karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

10 دی 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سال هاست که مردمانی بر این باورند که نیرویی تاریک بر روی برج طبیعی شیاطین سایه انداخته است. اتفاق هایی عجیب و رعب آور از گذشته های دور در این مکان اتفاق افتاده است و اهالی وایومینگ شمالی ، محلی که این برج طبیعی در آن قرار دارد با احترامی توام با ترس به این شاهکار ترسناک طبیعت نگاه می کنند.

همراه ما باشید تا به سفری اعجاب آور به سوی این برج طبیعی بشتابیم.

تا مرز ترس | صخره ی برج شیاطین

صخره شیاطین karnaval.ir0

225 ملیون سال پیش ، آغاز ماجرا

سیاره ی ما شکل کاملا متفاوتی داشت.سطحش به رنگ سرخ ، و دلیلش جریان داشتن مواد مذاب مایع بود.پس از گذشت سالیان دراز دمای سطح زمین رو به سردی رفت و باعث شد مواد مذاب سفت و جامد شوند.

طبق گفته ی دانشمندان و زمین شناسان محبوس شدن مواد مذاب یا همان ماگما های مذاب در سنگ های اطرافشان دلیل بوجود آمدن این صخره شده است.با توجه به گفته های دانشمندان هنوز بشر به جواب قطعی درمورد چگونگی بوجود آمدن این صخره ی بزرگ نرسیده است و نظریه های گوناگونی وجود دارد.

یکی از نظریه ها می گوید دلیل وجود شیارها بر روی این صخره بیانگر این است که فرآیند انقباض روی داده است و حاصلش همین شیار ها هستند.

رنگ این صخره به دلیل اکسیداسیون مواد معدنی به رنگ قرمز در آمده است و ابهت و ترسناک بودنش را چندین برابر کرده است.اگر به زمان پیدایش صخره ی برج شیاطین فکر کنیم در میابیم که از زمان های بسیار دور ترس و وحشتی وصف ناشدنی از گذشته تا به امروز در زیر چهره ی مرموز این صخره پنهان شده است.

صخره ی شیاطین karnaval.ir5

صورت فلکی خرس...

از گذشته های دور قبیله ی سرخپوست لاکوتا ، که زیر مجموعه ی قبیله ی سو هستند ، ساکنان بومی این منطقه بودند.داستان ها و افسانه های زیادی در باب این صخره ی بزرگ از آن ها نقل شده است.افراد این قبیله ، برج شیاطین را محلی مقدس می دانستند و می دانند.یکی از بزرگان قبیله می گوید : خرس ها نگهبانان این صخره هستند.

یکی از جالب ترین موضوعات در رابطه با این صخره این است که صورت فلکی خرس دقیقا بر بالای آن قرار گرفته است.

با ورود اروپاییان به آمریکای شمالی افراد این قبیله مجبور شدند تا به سمت غرب بروند ولی هیچگاه خود را از صخره بطور کامل جدا نکردند و همین دلیل درگیری سفید پوستان و سرخپوستان بر سر مالکیت این صخره شد. درگیری که تا به امروز در مراجع قضایی آمریکا در جریان است و کسی پایانی برای آن نمی تواند متصور باشد و این نفرین صخره است.

نام این صخره را سفید پوستان برج شیاطین نام گذاری کرده اند و سرخپوستان لاکوتا آن را کلبه ی شیطان می نامند.

صخره ی شیاطین karnaval.ir9

داستان ها و افسانه ها

داستان های زیادی مرتبط با این صخره ی اسرار آمیز از قبایل سرخپوست این منطقه نقل شده است.از زمان های دور هر اتفاقی را که عجیب به نظر می رسید مرتبط با صخره می دانستند.به همین دلیل است که سرخپوستان و هم سفید پوستان با نگاهی همراه با احترام و ترس به این صخره نگاه می کردند و هیچگاه نظرشان تغییر نکرد.

