karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 دی 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

داستان 4 قلعه یا بهتر است بگوییم دژ دفاعی وسط دریا , در یکی از بندرگاه های انگلستان

4 قلعه ای که امروز دیگر آن ابهت نظامی را ندارند و پا به دنیای تجملات گذاشته اند .

در سفر امروز به این قلعه ها خواهیم رفت و نگاهی به گذشته و حال آن ها خواهیم انداخت ...

داستان ساخت این سازه های شگفت انگیز روی دریا

موضوع بر می گردد به دهه ی 80 میلادی . درست زمانی که برادر زاده ی ناپلئون بناپارت در سال 1848 قدرت و سلطنت را از آن خود کرد . همان موقع بود که وحشت انگلیسی ها را فرا گرفت چرا که با توجه به خصومتی که از قبل بین فرانسه و انگلیس بود , احتمال وقوع حمله ی فرانسه، انگلیس را تهدید می کرد . انگلیس باید کاری می کرد به همین دلیل بعد از فراز و نشیب های بسیار در سال 1860 دولت لرد پالمرستون که دولت محلی یکی از شهرهای انگلستان به نام پرتسموث ( Portsmouth ) ( یک شهر کوچک در جنوب انگلستان امروزی ) بود , تصمیم گرفت یکی از مهمترین بنادر استارتژیک خود را که گمان می کردند حمله ی احتمالی فرانسه از آن جا آغاز می شود , به نام بندر Solent از خطر حفظ کند . به همین منظور دستور ساخت یک دژ دفاعی صادر شد .

مراحل ساخت این دژ در میان آب های لاجوردی دریا در سال 1865 آغاز شد و در ماه ژوئن سال 1880 به پایان رسید .

نتیجه ی این ساخت و ساز چهار سازه ی بی نظیری بود که سه تای آن ها نزدیک به هم تشکیل یک مثلت دفاعی می دادند و دیگری کمی دورتر از آن ها واقع شده بود.

اما امروزه ، موردی که آن ها را شگفت انگیز تر می کند، کاربری است که پیدا کرده اند .

هتل های روی آب-karnaval.ir6

 قلعه هایی که برای محافظت انگلستان ساخته شد

بعد از این که تصمیم ساخت دژ دفاعی توسط دولت محلی صادر شد , عمیلات ساخت 4 قلعه در بندر Solent  آغاز شد . البته 3 مورد از این قلعه ها در نزدیکی بندر Solent و یکی از آن ها در نزدیکی بندر  Isle of Wight , یکی دیگر از بنادر انگلستان ساخته شد . 

هر کدام از سازه هایی که در طی این عملیات ساخته شدند داستان خود را دارند و هرکدام امروز کاربری متفاوتی دارند . این قلعه ها از این قرارند :

No Man’s Land Fort

Spitbank Fort

Horse Sand Fort

Helens Fort and

در مورد چگونگی ساخت این دژ ها شگفتی هایی وجود دارد که چطور در آن زمان با امکانات آن دوره چنین سازه هایی را روی آب ساختند . سازه هایی که در عمق 400 فوتی از آب استوار  شدند و در دل آن ها پناهگاه هایی برای سربازان در نظر گرفته شده بود .

از این سازه ها امروز به عنوان شگفتی هایی در دنیای معماری یاد می کنند .

در ادامه ی این سفر به هر کدام از این دژ ها سر خواهیم زد تا ببینیم که هر کدام چه داستانی برای خود دارند .

هتل های روی آب-karnaval.ir10

1) داستان قلعه ی No Man’s Land Fort

این قلعه بین سال های 1867 و 1880 در شهر کوچک پورتسموث در بندر Solent ساخته شد . همان طور که قبلا هم گفتیم یکی دیگر از قلعه هایی که همزمان با No Man’s Land Fort در بندر Solent ساخته شد قلعه ی Horse Sands است . این دو قلعه به دلیل شباهتی که در ظاهر دارند توسط عده ای با هم اشتباه و یا یکی در نظر گرفته می شوند اما این دو , کاملا مجزا از هم هستند . 

