karnaval.ir

سارا ذابح جمشیدی

انتشار

07 بهمن 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اسپانیا کشور عجایب است. عجایبی از نوع مراسم و جشنواره ها؛ از گاو بازی گرفته تا جشنواره گوجه فرنگی.

حالا می خواهیم همراه شما قدم در جشنواره ای بگذاریم که از این ها هم پا را فراتر گذاشته و شوخی سختی با زندگی کرده است.

جشنواره "تجربه نزدیکی به مرگ"  .

حتی شنیدن اسم این جشنواره هم مو را به تن آدمی سیخ می کند، چه برسد به خوابیدن در تابوت و تماشای بی تابی عزیزانمان.

معرفی جشنواره

این جشنواره که با نام جشنواره "سانتا مارتا ریبارتمد" شناخته می شود، جشنواره ای است که نشانه های نزدیکی مرگ در آن جزء عنصر اصلی و اساسی است.

این جشنواره همه ساله  در 29 ژوئن ، در شهر "لاس نیوس" که در زبان محلی به آن گالسیا نیز می گویند، در اسپانیا برگزار می شود.

دلیل برگزاری این جشنواره حمایت از قدیسی بنام سانتا مارتا ریبارتمد است و در خلال آن تابوت هایی که در آن زندگان در نقش مردگان،  ایفای نقش می کنند، حمل می شوند.

هدف از این جشنواره تداعی و اعلام نزدیکی مرگ است .

تجربه مرگ karnaval.ir2
تجربه مرگ karnaval.ir0
تجربه مرگ karnaval.ir1
فلسفه جشنواره نزدیکی به مرگ

فلسفه برگزاری این جشنواره نشات گرفته از فلسفه روز مقدس است که اساساً توسط مردم بومی و محلی این منطقه اجرا می شده است اما اکنون توریست ها از خارج این شهر ، خود را به مراسم این روز می رسانند و مانند قلم مویی در دستان یک نقاش قهار، مرگ را به تصویر می کشند و سپس تشکر و قدردانی خود را بخاطر زنده ماندن در 12 ماه سال به سنت قدیسین اعلام می کنند .
در این مراسم صفی از دوستان و آشنایان متوفای فرضی بدنبال تابوت در خیابان های شهر حرکت می کنند در حالی که لباس عزا به تن کرده اند. 

فستیوال مرگ www.karnaval.ir3
تجربه مرگ karnaval.ir13
تجربه مرگ www.karnaval.ir1

شعار این جشنواره....

در این مراسم مردگان بازیگر وسایل دلخواه خود را در تابوت حمل می کنند. همه این اتفاقات عجیب و غریب به گونه ای است که حتی گاهی هنرمندان سورئال نیز توان تصورش را ندارند.

این یک قانون غیر متعارف است که این تابوت ها به همراه مجسمه سانتا مارتا ریبارتمد (که در کتاب مقدس به نام مارتا از او نام برده شده است) -خواهر ایلعاز- از مردگانی که توسط عیسی مسیح جانی دوباره پیدا کرد، حمل شود.

شعار این جشنواره این است " ای سانتا مارتا، ای ستاره شمال، ما هم مثل شما کسانی را دیدیه ایم که مرده اند و دوباره زنده شده اند و باد خبر این نمایش مرگ را به شما خواهد رسانید."  

تجربه مرگ karnaval.ir5
فستیوال مرگ www.karnaval.ir7
فستیوال مرگ www.karnaval.ir5
تجربه مرگ karnaval.ir20

مجسمه قدیسه مراسم : سانتا مانتا

تجربه مرگ www.karnaval.ir0
فستیوال مرگ www.karnaval.ir2
نحوه اجرای مراسم

کسانی که داوطلب شده اند، به عنوان مرده در تابوت ها قرار می گیرند و توسط ملازمین آن ها که معمولا از دوستان و خانواده های مرده های نمایشی هستند، با دادن شعار مراسم در خیابان های شهر تابوت خود را می گردانند و حوالی ظهر این جمعیت غم زده به کلیسایی که با سنگ گرانیت مشکی پوشیده شده است می رسند.

