karnaval.ir

فهیمه شریفی

انتشار

03 بهمن 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سخن نویسنده
ما تا حالا کدوی قل قله زن شنیده بودیم ، اما پنیر قل قله زن  ندیده بودیم... با ما همراه باشید تا شما را با یک جشنواره عجیب و غریب و حتی خطرناک آشنا کنیم ! جشنواره پنیر ! بله پنیری که ما هر روز صبح با بی محلی می خوریمش ،ببینین توی انگلستان چه سر و دستی براش میشکنن !!!
جشنواره پنیر karnaval.ir18
تپه ای به نام کوپر (Cooper)
تپه  کوپر (Cooper) در روستای بورک ورث (Brockworth)  در نزدیکی  گلوستر (Gloucester)  انگلستان جایی است که جشنواره پنیرهای شیطون برگزار می شود. تپه کوپر با جنوب شرقی کلاستر تنها 4 مایل فاصله دارد. این جشنواره سالانه در آخرین دوشنبه فصل بهار برگزار می شود. این رویداد ابتدا توسط اهالی بورک ورث و روستاهای اطراف آن برگزار می شد ، اما اکنون مردم کل دنیا در این مسابقه شرکت می کنند.
جشنواره پنیر karnaval.ir29
تاریخچه جشن
جشنواره پنیرهای غلتان یکی از جشنواره های سنتی کهن محسوب می شه ، حتی در گذشته به آن "اتفاق مشهور جهان" گفته می شد ، این مسابقه قدمتی 200 ساله دارد ، اما تقریبا بعد از جنگ جهانی دوم به شیوه امروزی آن برگزار می شود. با نگاه به نقاشی زیر که در سال 1948 میلادی توسط Charles March Gere کشیده شده ، می توانیم متوجه شویم که برگزاری اولین دوره این جشنواره به سالهای دور می رسه. در این نقاشی به وضوح می بینیم که در یکی از روزهای رنگارنگ بهاری شرکت کنندگان از شرکت در جشنواره پنیر راضی و شاد هستند. این نقاشی اکنون در گالری هنر و موزه شهر Gloucester نگهداری می شود.
جشنواره پنیر karnaval.ir36
هر ساله بانزدیک شدن به تعطیلات آخرین دوشنبه ماه می در فصل بهار ، مردم برای تجربه یک هیجان خود را آماده می کنند. اگر چه در گذشته اتفاق افتاده که زمان این جشن به ماه ژوئن هم موکول شود و یا در روز سه شنبه برگزار شود ، اما از سال 1967 قرار بر این شد که جشنواره پنیرهای غلتان در آخرین دوشنبه ماه می برگزار شود.
جشنواره پنیر www.karnaval.ir0
روز قبل از مراسم
عصر روز قبل تپه کوپر برای برگزاری مسابقه آماده می شود، نرده ها و میله های اطراف کنار گذاشته شده ، سنگ ها در مسیر حرکت برداشته شده و هم چنین از نبود شی خطرناک در میان علف های تپه اطمینان حاصل می شود.انجام این کارها زحمت زیادی را می طلبد اما باید سطح تپه را برای مسابقه پنیر غلتان آماده کرد.هم چنین شرایط جوی برای برگزاری مسابقه بررسی می شود، هوای خیلی گرم یا خیلی سرد و یا بارانی برای انجام مسابقه مساعد نمی باشد.
روز مراسم
شرکت کنندگان از صبح در محل برگزاری مسابقه حاضر می شوند . نزدیک ظهر حدود ساعت 12 این مسابقه آغاز می گردد . یک تکه پنیر از بالای تپه به سمت پایین غلتانده می شود و این شروع رقابت شرکت کنندگان است، شرکت کنندگان باید طول 90 متری این تپه را بپیمایند . اولین نفری که بتواند بعد از خط پایان پنیر را بگیرد ، برنده مسابقه می شود.  