در اوایل قرن نوزدهم دیگر انگلستان را خطری از سمت فرانسه تهدید نمی کرد و عملا این دژ های نظامی کاربردی نداشتند . مدتی بلا استفاده رها شدند تا این که قرار شد کاربری آن ها را تغییر دهند . در این تغییر کاربری دژ No Man’s Land Fort در یک پروژه ی 462,500 یورویی به یک هتل لوکس بدل شد . داستان این تغییر هویت هم به سال 1972 بر می گردد زمانی که برای ساخت یک فیلم با نام The Sea Devils این قلعه را به عنوان محل فیلمبرداری انتخاب کردند . از آن به بعد این محل سر زبان ها افتاد . بعداز آن مسئولان تصمیم گرفتند این قلعه را به یک هتل تبدیل کنند تا مردم شانس بازدید و اقامت در آن را داشته باشند . مراحل بازسازی انجام شد و این سازه ی دایره ای شکل را به یک هتل تبدیل کردند  تا این که در سال 2004 نوعی باکتری در مخزنی که آب شیرین هتل را تامین می کرد دیده شد . همین موضوع سبب شد که این هتل در جولای سال 2004 بسته شود . این ضرر سنگینی برای صاحبان این سازه بود به همین دلیل تصمیم گرفتند تا آن را بفروشند . در نهایت در ماه مارس 2009 این سازه ی جالب به قیمت 910 میلیون یورو به کمپانی با نام KPMG  فروخته شد . بعد از آن  در آوریل 2015 از این مکان به عنوان یک هتل مجلل رونمایی شد .

هتلی که شاید هر کسی از پس هزینه های آن بر نیاید ...

karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort13
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort22
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort21
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort1

اقامت در هتلی لوکس در دل قلعه ی No Man’s Land Fort

قلعه ای تاریخی که تا به امروز فراز و نشیب های زیادی به خود دیده، امروز در تجمل و آرامش امواج دریا را می شمارد . هتلی لوکس که آماده است تا تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند . امکانات این هتل از این قرارند :

22 اتاق یکی از یکی لوکس تر

استخر هایی در فضای باز با چشم انداز اقیانوس

آبگرم

زمین گلف

رستوران هایی بی نظیر

--اتاق ها  همگی چشم اندازی 360 درجه و بی نظیر از دریا و جزیره های اطراف دارند و می توانید این چشم انداز را از تراس اتاقتان ببینید .  پنت هاوس این هتل هم در برج فانوس دریایی قلعه قرار گرفته است و یکی از بهترین اتاق های این مجموعه است .

--البته بد نیست این را بدانید که اقامت در این هتل کار هر کس نیست چرا که باید برای هر شب اقامت برای هر نفر چیزی در حدود 500 یورو در نظر بگیرید .

--در ضمن هزینه های غذا هم باید جدا در نظر گرفته شود . به عنوان مثال برای یک وعده ناهار روی دریا باید حدود 100 یورو برای هر نفر در نظر بگیرید .

--برای رسیدن به اقامتگاهتان یا از قایق استفاده کنید و از بندر خود را به هتل برسانید و یا این که سوار هلی کوپترتان بشوید و روی باند فرود قله فرود بیایید .

