکان تفریحی می توانید به راحتی به دوران کودکی خود بازگردید و طعم خنده های از ته دل را دوباره تجربه کنید.

ساعات کار:

9 صبح تا 11 شب

بلیت ورودی:

2 روز تفریح و ورود به همه ی والت دیزنی: 99.50 دلار (معادل 398 هزار تومان).

توجه داشته باشید که اگر بلیت روزهای بیشتری را تهیه کنید از تخفیف برخوردار خواهید شد، برای اطلاع دقیق تر از هزینه ی بلیت ها به لینک رو به رو مراجعه نمایید: لینک

آدرس: آمریکا، دریاچه ی بونا ویستا، پلاک 1180 دکتر سون سیز.

Address: 1180 Seven Seas Dr, Lake Buena Vista, FL 32830, USA

محبوب ترین شهربازی های دنیا

محبوب ترین شهربازی های دنیا

2- شهربازی دیزنی لند | Disneyland

 دیزنی لند نام یک شهربازی بسیار معروف در ایالت کالیفرنیاست که از سال 1313 میلادی تاسیس شده و از همان زمان هم شهرت و آوازه ی زیادی کسب کرده است، این شهربازی هیجان انگیز که پر از وسایل تفریحی جالب و دوست داشتنی است توانسته رتبه ی دوم را در فهرست سی ان ان به عنوان معروف ترین شهربازی دنیا کسب کند.

این شهربازی یا پارک تفریحی به کاراکترهای انیمیشنی اش معروف است زیرا در این مکان افرادی همیشه نقش شخصیت های انیمیشنی معروف دنیا را بازی می کنند مانند سفید برفی، میکی موس، آلیس در سرزمین عجایب و ... و با کودکان و مراجعین عکس می گیرند و برای آن ها داستان های جالبی تعریف می کنند.

ساعات کار: 

8 صبح تا 12 شب

هزینه بلیت:

ورود به قسمت های مختلف این پارک هزینه های متفاوتی هم دارد که حدودا از 91 دلار (معادل 364 هزار تومان) شروع می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی هزینه ی بلیت بخش های مختلف این شهربازی به لینک رو به رو مراجعه نمایید: لینک

آدرس: کالیفرنیا، آناهایم، دیزنی لند.

.Address: 1313 Disneyland Dr, Anaheim, CA 92802

محبوبترین شهربازی های دنیا

3- دیزنی لند توکیو | Tokyo Disneyland

شهربازی دیزنی لند آنقدر در دنیا محبوبیت کسب کرده که در ژاپن هم یک شهربازی نظیر دیزنی اند آمریکا ساخته اند و جالب تر این که این دیزنی لند هم آن قدر محبوب و مشهور شده که در لیست سی ان ان جایگاه سوم را دارد.

این شهربازی که در 15 آوریل سال 1983 میلادی در توکیو پایتخت ژاپن ساخته شد امروزه از جمله بهترین پارک های تفریحی در کل قاره ی آسیا به حساب می آید.

ساعات کار:

8 صبح تا 10 شب

هزینه بلیت:

از 4.800 ین به بالا (معادل کمتر از 4 هزار تومان)

برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه ی بلیت این مجموعه ی تفریحی به لینک رو به رو مراجعه نمایید: لینک

آدرس: ژاپن، استان چیبا، دیزنی لند توکیو.

.Address: Japan, 〒279-0031 Chiba Prefecture, Urayasu, Maihama

محبوب ترین شهربازی های دنیا

4- یونیورسال استودیوی ژاپن | Universal Studios Japan

شهربازی یونیورسال استودیو در ژاپن مجموعه ای تفریحی است که در آن مراجعین علاوه بر تفریح و شادی می توانند آموزش هایی هم ببینند، آموزش هایی که حین تفریح و بازی به صورت تقریبا نامحسوس به آن ها داده می شود و می تواند هوش و ذکاوت آن ها را به چالش بکشد.

یونیورسال استودیو مرکز تفریحی ارزان قیمتی نیست اما بدون شک از محبوب ترین مکان های تفریحی در شرق آسیاست که طرفداران بی شماری دارد. انواع و اقسام وسایل بازی، رژه و فستیوال های مختلف و... در این مرکز برپاست که می توانید از آن ها لذت ببرید.