قبایل کایووا و لاکوتا داستانی جالب از این صخره برای جوانان قبیله هر از گاهی تعریف می کنند.داستان بیان می کند که روزی دو دختر خردسال برای گشت و گذار و بازی به صخره ی برج شیاطین نزدیک می شوند که ناگهان دو خرس به آن ها حمله ور می شوند.یکی از دختر ها موفق به فرار می شود ولی دختر دیگر به سمت قسمت های بالایی صخره فرار می کند و بالا می رود.

ناگهان به بن بست برمی خورد و جلوی رویش تکه سنگ بزرگی می بیند.دختر که شدیدا ترسیده بود سعی می کند از صخره بالا برود ولی توانایی کافی را نداشت.نا اُمید می شود و بر روی زانو هایش می اُفتد و از روح بزرگ طلب کمک می کند.ناگهان تکه سنگ بلند می شود و ارتفاع میگیرد.خرس ها سعی می کنند به صخره بچسبند ولی ارتفاع صخره از سطح زمین زیاد بود.

دختر به سمت آسمان ها میرود و به گفته ی بزرگان قبیله به بهشت ارواح راه پیدا میکند.

صخره ی شیاطین karnaval.ir7

و اما واقیعت

در مورد پیدایش این صخره افسانه هایی وجود دارد , اما واقیعت چیست ؟! علم در این باره چه می گوید ؟!

با توجه به تحقیاتی که در این زمینه صورت گرفته است دانشمندان به نتایج جالبی دست پیدا کردند و آن هم این که آن ها فکر می کنند که زمان پیدایش این صخره به عصر دایناسورها بر می گردد . آن ها فکر می کنند که در آن زمان این منطقه که صخره در آن واقع شده است یک دریا بوده . در طی ملیون ها سال رسوبات در کف این دریا ته نشین می شوند و به سنگ های رسوبی مثل ماسه سنگ، شیل و فورش تبدیل شدند . زمانی که دایناسورها از بین رفتند یعنی 65 میلیون سال پیش , فشاری از زیر زمین به این رسوبات وارد شد و آن ها را مجبور کرد تا به سمت بالا حرکت کنند . در نتیجه ی این فشار تپه های کوچک و بزرگی در این منطقه به وجود آمدند . اما فشار سنگ های مذاب هسته ی زمین در نقطه ای به قدری زیاد بود که باعث به وجود آمدن یک صخره ی عظیم شد . آن صخره همان صخره ی شیطان است . اما این کشفیات باعث اختلاف نظر میان دانشمندان شده چرا که اگر این صخره بر اثر فشار مواد مذاب شکل گرفته مثل آن چیزی که در نیومکزیکو  وجود دارد و 1.700 متر ارتفاع دارد و باقی مانده ی مواد آتشفشانی است ; پس باید در این منطقه هم آتشفشانی باشد !! اما تا به حال هیچ نشانه هایی از وجود کوه آتشفشانی در این منطقه دیده نشده است .
با تمام این تفاسیر انگار انگار بیشترین دانشمندان بر سر این موضوع با هم اتفاق نظر دارند که این صخره به این دلیل به وجود آمده که یک سری ماگما قصد داشتند تا به روی زمین بیایند اما این افتخار هیچ وقت نصیبشان نشد و تنها لایه های زمین را به بالا حرکت دادند و باعث به وجود آمدن صخره ای با نام صخره ی شیطان شدند .

صخره شیطان-karnaval.ir5

زمان حال | صخره ی شیاطین در آرامش

 امروزه صخره تبدیل به مکانی گردشگری و تفریحی شده است که سالانه شاهد بازدیدکنندگانی هست که به دنبال شناخت بیشتر و آشنایی با داستان های جالب و ترسناکش به دیدار او می آیند.محققان و زمین شناسانی از سراسر جهان برای کشف بیشتر و جمع آوری اطلاعات تازه ای از این پدیده ی زمین شناسی نادر روز ها و ماه ها وقت خود را در این منطقه می گذرانند تا پرده از راز شکل گیری این صخره بردارند.