تصاویری از هتلی که منتظر شماست ...

karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort10
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort14
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort7
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort5
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort15
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort23
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort2
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort4
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort6
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort3
تصاویری از امکانات تفریحی این هتل
karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort25
هتل Spitbank Fort-هتلی روی اب-karnaval.ir2

2) داستان قلعه ی Spitbank Fort

این بار به هتل Spitbank Fort  می رویم . عملیات ساخت در سال 1861 آغاز شد . هنوز چیزی از شروع پروژه نگذشته بود که بنا به دلایلی متوقف شد . بعد از آن مجدد مراحل ساخت در سال  1867 آغاز  در سال 1878 تکمیل شد . این قلعه از سه قلعه ی دیگر و کوچک تر تشکیل شده که به منظور رصد کردن حرکت  کشتی هایی دشمن ساخته شده بود . قطر این سازه 59 متر است و دارای قسمت های است که می توانست 7 تن اسلحه را در خود جای دهد . این قلعه به حیات نظامی اش ادامه می داد تا این که در سال 1962 عملا به عنوان یک سازه ی بدون استفاده اعلام شد . بعد از آن در سال  1982 وزارت دفاع منطقه این سازه را از آن خود کرد .

این قلعه در سال 2009 در یک حراج در مقابل مبلغ 800.000 یورو به بخش خصوصی واگذار  شد و در نهایت به طور رسمی تحت مالکیت کمپانی Clarenco LLP قرار گرفت . این کمپانی تصمیم داشت کاربری این قلعه را نیز تغییر دهد . تصمیمش را عملی کرد و رسما در 12  آپریل سال 2012از این قلعه به عنوان یک هتل رونمایی کرد .

چیزی که باعث شد این قلعه بیشتر به دنیا معرفی شود این بود که از این مکان به عنوان محل فیلمبرداری سری هشتم فیلم Most Haunted استفاده کردند .

هتل Spitbank Fort-هتلی روی اب-karnaval.ir5

اقامت در هتلی لوکس در دل قلعه ی Spitbank Fort

این جا همه چیز برای یک اقامت رویایی مهیاست . امکانات رفاهی و صد البته تجملات به خوبی و به اندازه ی کافی رعایت شده اند . امکانات این هتل عبارت اند از:

    9 اتاق بسیار شیک
    استخر
    آب گرم
    چاله های آتش در دل عرشه ی قلعه
    و چشم اندازی زیبا به پهنه ی دریا

--برای اقامت در این هتل باید حداقل برای هر نفر و هر شب  5.000 یورو در نظر بگیرید .
--برای رسیدن به این هتل هم می توانید از قایق یا هلی کوپتر استفاده کنید .

تصاویری از اتاق های لوکسی که منتظر شما هستند ...

karnaval.ir-هتلی وسط آب - No Man's Land Fort26
هتل-های-روی-آب-karnaval.ir12
هتل های روی آب-karnaval.ir1
هتل های روی آب-karnaval.ir11
هتل های روی آب-karnaval.ir9
هتل Spitbank Fort-هتلی روی اب-karnaval.ir10
هتل Spitbank Fort-هتلی روی اب-karnaval.ir3
هتل Spitbank Fort-هتلی روی اب-karnaval.ir6
هتل Spitbank Fort-هتلی روی اب-karnaval.ir7
هتل Spitbank Fort-هتلی روی اب-karnaval.ir8
هتل های روی آب-karnaval.ir2

3) داستان قلعه ی Horse Sand Fort

ساخت این قلعه هم بین سال های 1865 تا 1880  انجام شد . این سازه 73 متر قطر و یک زیر زمین دارد که کاملا از نظر نظامی ایمن طراحی شده است . بدنه ی این قلعه از سنگ بتونی , نمای آن از سنگ گرانیت و قسمت داخلی آن  با خاک رس و بتن با دیوراه های هایی با ضخامت 18 متر ساخته شده است .

هدف از ساخت این قلعه تامین سلاح نیروهای نظامی بوده است . چرا که از آن به عنوان یک انبار برای سلاح استفاده می شده است . به همین منظور تمام نکات ایمنی در آن رعایت گردید و سازه ای محکم و استوار ساخته شد . همین کاربری آن باعث شد تا این سازه مهم تر از بقیه باشد به همین دلیل در قرن 19 آن را با رنگ سیاه و سفید نقاشی کردند تا آن را استتار کنند , رنگ هایی که امروز هم در آن قابل مشاهده است .