ساعات کار:

8 صبح تا 11 شب

هزینه بلیت:

بخش ها و وسایل بازی مختلف در این شهربازی بسیار مختلف می باشد و از 10 دلار (معادل حدودا 40 هزار تومان) به بالا شروع می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی بلیت های این مجموعه به لینک روبه رو مراجعه نمایید: لینک

آدرس: ژاپن، استان اوساکا، اوزاکا.

.Address: Japan, 〒554-0031 Osaka Prefecture, Osaka, Konohana Ward, Sakurajima,

محبوب ترین شهربازی های دنیا

5- توکیو دیزنی سی | Tokyo Disney Sea

این پارک تفریحی در زمینی به مساحت 176 هکتار قرار دارد و در 4 سپتامبر سال 2001 میلادی بازگشایی شد. برای ساخت این مجموعه 225 میلیارد ین هزینه شد که بنابر آن زمان هزینه ی زیادی بود.

همه ساله بر محبوبیت این مکان تفریحی افزوده می شود، بنابر آماری که در سال 2013 میلادی از این مجموعه به دست آمدبیش از 14 میلیون بازدیدکننده از توکیو دیزنی سی دیدن کرده بودند که در نوع خود رکوردی بسیار بی نظیر است. جالب است بدانید که این پارک تفریحی در کنار بندر قرار گرفته و به همین دلیل به آن دیزنی سی گفته می شود و دقیقا شبیه سازی از بندر تفریحی دیزنی در کالیفرنیا می باشد اما هم اکنون از الگوی خود طرفداران بیشتری دارد.

این مرکز تفریحی قسمتی از مجموعه تفریحی دیزنی لند توکیو است اما به دلیل محبوبیت خود به تنهایی سی ان ان به آن به صورت جداگانه رتبه ی پنجم فهرستش را داده است.

ساعات کار:

8:30 صبح تا 10 شب

هزینه بلیت:

از ۴.۸۰۰ ین به بالا (معادل کمتر از ۴ هزار تومان)

آدرس: ژاپن، استان چیبا، دیزنی سی.

.Address: Japan, 〒279-0031 Chiba Prefecture, Urayasu, Maihama, 1−13

محبوب ترین شهربازی های دنیا

محبوب ترین شهربازی های دنیا

6- اپکات | Epcot 

اپکات یک مجموعه ی تفریحی در فلوریداست که در واقع بخشی از والت دیزنی به حساب می آید اما محبوبیت چشم گیری دارد و تفریح در آن به تنهایی یک روز جداگانه را می طلبد به همین علت سی ان ان اپکات را یک شهربازی جداگانه به حساب آورده و به آن رتبه ی ششم لیستش را اعطا کرده است.

این مرکز در اول اکتبر سال 1982 میلادی در زمینی به مساحد 120 هکتار ساخته شد که تقریبا معادل دو برابر شهربازی مجیک والت دیزنی می باشد. اپکات را می توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد یکی نمایش های مدرن و سینما و یکی وسایل بازی جذاب و منحصر به فرد.

جالب است بدانید که این قسمت از والت دیزنی در سال 2015 میلادی رتبه ی سوم را در پربازدیدترین مرکز تفریحی آمریکای شمالی کسب کرد که به نوبه ی خود رکوردی چشم گیر است.

ساعات کار:

9 صبح تا 9 شب

هزینه بلیت:

هزینه ی بلیت در این مجموعه بنابر فعالیت های شما حساب می گردد و باید به مقدار فعالیت و استفاده از وسایل تفریحی کارت ورودی خود را شارژ کنید، برای اطلاع از هزینه ی قسمت ها و وسایل مختلف این مجموعه ی تفریحی به لینک رو به رو مراجعه نمایید: لینک

آدرس: آمریکا، اورلاندو، اپکات سنتر.

.Address: 200 Epcot Center Dr, Orlando, FL 32821

مشهورترین شهربازی های دنیا

مشهورترین شهربازی های دنیا

7- قلمرو حیوانات دیزنی | Disney's Animal Kingdom

شاید باورتان نشود اما رتبه ی هفتم محبوب و مشهورترین شهربازی ها و مجموعه های تفریحی جهان باز هم از آن دیزنی شده آمریکا شده است. بخش قلمور حیوانات در سال  ۱۹۸۹ میلادی به دیزنی افزوده شده و در واقع یک باغ وحش فوق العاده بزرگ، با حیوانات باورنکردنی اشت.