این کلیسا وقف سانتا شده است.  در اینجا شعار مراسم با بلند گو ها اعلام می شود و مردم حاضر نیز این شعار را تکرار می کنند و در نهایت مردگان نمایشی مراسم، دعای سلامتی و شکر برای 12 ماه سال را بجا می آورند.

فستیوال مرگ www.karnaval.ir4
فستیوال مرگ www.karnaval.ir0
فستیوال مرگ www.karnaval.ir8
تجربه مرگ karnaval.ir17
تجربه مرگ karnaval.ir18
تجربه مرگ karnaval.ir9
تجربه مرگ karnaval.ir10
ویدئویی از اجرای مراسم
حاشیه های مراسم

در حاشیه این مراسم که اساساً برای یادآوری نزدیکی مرگ به زندگانی است که در این مراسم شرکت می کنند اتفاقات جذاب دیگری نیز بعد از پایان جشنواره یعنی از بعدازظهر رخ می دهد.

در طول مراسم برخی از ملازمین تابوت ها با زانوان خود روی زمین راه می روند که نشان دهنده نهایت غم و اندوه آن ها است .

 

بعد از پایان مراسمی حالا نوبت بادکنک هوا کردن و آتش بازی است .

تجربه مرگ karnaval.ir16

و سپس خوردن غذاهای محلی اسپانیا در رستوران های زیبای گالسیا با ظروفی که امضا شهر را دارد.

تجربه مرگ karnaval.ir8
تجربه مرگ karnaval.ir7

رقص با گروه های موسیقی و کولی های حاضر در شهر هم جزئی از مراسم شبانه است.

می توانید از دست فروشان خیابانی سوغاتی هم بخرید که برخی از آن ها سوغاتی هایی مذهبی است.

تجربه مرگ karnaval.ir12
چگونه خود را به جشنواره برسانیم؟

فرودگا ها در لاکرونیا، ویگو و سانتیگو وجو دارندکه از تمامی آن ها برای رسیدن به شهر گالسیا می توان بهره برد. 

تعداد مهمانخانه ها و محل های اقامتی در گالسیا محدود است اما این شهر تنها 64 کیلومتر با لاکرویا و کمتر از 45 کیلومتر با ویگو فاصله دارد. که می توانید برای طی این مسیر از خودرو شخصی و یا وسایل نقیله عمومی بهره ببرید.

محل برگزاری جشنواره

گالسیا در قسمت شمال غربی اسپانیا با سواحلی بی نهایت زیبا که چشم را نوازش می دهند، واقع شده و محلی است .

این محل مبدا بسیاری از رسوم عجیب و غریب اسپانیا است که بعضی از آن ها ریشه در مسیحیت و برخی دیگر حتی به قبل از این زمان باز می گردند.

شهر کوچک گالسیا (مرز میان اسپانیا و پرتغال) که در استان پنتبدرا قرار دارد ، زمان برگزاری جشنواره مرگ حدود 4000 نفر میهمان می پذیرد و در واقع گردشگران با بیش از دو برابر جمعیت این شهر ساحلی کوچک،در خیابان ها با تابوت های نمایشی قدم می زنند.

 

منطقه قرمز رنگ محدوده شهر گالیسا است .

تجربه مرگ karnaval.ir4
کجا بمانیم؟

در هتل و اقامتگاه های گالسیا بسته به محل انتخابی خود می توانید با قیمت 200 تا 350 یورو اقامت داشته باشید. اما اگر در تور این جشنواره ثبت نام نکرده اید، توصیه ما اقامت در شهر های اطراف است که در زمان جشنواره هم قیمت کمتری دارند و هم می توانید مطمئن شوید که جای خالی برای اقامت در آن ها خواهید یافت.

تجربه-مرگ-karnaval.ir11
تجربه-مرگ-karnaval.ir6_

کسی که به امید شانس زنده باشد، سالها قبل مرده است...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.