karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی اصغر مونسان -رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رییس جمهور- از پیگیری ها برای ثبت جهانی شب یلدا در فهرست میراث ناملموس خبر داد.

وی در مراسم یادمان یلدا که شامگاه پنج شنبه ( 29 آذر 97) با حضور نمایندگان و سفرای کشورهای مختلف، مسئولان و مدیران سازمان میراث فرهنگی و استادان و صاحب نظران حوزه فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد:

میراث ناملموس و آیین های مشترکی که با کشورهای همسایه داریم بیانگر نفوذ فرهنگی ایران است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری کشورهای همسایه و ثبت جهانی شب یلدا در فهرست میراث ناملموس جهانی، مودت و مهرورزی در بین این سرزمین ها افزایش یابد.

علی اصغر مونسان گفت:

این میراث مشترک نشان می دهد ملت های فارسی زبان همیشه در کنار هم بوده اند و خوشحالیم که در حال ثبت این رویداد فرهنگی در فهرست میراث جهانی هستیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود:

یلدا نقطه اوج مهرورزی ها است؛ خانواده ها در این درازترین شب سال به کتاب خواندن و آموختن می پردازند.

او ادامه داد:

جالب است که آیین های ایرانی به نوعی با سفارشات الهی عجین است، در کشور ما از ابتدا مردم یکتاپرست بوده و بر اخلاق تاکید داشته اند؛ نکته ای که در فرایض الهی نیز بر آن اصرار شده است، عجین شدن فرهنگ و دین از ارزش های این ملت است.

وی تفال بر کتاب حافظ را نشانه ای از یادگرفتن و کتاب خواندن دانست و گفت:

این همه داشته های فرهنگی برای یک ملت در دنیا بی نظیر است و افتخار می کنم که جزیی از ملت ایران و کشوری با این تعداد داشته های متنوع فرهنگی هستم.

معاون رییس جمهوری بیان کرد:

امروز بخشی از مردم به واسطه خوب بودن و استقلال طلبی تحت فشار قرار گرفته اند، هر زمان که شرایط کشور بهبود پیدا می کند با اعمال تحریم های ناعادلانه برای مردم مشکلات و زحماتی را ایجاد می کنند.

وی گفت:

ما شک نداریم ملت بزرگی که در طول تاریخ سربلند بوده و گاهی مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است از این گردنه سخت هم عبور می کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد:

یلدا به معنای امید به روز روشن پس از شبی تاریک و سخت است، امید داریم که آینده کشور روشن است و شرایط سخت پشت سر گذاشته می شود.

مونسان یادآور شد:

یلدا نمادی برای ارائه پیام صلح و مهربانی است و امیدواریم با ثبت جهانی آن این پیام در تاریخ جهان ثبت شود.

شب یلدا

اخبار روز گردشگری را از کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.