بازدیدکنندگان می توانند در این مجموعه با حیوانات ارتباط برقرار کرده و حتی به آن ها آب و غذا بدهند.

ساعات کار:

8 صبح تا 11 شب

هزینه بلیت:

از 118 دلار به بالا (حدودا 472 هزار تومان)

آدرس: فلوریدا، اورلاندو، انیمال کینگدوم.

.Address: 2901 Osceola Pkwy, Orlando, FL 32830

شهربازی های محبوب دنیا

8- دیزنی هالیوود استودیو | Disney's Hollywood Studio

دیزنی هالیوود استودیو مجموعه ای تفریحی در بندری نزدیک اورلاندو است که مالکیت آن را والت دیزنی بر عهده دارد. این پارک تفریحی در اول ماه مه سال 1989میلادی تاسیس شد و حدودا 55 هکتار مساحت دارد.

این پارک تفریحی مخصوص افرادی است که به فیلم و سریال های هالیوودی غلاقه دارند زیرا در این مکان انواع و اقسام فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی هالیوودی به نمایش در می آید و چگونگی ساخت و تولیدشان تا حدودی توضیح داده می شود و بازدیدکنندگان می توانند با کاراکترهای محبوبشان در فیلم های محبوب بین المللی عکی بگیرند و خاطراتی متفاوت را به جای بگذرانند.

ساعات کار:

9 صبح تا 9:30 شب

هزینه بلیت:

از 10 دلار به بالا (حدودا 40 هزار تومان). برای کسب اطلاعات دقیق درباره ی بلیت این مجموعه به لینک رو به رو مراجعه نمایید: لینک

آدرس: فلئریدا، دریاچه بونا ویستا.

.Address: 351 S Studio Dr, Lake Buena Vista, FL 32830

شهربازی های محبوب دنیا

9- دیزنی لند پاریس | Disneyland Park at Disneyland Paris

مجموعه های تفریحی دینی لند آن قدر در سطح جهانی محبوب و پول ساز شده اند که در اغلب شهرها و کشورهای بزرگ یک نمونه ی مشابه از آن ساخته اند. پاریس هم یکی از مکان هایی است که در آن دیزنی لندی مشابه دیزنی لند آمریکا ساخته اند و این مجموعه ی تفریحی از نظر محبوبیت توانسته رتبه ی نهم را در سطح جهانی کسب کند.

این مجموعه ی تفریحی در 30 کیلومتری مرکز شهر پاریس قرار گرفته و دقیقا شبیه سازی از دیزنی لند فلوریدا می باشد.

ساعات کار:

10 صبح تا 11 شب

هزینه بلیت:

از 39 دلار به بالا (معادل 156 هزار تومان)

برای کسب اطلاعات دقیق درباره ی هزینه بلیت این مجموعه به لینک رو به رو مراجعه نمایید: لینک

آدرس: فرانسه، پاریس، دیزنی لند.

.Address: 77777 Marne-la-Vallée, France

شهربازی های محبوب دنیا

10- یونیورسال اورلاندو | Universal Orlando

یونیورسال استودیو نام یک مجموعه ی تفریحی بسیار عظیم در اورلاندو نیز هست که می توان آن را به چند بخش زیر تقسیم کرد:

هتل ها

پارک آبی

مجموعه های بازی

سرگرمی های شبانه

پارک

خلیج

اورلاندو در شهرستان اورنج فلوریدا قرار دارد و توانسته با این مجموعه ی تفریحی اش نامش را در فهرست محبوب ترین شهربازی ها و مجموعه های تفریحی دنیا قرار بدهد.

ساعات کار:

9 صبح تا 11 شب

هزینه بازدید:

از 20 دلار به بالا (معادل 80 هزار تومان)

برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره ی هزینه ی بلیت این مجموعه به لینک مقابل مراجعه کنید: لینک

آدرس: فلئریدا، اورلاندو.

.Address: 6000 Universal Blvd, Orlando, FL 32819

شهربازی های محبوب دنیا

سخن آخر

تا به حال به چه شهربازی رفته اید که از نظر شما فوق العاده بوده است؟

به نظر شما نام چه مجموعه های تفریحی در این فهرست خالی است؟

نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.