به لطف مسئولان ایالتی این منطقه از لحاظ گردشگری در ایالات متحده ی امریکا از محبوبیت خاصی برخوردار است و دلیلش رسیدگی هایی است که انجام می دهند.

امروزه ساکنان محلی که از سرخپوستان و سفیدپوستان تشکیل شده است هنوز دید قدیمی خود را نسبت به این صخره از دست نداده اند.آن ها به این صخره احترام می گذارند و سالانه مراسم خاصی در این منطقه برگزار می کنند.مراسمی که دلیلش تشکر کردن از صخره برای موهبت هایش است ولی از جدیت این مراسم کاسته شده است و صرفا جشنی برگزار می شود که حس و حال فستیوالی شاد را به انسان القا می کند.

صخره ی شیاطین karnaval.ir4
صخره ی شیاطین karnaval.ir3
صخره ی شیاطین karnaval.ir6

پوشش گیاهی

به دلیل میزان بارش سالانه در این منطقه پوشش گیاهی خاصی بوجود آمده است.در برخی از مناطق شما شاهد بوته ها و علفزارها ی کوتاه هستید و در مناطق دیگر از جمله اطراف صخره درخت های نیمه بلند و پوشش گیاهی بیشتری دیده می شود و دلیلش حاصلخیز تر بود خاک پایین صخره می باشد.

به دلیل وجود پوشش متراکم گیاهی در اطراف صخره بیشتر جانوران در زیر همین پوشش گیاهی زندگی می کنند و پرندگان لانه ها ی خود را بر روی این درختان می سازند.

صخره شیاطین karnaval.ir0
صخره ی شیاطین karnaval.ir1

جذابیت های صخره ی شیاطین

این صخره ی زیبا از لحاظ زمین شناختی در نوع خود منحصر یه فرد است و برای دوست داران علم زمین شناسی سوژه ی خوبی خواهد بود.از دیگر جذابیت های این صخره می توان به تاریخی بودن آن از لحاظ فرهنگی اشاره کرد.شما زمانی که به بازدید از این مکان می روید با تاریخ و فرهنگ مردمی آشنا می شوید که سالیان طولانی با اعتقادات خاص خودشان نسبت به نگاهشان به زندگی و صخره ی مجاورشان زندگی کرده اند و شما نیز می توانید با دیدگاه خاص آن ها و طرز نگاهشان بیشتر از قبل آشنا شوید و به دل فرهنگ آن ها بروید.

صخره ی شیاطین ، فعالیت های فراوان

زمانی که به این مکان می رسید فعالیت های بی شماری در انتظار شما هستند تا با انجام آن ها تجربه های تازه ای کسب کنید.

1) مشاهده ی پرندگان در ارتفاعات این صخره واقعا زیباست.به لطف موقعیت جغرافیایی این منطقه ، انواع پرندگان در کنار هم به زیست خود ادامه می دهند.عقاب ها ، گنجشک های وحشی ، کرکس ها از انواع آن ها هستند.

2) اگر از عاشقان کمپینگ هستید باید به شما بگوییم که میتوانید در محوطه ی صخره اقدام به برپایی کمپ کنید و از طبیعت منطقه لذت ببرید.استفاده از ماشین های RV یا همان تریلر ها نیز امکان پذیر هست و باید در پارکینگ های مخصوص پارکشان کنید.

3) در اطراف صخره و در زمین های پست و کم ارتفاع رود خانه ی بل فورچ قرار دارد و شما می توانید در آن به ماهیگیری بپردازید.