جشنواره پنیر www.karnaval.ir26
جشنواره پنیر karnaval.ir7
مسابقه پنیر غلتان فقط منحصر به انگلستان نمی باشد ، تپه کوپر میزبان شرکت کنندگان از سایر کشورها نیز می باشد.سالانه حدود 5 هزار نفر در این منطقه برای تماشای این مسابقه از سراسر دنیا به این تپه می آیند و جمعیتی بالغ بر 400 نفر در این مسابقه شرکت می کنند.
جشنواره پنیر karnaval.ir11
هر 20 دقیقه یکبار یک قالب پنیر به پایین غلتانده می شود. مسابقه پنج بار برگزار می شود و در انتها  کسانی که با دست و پای سالم و بدون شکستگی و در رفتگی بتوانند پنیر قل قله زن را زودتر بگیرند، برنده می شوند. برای حفظ امنیت در جاده پایین تپه کوپر اجازه رفت و آمد وسیله نقلیه داده نمی شود.
جشنواره پنیر www.karnaval.ir23
جشنواره پنیر www.karnaval.ir14
جشنواره پنیر www.karnaval.ir10
جشنواره پنیر www.karnaval.ir11
جشنواره پنیر karnaval.ir35
برنده مسابقه
گفتیم برنده کسی است که طول تپه را سالم طی کنه و به خط پایان برسه . نماد جایزه یک قالب پنیر 2.5 کیلوگرمی دایره ای شکل که در یک پوشش چوبی گرد پوشیده شده و در ابتدای مسابقه با ربان تزیین می شود ، به عنوان جایزه مسابقه در نظر گرفته می شود. البته بعد از جنگ جهانی دوم از پنیر چوبی به جای پنیر واقعی استفاده می شد.
جشنواره پنیر karnaval.ir12
جشنواره پنیر karnaval.ir38
جشنواره پنیر www.karnaval.ir24
جشنواره پنیر www.karnaval.ir6
جشنواره پنیر www.karnaval.ir25
حوادث مسابقه
خدمات ...
ابتدا این مسابقه با مدیریت نهاد خاصی انجام می شد ؛ اما بعد از سال 1997 که حدود 33 نفر دچار پارگی رباط و در رفتگی و شکستگی استخوان شدند ، پلیس امنیت انگلستان برگزاری این مسابقه را لغو کرد، اما چندین سال بعد این مسابقه با مدیریت مردم محلی و نهادهای خیریه برگزار می شود و مسولیت صدمه را خود شخص قبول می کند. به علت شیب زیاد این تپه و شتابی که در اثر دویدن می گیرند ، سرعت بعضی از شرکت کنندگان به 112 کیلومتر بر ساعت می رسد و همین سرعت زیاد دلیلی برای صدمه های جدی در طول این مسابقه می باشد. زیرا بسیاری از شرکت کنندگان به یکدیگر و یا به تماشاگران برخورد می کنند و لذت شرکت در مسابقه جایش را با درد عوض می کند.
جشنواره پنیر www.karnaval.ir1
جشنواره پنیر www.karnaval.ir2
جشنواره پنیر www.karnaval.ir9
جشنواره پنیر www.karnaval.ir8
معمولا در پایان مسابقه چندین نفر به دلیل صدمه و یا خراشیدگی نیاز دارند تا به بیمارستان منتقل شوند ، به همین دلیل خدمات کمک های اولیه و اورژانس در پایین تپه منتظر هستند تا به مصدومین رسیدگی کنند.
جشنواره پنیر www.karnaval.ir17
به منظور کاهش آسیب ها و صدمات به جای پنیر از فوم استفاده کردند ، زیرا فوم نسبت به پنیر با سرعت کمتری حرکت می کند. تصاویری از انواع دوران ها با زاویه های مختلف در طول این جشن را مشاهده می فرمایید.