این قلعه به حیاتش ادامه می داد تا این که در سال 2012 یک برنامه ی تلویزیونی از این منطقه ساخته شد و آن را بیشتر از پیش به مردم معرفی کرد .

از آن موقع قرار است تا این مکان را به عنوان یک موزه ی نظامی در سال 2016 افتتاح کنند . باید بشینیم و ببینیم این موزه به چه صورت خواهد شد ...

karnaval.ir- موزه Horse Sand Fort3
karnaval.ir- موزه Horse Sand Fort2
karnaval.ir- موزه Horse Sand Fort0
هتل های روی آب-karnaval.ir5
هتل های روی آب-karnaval.ir7

4) داستان قلعه ی Helens Fort

این همان قلعه ی چهارم است که دورتر از سه تای دیگر در جزیره ی Isle of Wight واقع شده است با نام  Helens Fort .ساخت این قلعه هم بین سال های 1867 تا 1880 انجام شده و به منظور حفاظت از لنگرگاه بندر با نام سنت هلن بنا شد . این قلعه که از سه قلعه ی دیگر بزرگتر است در زمان جنگ جهانی دوم هم نقش مهمی داشته و بعد از آن هم به عنوان یک فانوس دریایی استفاده شد .

این قلعه از زمانی که وظایف نظامی اش را به درستی به پایان رساند در دست بخش خصوصی است و بازدید عموم از آن آزاد است . البته بازدید از آن بهتر است که در ماه اوت انجام شود چرا که در آن زمان جذر و مد می شود و آبی که قلعه را احاطه کرده به پائین ترین سطح خود می رسد و شما می توانید از مسیر پیاده رویی که مخصوص این قلعه از قدیم ساخته شده است استفاده کنید و خود را به این سازه ی جالب برسانید . این مراسم بازدید به یک سنت تبدیل شده و بعد از آن بازدید کنندگان به برگزاری مراسم کباب خوری در ساحل می پردازند و می توانید بعد از آن از قایق سواری هم لذت ببرید .

هتل های روی آب-karnaval.ir3
هتل های روی آب-karnaval.ir0
هتل های روی آب-karnaval.ir8
داستان قلعه ی Helens Fort-karnaval.ir0
داستان قلعه ی Helens Fort-karnaval.ir1
داستان قلعه ی Helens Fort-karnaval.ir2

رفتن به این قلعه ها

 برای اینکه خودتان را به یکی از این قلعه ها برسانید و آخر هفته را در یکی از این قلعه ها سپری کنید باید ابتدا به انگلستان بروید . از آن جا به شهر کوچک پرتسموث ( Portsmouth ) که در جنوب انگلستان قرار دارد بروید . بعد از آن از سه طریق خودتان را به بندر Solent برسانید :

از طریق هوایی

نزدیک ترین فرودگاه به این بندر فرودگاهی است که در فاصله ی 18 مایلی از Southampton  بندر Solent قرار دارد .

از طریق قطار

شما اگر در هر یک از شهر های لندن مثل چیچستر ، برایتون ، لندن و ساوتهمپتون باشید می توانید از قطارهایی که سمت بندر Solent می روند استفاده کنید و در نزدیکترین ایستگاه به بندر با نام های Portchester  و یا Havant از قاطر پیاده شوید .

بعد از آن که به بندر رسیدید یا با قایق تفریحی خودتان یا با قایقی که کرایه می کنید خود را به یکی از این سه قلعه برسانید البته می توانید از هلی کوپتر هم  برای رسیدن به این قلعه ها استفاده کنید و در باند فرود , فرود بیایید .

هتل Spitbank Fort-هتلی روی اب-karnaval.ir1

کلام پایانی ...

هیچ وقت هیچ چیز آن طور که به نظر می رسد نیست .

ظاهر آن چه می بینید اهمیت ندارد .

باطن آن را جستجو کنید .

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.