صخره ی شیاطین karnaval.ir0
صخره ی شیاطین karnaval.ir1
صخره ی شیاطین karnaval.ir2
صخره ی شیاطین karnaval.ir1
صخره ی شیاطین karnaval.ir4
صخره ی شیاطین karnaval.ir0
صخره ی شیاطین karnaval.ir2

اولین قدم ها روی صخره شیطان | لذت صخره نوردی

یکی از جذاب ترین کار هایی که می شود در این صخره انجام داد ، صخره نوردی است . صخره نوردی میان شیارهایی که هر صخره نوردی را به چالش می کشاند .

اما این که چه کسانی برای اولین بار به این صخره رفتند و راه را برای دیگران باز کردند ؟!! 

اما در این مورد جالب است این را بدانید که اولین کسانی که قدم به این صخره قدم گذاشتند یک گروه کوهنورد سه نفره ی آمریکایی با نام های Fritz Wiessner، Lawrence Coveney ، and William P. House در تاریخ 28 ژوئن سال 1937 بودند که این صخره را فتح کردند اما بعد از آن ها دو کوهنورد به نام های ویلیام راجرز و ویلارد ریپلی در سال 1983 تصمیم می گیرند تا این امکان را به وجود بیاورند که همه بتوانند به این صخره بروند . آن ها یک نردبان  روی صخره  ساختند ، نردبانی که هنوز هم آثار آن در قسمت جنوب شرقی صخره وجود دارد ، تقریبا دو سال بعد همسر راجرز از طریق همان نردبان به این صخره صعود کرد و به عنوان اولین زنی لقب گرفت که به صخره ی شیطان صعود کرده است . آخرین باری هم که از این نردبان استفاده شد در سال 1927 بود . 

تصویری از اولین نردبان روی صخره

صخره برج شایطین-karnava.ir0

صخره نوردی روی شیارها | یک تجربه و یک هیجان تکرار نشدنی

صخره شیطان-karnaval.ir0
صخره شیطان-karnaval.ir8
صخره شیطان-karnaval.ir6
صخره شیطان-karnaval.ir7

آب و هوای صخره ی شیاطین

در بیشتر مواقع سال این منطقه گرم و خشک است و میزان بارش باران در طول سال کم است.در فصل تابستان خورشید بصورت مستقیم می تابد و هوا بسیار گرم است.در شب شاهد اُفت دما خواهید بود ولی به مقدار کم و به همراه داشتن لباس گرم در فصل های بهار و تابستان پیشنهاد می شود.

بهترین زمان برای رفتن به این صخره و صعود به آن ماه آوریل تا سپتامبر است که این منطقه بهترین آب و هوا را دارد .

ماه مه و ژوئن هم روز های طولانی تر هستند و بیشتر می توانید از زیبایی ها لذت ببرید .

اما ماه های ژوئیه و اوت هوای منطقه بسیار گرم است به خصوص برای صخره نوردی .

به دیدار صخره بروید ، راه های دسترسی

صخره ی شیاطین در ایالت وایومینگ واقع شده است و برای رسیدن به صخره ابتدا به شهر مور کرافت می رسید که در 33 مایلی شمال شرقی صخره قرار دارد.یکی دیگر از راه ها در قسمت شمال غربی صخره واقع شده است و شما باید ابتدا به شهر ساندانس بروید که با صخره 27 مایل فاصله دارد.

شما از طریق جاده های زیر میتوانید به محوطه ی صخره ی شیاطین وارد شوید.

... شمال ، جاده ی شماره 122

... جنوب ، 166 و 585

... شرق ، 24

... غرب ، 90

صخره ی شیاطین karnaval.ir0

فیلمی کوتاه و زیبا از صخره ی شیاطین

سخن پایانی ...

هرگز نباید سعی در تکرار لحظات داشت ، باید آن ها را همانگونه که یکبار اتفاق افتاده اند فقط تنها به خاطر آورد.

هاینریش بل

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

حسین ایرانی منش

واقعا لذت بردم ممنون از اطلاعات خوبتون و سایت فوق العادتون

کارناوال .

ممنون از انرژی مثبت و همراهی شما دوست عزیز

31 مرداد 1395

انتشار:31 مرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.