جشنواره پنیر karnaval.ir10
جشنواره پنیر karnaval.ir0
جشنواره پنیر www.karnaval.ir3
جشنواره پنیر www.karnaval.ir12
جشنواره پنیر www.karnaval.ir15
جشنواره پنیر www.karnaval.ir31
جشنواره پنیر www.karnaval.ir32
دسترسی به این منطقه
قطار: ابتدا به لندن بیایید و بعد سوار قطار به سمت استرود (Stroud) شوید . در ایستگاه استرود از قطار پیاده شوید و سوار بر تاکسی خود را به تپه کوپر برسانید . ماشین : اگر می خواهید با ماشین خودتان به بورک ورث و تپه کوپر بیایید ، از جاده چلتنهام-استرود (Cheltenham - Stroud) به این منطقه سفر کنید. زمانی که خود را به جنوب شهر بورک ورث برسانید ، تپه کوپر تنها 2 مایل با شما فاصله دارد. نگران جایی برای پارک ماشین خود نباشید ، محوطه ای در 300 متری تپه کوپر را به عنوان پارکینگ در نظر گرفته اند که به ازای هر ماشین مبلغ 5 یورو دریافت می کنند. هزینه های جمع شده از این پارکینگ منبع اصلی برای برگزاری این جشن محسوب می شود ، چرا که هزینه جایزه و خرید پنیر از این پول تامین می شود.
جشنواره پنیر karnaval.ir15
توصیه های کارناوالی شماره 1
اگر به قصد شرکت در جشنواره پنیر به این مکان سفر کردید ، از قوی بودن عضلات خود اطمینان کامل حاصل کنید ، باید توجه داشته باشید که مسولیت دررفتگی و هرگونه شکستگی بر عهده خودتان می باشد. از کتونی استفاده کنید و هم چنین لباسهای خیلی تنگ یا خیلی گشاد برای تپه نوردی مناسب نیستند.به دلیل خطرات احتمالی شرکت در این مسابقه برای افراد زیر 18 سال ممنوع می باشد ، هرچند بعضی پسر بچه های شیطون اهل روستای بروک ورث به هر طریقی در این مسابقه شرکت می کنند.
توصیه های کارناوالی شماره 2
جشنواره پنیر www.karnaval.ir16
جشنواره پنیر www.karnaval.ir4
جشنواره پنیر www.karnaval.ir7
این منطقه با تلاش پلیس محلی از امنیت خوبی برخورداره ؛ محل استقرار پلیس در پایین تپه می باشد.البته وجود پلیس باعث نمی شه که شما احتیاط کردن را فراموش کنید! مراقب کودکان خود باشید و اگر آنها را گم کردید به سراغ پلیس بروید که در پایین تپه با بلندگوهای خود اسم فرزندتان را چندین بار تکرار می کند ، پیشنهاد می کنیم که سریعا به جای اولیه خود برگردید چون کودکتان ممکن است به دنبال شما به همانجا بیاید. هم چنین مراقب پولها و اشیای گران قیمت خود باشید و در صورت گم شدن آنها به سراغ پلیس این منطقه بروید ، پلیس از شما اطلاعات تماستان را می گیرد و پس از پایان مراسم در صورت پیداشدن وسایلتان آن را به شما تحویل می دهد.
جشنواره پنیر karnaval.ir5
جشنواره پنیر قل قله زن با تمام دردسرهاش یه فعالیت هیجان انگیز محسوب می شه که هر سال اهالی بروک ورث رو با شور و ذوق کنار هم جمع می کنه !
جشنواره پنیر karnaval.ir26
اگر شما هم دوست داشته باشید که در جشنواره پنیر غلتان که در سال 2016 برگزار می شود شرکت نمایید ؛ از این  وب سایت دیدن کنید. باید بگم که جشنواره بعدی در آخرین دوشنبه ماه می سال 2016 برگزار می شود و هزینه ورودی این مسابقه فقط 20 دلار هست .
جشنواره پنیر karnaval.ir4
روند برگزاری این مسابقه را در این ویدئو می بینیم.
خب امیدوارم هیجان این جشن جالب به شما هم منتقل شده باشه، اگر تصمیم به شرکت در این مسابقه رو دارید ، لطفا مراقب خودتون و دست و پاتون باشید :)

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.